הקוליסאום בשלמותו (באדיבות סטודיו DRIFT)

הדבר הבא בעולם האדריכלות: רחפנים יוצרים פסלים מרחפים בשמיים

הסטודיו ההולנדי הזה מדמיין את עתיד האדריכלות והאמנות, ובעזרת טכנולוגיה חדישה "משלים" לצופה את מבנה הקולוסיאום ומבנים מפורסמים נוספים, ויוצר אמנות שמיימית

על פסלים אוויריים, שמעת? יכולים לדמיין יצירת אמנות באוויר הפתוח תלויה בין שמיים לארץ? אנחנו רגילים לראות אמנות תלויה על קירות גלריה, על גבי קנבסים במוזיאונים. אך עם הזמן הטכנולוגיה מאפשרת לנו לצאת מגבולות הדף, פורצת אל תחומים ופלטפורמות שונות ומביאה איתה אמנות חדשנית שמתאימה לזמננו.
 
 
התשובה טמונה ברחפנים, כלי טייס בלתי מאוישים שמשמשים כיום לשלל מטרות; אבטחה, ריגול, שינוע וכמובן צילום אווירי. כשמחברים רחפנים רבים יחד, אפשר לשלוט בתנועתם וליצור מעין פיקסלים קטנים וזוהרים שמרכיבים יחד צורות, יצירות תלת-ממדיות שמאירות את השמיים כמו כוריאוגרפיה.
פסלים מרחפים (באדיבות סטודיו DRIFT)
איך תיראה הסגרדה פמיליה? (באדיבות סטודיו DRIFT)

על קו התפר שבין אמנות לטכנולוגיה, צמד האמנים לורק גורדיג (Lonneke Gordijn) וראלף נאוטה (Ralph Nauta) שמזוהים כסטודיו DRIFT, יוצרים אמנות אינטראקטיבית שמסתכלת על תופעות הטבע והעתיד. הסטודיו חוקר זה מספר שנים את טכנולוגיית הרחפנים ויוצר באמצעותם עבודות שמקבלות ממד חדשני. ב-2017 הם ביצעו את מיצב האמנות הפרפורמטיבי הראשון שלהם בשם 'Franchise Freedom', מופע מזל"טים שהוצג ברחבי העולם. הצמד הולך ומשכלל את העיבודים והביצועים, וכעת הם מציגים פרויקט בגודל טבעי על בסיס מבנים אדריכליים אייקוניים.

 

איך תראה ה'סגרדה פמיליה' בסיום שיפוציה? אותה הכנסייה המרהיבה בברצלונה של האדריכל אנטוני גאודי, שבנייתה נמשכת מעל מאה שנה. ומה לגבי ה'קוליסאום' ברומא? מה היה קורה אילו יכלנו לדמיין את האמפיתיאטרון מהאימפריה הרומית שלם בכל תפארתו והדרו? לאותן היצירות יש את הפוטנציאל לסייע לאדריכלים להמחיש את חזונם לגבי פרויקטים שטרם הושלמו ולהראות בגודל אמיתי איך הם יראו במציאות, אך יותר מכל הן מהוות הופעה מהפנטת ומרשימה, שמאפשרת הצצה אל עתיד הארכיטקטורה.

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...