איבתסאם חמיד, המוכרת יותר בשם הבמה שלה, בסמה אל-כוויתי, חוללה סערה בעולם הערבי ובמדינתה כווית, כשהודיעה בשבוע שעבר על החלטתה להתגייר - תוך מתקפה ישירה על האסלאם ועל יחסו לנשים. היא מספרת, בריאיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי, באולפן ynet, על הרצון שנולד בה להתגייר לפני כמה חודשים, על האיומים שהיא סופגת - ועל הרצון לבקר בישראל.
<<הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"אני מכריזה על עזיבת האסלאם - דת הצביעות, דת הטרור, הדת שמבזה את האישה, הדת שרודפת ותוקפת אותה, הדת שלא נותנת לה את כל זכויותיה", אמרה, בין היתר, בסרטון שהעלתה לרשת החברתית. "בגאווה גדולה אני מכריזה שאני מצטרפת לדת היהודית".
אל-כוויתי - זמרת נודעת בכווית - הבינה שההכרזה הזו לא תעבור לה בשתיקה: היא ביקרה את המדינה שבה היא חיה על כך שמסרבת לפתח יחסי נורמליזציה עם ישראל; ביקרה את האסלאם – וגם עזבה אותו, ופתחה חזית גם עם השלטונות: "אני רוצה להכריז על התנגדותי למשפחת סבח, שדוחה את הנורמליזציה עם ישראל, עומדת נגד חופש הדת במדינה ונגד חופש הדיבור", אמרה.
2 צפייה בגלריה
איבתסם חמיד הידועה כזמרת והשחקנית, בסמה אל-כוויתי
איבתסם חמיד הידועה כזמרת והשחקנית, בסמה אל-כוויתי
איבתסאם חמיד הידועה כזמרת והשחקנית, בסמה אל-כוויתי
(באדיבות המצולמת)
בכלי התקשורת הכוויתים מיהרו לכנות אותה "כופרת", וברשת נעו עד לאיומים מפורשים על חייה, שאת חלקן היא סופגת גם מחוץ לרשתות. "אני מקבלת המון הודעות מאנשים שמאיימים להרוג אותי", היא אומרת. "ואני יודעת שזה עלול לקרות. זה הרי קרה כבר בעבר. אבל זו ההחלטה שלי מה שאני רוצה להיות. אני משנה את הדת שלי, לא של אחרים".

"מתכננת לבקר בישראל"

חמיד חולמת לבקר בישראל "כבר הרבה זמן", כדבריה. היא גם חולמת ללמוד עברית ולשיר בעברית. "אני מתכננת לבוא לישראל אבל בגלל הקורונה השמיים נסגרו. אני מקווה שבעתיד אוכל לבקר. ישראל היא מדינה חזקה, שיצאו ממנה המדענים הכי טובים. לכן העובדה שהמדינה שלי, כווית, מסרבת לנורמליזציה עם ישראל, פשוט לא מובנת".
2 צפייה בגלריה
איבתסם חמיד הידועה כזמרת והשחקנית, בסמה אל-כוויתי
איבתסם חמיד הידועה כזמרת והשחקנית, בסמה אל-כוויתי
בסמה אל-כוויתי
(צילום: אבי חי)
דבריה של הזמרת חוללו סערה במדינה, אך היו גם מי שהתייצבו לצדה. "זה יום עצוב לאסלאם ואין זו אשמתה", צוטטה גולשת אנונימית בכלי תקשורת במדינה. גולש אחר, בשם אחמד אלחיה, כתב: "כשלא מכירים את האסלאם האמיתי, ושופטים אותו מהתנהגותם של חלק מהמוסלמים, קל לדחות אותו ולעזוב אותו. אללה, עזור לאנשים לראות את האסלאם האמיתי".
סערת הזמרת מגיעה פחות מחודש לאחר שמגישה פופולארית באחת מרשתות הטלוויזיה במדינה הודיעה כי היא ממירה את דתה לנצרות, מה שגרר גם כן שלל גינויים ואיומים ברצח.