|
שלום רב לבאי הפורום,
ברוכים הבאים אלינו. ילדים בעלי תסמונות שונות ובעלי צרכים כאלה ואחרים מתקשים להתמודד עם ארועים כארוחת ליל הסדר. מאוד מומלץ להקדיש זמן ומחשבה להכנה מראש, לא לקבל את הדברים כמובנים לכל ילד ומתבגר. מומלץ לתאר את מקום הארוע לפרטיו ולמרכיביו (להזכיר, גם אם המקום מוכר), לחזור על סדר הישיבה, להסביר מי מנהל את הסדר, מי אחראי על הישיבה ועל ההתנהלות של כל אחד מן הבאים. ילד נרגש לא חייב לשאול את הקושיות לבדו, אפשר להצטרף ולעזור לו, את קטע הקריאה בהגדה כדאי להתאים ולהכין מראש, חיפוש ה'אפיקומן' והפרס המובטח צריך להיות ברור ולא מאכזבה לילד עם ציפיות. חשוב לזכור כי בתוך ההמולה יושב מישהו שעלול להיות נבוך, מתוסכל, מתקשה לעקוב, נרגז מקולות וצלילים ומתקשה למצוא את מקומו בשיחה ובתפקיד ליד שולחן השמחה.
בברכה,
ד"ר נויה ספקטור מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי-למידה דוקטור לפסיכולוגיה חינוכית – חינוך מיוחד
מחק הודעה | העבר הודעה
|
|