כלים פנטסטיים (צילום: נועה גאנה)

חומר ביד היוצרת: חמש הקרמיקאיות המבטיחות שכדאי לכם להכיר

מלבד היותן נשים מעצבות, יצירתיות ובראשית דרכן, המכנה המשותף שלהן הוא החומר הטבעי והצנוע איתו הן יוצרות- הקרמיקה

מעצבים רבים פונים לקרמיקה, מלאכת יד שמאפשרת להם לשחק, לחקור ולהשאיר טביעת אצבע בתוצר הסופי. הכירו חמש מעצבות מקומיות ומוכשרות שיוצרות אובייקטים על קו התפר בין פונקציונאלי לאמנותי, כלים שתרצו להכניס אליכם הביתה להציג בגאווה ולראווה, אפילו מבלי שימלאו אחר ייעודם.

הסטודיו גול ודק נפתח בסופ"ש האחרון בהשקה חגיגית. גול, גל קופליק, היא מעצבת תעשייתית בוגרת בצלאל ודק, דקל אזולאי, הוא מהנדס ומייקר בוגר לימודי הנדסה, שעוסק בתכנון פתרונות ללקוחות שונים. ביחד, הם שותפים לחיים וגם לעשייה היצירתית. גול עובדת בטכניקה של יציקות קרמיות, כשהשלב הראשון של התכנון והעיצוב מתבצע בתוכנות אנימציה והנפשה דיגיטליות בעזרתן היא בונה פסלים תלת ממדיים. סדרת הכלים החדשה שלה נולדה במחשבה על הגבלת התנועה, כשמגפת הקורונה פרצה לחיינו. הסדרה מותחת את גבולות החומר ובוחנת את האסתטיקה הנשית. התוצאה, אובייקטים אורגניים צבעוניים, בעלי קימורים ופיתולים. בימים אלו הצמד עובד על הקמת הסטודיו והמערך סביבו, עם מחשבות קדימה על פרויקטים משותפים ביניהם.

Dorit Provizor

דורית פרוביזור משתמשת בצבעי חימר טבעיים, אותם היא מערבבת יחד ובעזרת עבודת מערוך יוצרת כלים שימושיים בגווני אדמה נפלאים. פרוביזור היא בוגרת ומרצה במחלקה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי בחולון ובימים אלו, מסיימת את תוכנית חממת המעצבים של הטרמינל לעיצוב בבת ים, לקראת פתיחת חלל סטודיו חדש ביפו. הקולקציה החדשה שלה מוקדשת ליום אליו אנחנו מצפים לאורך כל השבוע, יום שישי. לכל אחד מאיתנו יש טקס או רוטינה מסוימת ליום הזה, בין אם מדובר במפגש משפחתי, אירוח חברי או דווקא רגע של נחת עם עצמנו. סדרת הכלים החדשה שלה מזמינה אותנו לעצור את השגרה, את מרוץ החיים העמוס ולהתענג על הרגע.

Lava earth objects

עם סיום לימודי עיצוב תעשייתי בבצלאל, איילה בריידמן החלה בתחביב חדש ומהנה, שעם הזמן, הלך וגדל לידי עיסוקה העיקרי. כיום, היא יוצרת כלים בהשראת המדבר, החיים הסמויים בו והעוצמה שלו. "אני חושבת על האבנים שיוצרות את הנוף המדברי, מונחות אחת על השנייה במשך שנים. אני חושבת על הצבעים העדינים, על הגוונים הטבעיים ועל המדבר שמשנה את צבעו לאורה של זריחת השמש". דרך הצבעים השקטים, החומרים, ההדפסים והצורות האורגניות היא מכניסה ביצירותיה את נוף המדבר.

Souf Ceramics

עם עבודות שנעות בין אמנות לקראפט, האמנית והמעצבת הקרמית סוף אלון, יוצרת מהסטודיו הירושלמי שלה אובייקטים שונים בפורצלן. בין עבודת גלגל, פיסול ידני, יציקה וציור ידני, העבודות שלה משלבות בדיוק ועדינות רבה דפוסים ואלמנטים הלקוחים מן הטבע. אהובים עלינו במיוחד הכלים בעלי הטקסטורה החייתית, שמקבלת בידיה פרשנות חדשה ואלגנטית.

 

הסטודיו של דפנה לוי בנאי נושא את השם 'אורטו', מילה שמשמעותה באיטלקית גינת ירק ביתית. השם הנבחר הגיע מתוך רצונה לעבוד בחימר, שמקורו באדמה וליצור את הכלים שלה בעצמה. הקולקציה האחרונה שלה, ים ומדבר, מחברת את הרי המדבר, נוף נעוריה, עם גלי הים, בקרבתם היא מתגוררת כיום. הסדרה כוללת כלים המיוצרים על גלגל אבניים בתבניות ויצוקים בפורצלן. אובייקטים השואפים השראה מהחיבור והשקט של אותם נופים, הבאים לידי ביטוי בצבעוניות וטכניקת היציקה הייחודית להם.
 

אולי יעניין אותך גם...