קטלוג היצורים הדמיוניים (באדיבות ג'והנה גודמן)

לג'יט מציעה לכם מבט מעט שונה על אופנה ניו יורקית

ג'והנה גודמן הניו יורקית גוזרת, מדביקה ומרכיבה יחד פיסות אבודות לידי דמויות נפלאות

עם עשרים שנות ניסיון בעבודת קולאז' מאחוריה, ג'והנה גודמן יצרה את הסדרה 'קטלוג היצורים הדמיוניים', פרויקט מתמשך שהחל ב- 2015 ומאז ועד היום צבר במסגרתו מעל 400 דמויות. כל אחת מן הדמויות חוקרת בדרכה את מקומו של הפרט באופנה, ההיסטוריה והדמיון האמנותי.

הפרויקט החל בתוך ערמות בדים וטקסטיל, שאריות מעבודות קודמות שגודמן לא יכלה להניח להן ולהשאיר אותן מאחור. היא החלה לשחק איתן בעבודות של גזירה והדבקה ובמהרה, הבינה שהיא לא צריכה להגביל את עצמה רק לחומרים שבידיה ועברה לעבוד עם תמונות דיגיטליות. שם נפתח הצוהר לכל מה שעולה בדמיון; שמלות מלבנים, נופי טבע, כבישים סואנים, שדות, חולצת עננים, מכנסי פרחים ומה לא. היא משתמשת בתמונות מארכיונים ישנים ובמקביל מצלמת חומרים משלה.

זווית שונה על עולם האופנה (באדיבות ג'והנה גודמן)
עבודת קולאז' מרתקות (באדיבות ג'והנה גודמן)

העבודה על היצירות נעשית בתוכנות גרפיות ממוחשבות, אבל גישתה ממש כמו על גבי נייר בעבודת קולאז' מסורתית. כלומר, היא גוזרת בפשטות ומדביקה את החלקים השונים יחד. מדי פעם היא מנצלת את יכולות המחשב ומעלימה פרט שלדעתה עלול להסיח את הדעת מהעיקר.

מקום הפרט באופנה, בהיסטוריה והדמיון האמנותי (באדיבות ג'והנה גודמן)
פרופורציות משובשות (באדיבות ג'והנה גודמן)
מה שהתחיל בשאריות בדים (באדיבות ג'והנה גודמן)

לכל הדמויות חלקי גוף אנושיים; ראש, זוג ידיים ורגליים. עליהם, היא מלבישה פיסות מעולמות שונים, מפגשים סוריאליסטים של טקסטורות, דימוים ואובייקטים שונים. היא יוצרת פורטרטים מופלאים, שמרפרפים אל רישומי אופנה גבוהה, מלאי אופי ולפעמים אף טעונים במסרים חברתיים ותרבותיים משמעותיים. היא מגיבה לנושאים עכשוויים ופוליטיים, כמו חוק ההפלות האמריקאי לדוגמה שיצא לאחרונה וגרר ביקורות קשות. הדמויות שלה מאופיינות בתלבושות מנופחות שמשבשות את הפרופורציות, חיבורים אבסורדים ופוזות משונות שמוסיפות מעט הומור והרבה חן.

מעל 400 דמויות (באדיבות ג'והנה גודמן)
מותחת ביקורת (באדיבות ג'והנה גודמן)

אולי יעניין אותך גם...