שלושה חודשים לאחר שפורסם כאן על אפליית עולים ברישום תאריכים ברישיונות נהיגה – ברשות האוכלוסין מודים כי מדובר בטעות, ומתקנים אותה: ס', עולה מברית המועצות לשעבר, גילתה כי ברישיון הנהיגה שלה מופיע תאריך הלידה הלועזי בלבד, אף שהיא רשומה כיהודייה במרשם האוכלוסין, לאחר שעברה גיור רפורמי. במשרד התחבורה טענו אז כי הם מקבלים את הנתונים מרשות האוכלוסין.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לאחרונה פנו מרשות האוכלוסין במכתב אל עו"ד ניקול מאור, מהמרכז לסיוע משפטי לעולים בתנועה הרפורמית. "בעקבות פרסומים בכלי התקשורת, ולפיהם ברישיונות נהיגה נרשמים תאריכי לידה עבריים רק ביחס לתושבים הרשומים כיהודים במרשם האוכלוסין, נערכה בחינה מקיפה של העברת המידע למשרד התחבורה", נכתב.
"נמצא כי מסיבה שאיננה ברורה, במשך שנים הועבר למשרד התחבורה מידע בדבר תאריך עברי רק ביחס למי שהיה רשום במרשם האוכלוסין כיהודי. עוד נמצא, כי לא התקיימה כל הבחנה בין כאלה שנולדו כיהודים לבין כאלה ששינו את רישום פרטי הדת ל'יהודי' במועד מאוחר יותר, והשאלה הייתה רק ביחס לאופן הרישום בעת מועד העברת המידע".
למכתב המלא - לחצו על התמונה
במכתב צוין כי לאחר שלא הוברר מה היה הבסיס לכך, בוטל הדבר באופן מיידי, וכי היום "תאריך לידה עברי מועבר ביחס לכלל האוכלוסייה, ללא תלות באופן הרישום במרשם האוכלוסין".

"למה להילחם על המובן מאליו?"

"לפני ארבע שנים עברתי גיור רפורמי, ובתמצית הרישום של מנהל האוכלוסין אני רשומה כיהודייה", סיפרה ס' ל-ynet לפני שלושה חודשים. "לא הבנתי מה זה. התקשרתי למשרד התחבורה ולא הבינו מה אני רוצה בכלל. אחרי שהסברתי, אמרו לי 'אה נכון, זה חשוב לך?' אמרתי שזה חשוב לי מאוד, ומהשיחה הבנתי שרק ליהודים כותבים תאריך עברי. אני יהודייה לכל דבר. בהתחלה חשבתי שזו טעות, אבל כששלחו לי רישיון נוסף, שוב הייתה אותה הבעיה. אני לא מבינה למה אני אחרת?"
ס' סיפרה היום ל-ynet כי קיבלה רישיון חדש עם תאריך הלידה העברי. "אני שמחה שזה נגמר ומקווה שאנשים לא יצטרכו יותר להילחם על המובן מאליו. אני לא מבינה למה צריך תאריך עברי על הרישיון, אבל אם כבר החליטו לעשות את זה, אז ברור שצריך להיות רשום גם אצלנו".
הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, בירך את משרד הפנים "על תשובתו המהירה", כדבריו, "אך באותה הנשימה יש לתהות כיצד גם משרד הפנים וגם משרד התחבורה לא מצאו ביוזמתם פסול ברישום המפלה והפסול שנמשך זמן רב מאוד. התנועה הרפורמית תמשיך להיאבק נגד אפלייתם של מתגיירים באופן פרטני, ונגד כל גילוי של אפליה מטעמים של דת, שפה, מוצא ומין באופן כללי".