מי שהופיע כבר בהיכלי תרבות כשהוא חמוש בכלי נגינה מקורי למדי – שופר – התייצב לצד הפסנתרן והמלחין הבינלאומי גיורא ליננברג, שהוחתם לאחרונה ב"יוניברסל מיוזיק", כדי לנגן את הפסוק (מתהילים) והנעימה (של הרב ברוך חייט) הכה-נוגעים-ללב, "מי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִים, אֹהֵב יָמִים לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע, וּשְׂפָתֶיךָ מִדַּבֵּר מִרְמָה".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
מרתק להקשיב לעדינות שבה מצליח עמית סופר לביית את השופר, אותו כלי צועק ובוכה שצליליו, כך על פי המסורת היהודית, אמורים לעורר את הלב לתשובה. "בראש השנה נגזר דיננו, והפסוק מתהילים מדריך אותנו מה לעשות כדי שייגזר לחיים ולטובה, בע"ה", מסביר סופר.
"בימים אלה, כאשר מגיפה מרחפת מעל לראשינו ורבים עומדים בין החיים ובין המוות, מזכיר הפסוק לשמור על מה שיוצא מפינו שיהיה רק לטוב, רק לזרוע אהבה האחד בלב השני. קול השופר המרטיט לבבות מצליח להעביר את האהבה ואת מסר החיבור בינינו לבין ה' – ואלה לאלה".

לבקש רחמים גם מחוץ לבית הכנסת

סופר עצמו מתכונן לחג מאתגר, כבעל תוקע: "בראש השנה אעבור מבית לבית, כדי לזכות אנשים שלא יכולים להגיע למניינים – בין אם בגלל המצב ובין אם בגלל מגבלות רפואיות", הוא אומר. "אתקע בשופר לחולים ומבודדים, לחלקם מהרחוב לחלקם מחדר המדרגות".
1 צפייה בגלריה
עמית סופר וגיורא ליננברג
עמית סופר וגיורא ליננברג
עמית סופר וגיורא ליננברג
(צילום: יובל קליין)
הימים הנוראים מקבלים משמעות אחרת בימים אלה: "בתי הכנסת ננעלו אך שערי מרום לעולם לא ננעלים", סופר אומר. "אנחנו מתכנסים בחצרות, במרפסות וברחובות העיר כדי להמשיך להתפלל ולבקש רחמים ואהבה עלינו ועל כל יצורי העולם".
לדבריו, "קול השופר השנה יישמע בחוצות ויגיע לכל אוזן. מצוות ראש השנה היא התקיעה בשופר שבה אנו ממלכים עלינו את מלך מלכי המלכים, ויהי רצון שקול השופר יגיע לפני כיסא הכבוד ושייגזר דיננו לחיים טובים, בריאות איתנה ופרנסה בשפע".