MY SWING

איך יוצרים אמנות מרגשת בעולם דיגיטלי?

היוצרת הישראלית שיר פקמן מוכרת בזכות יצירות התלת מימד האינסטגרמיות שלה ומצליחה לחדור ללב עם דמויות ייחודיות שלא משאירות אף אחד אדיש

מימיקות אנושיות וסצנות מחיי היום יום שמוצגות בטוויסט חדש בתוספת מסר חד לבטן מאפיינים את היצירות של שיר פקמן, אבל מבחינתה האמנות היא תרפיה, ואפשרות ליצור הזדהות.

Bubble head (שיר פקמן)
מתי הכל התחיל?
"בבצלאל למדתי אמנויות המסך והתמחתי באנימציה בתלת מימד. סיימתי את הלימודים ולא כל כך מצאתי את עצמי בתעשייה, לא התחברתי למקצועות האנימציה ולא היה הרבה מבחר. בסוף התחלתי לעבוד כמעצבת תלת מימד בחברת מיתוג הייטק, שם היה לי קושי להתחבר למוצר ולעבודה עצמה. עם זאת קיבלתי המון כלים ולמדתי לייצר פריים יפה, נקי, מקצועי. רציתי ליישם את הכלים שלמדתי על דברים שעניינו אותי. תמיד הייתי בן אדם יצירתי, רציתי להחזיר את היצירתיות הזאת לחיי. עם הכלים שרכשתי בלימודים ובעבודה על עבודות אישיות שלי התחלתי לייצר אמנות מתוך מקום של תרפיה".
 
באיזה פלטפורמה את מציגה את האמנות שלך?
"אני מציגה את העבודות שלי לרוב באינסטגרם, שם התחלתי ושם אני מקבלת את מירב החשיפה. דרך האינסטגרם הכרתי יוצרים מדהימים מכל העולם, וגיליתי קהילה שלמה של אמנים בתלת מימד. כמעט כל העבודות שקיבלתי היו משם".
 
 
רגש בעולם דיגיטלי (שיר פקמן)
Earrings (שיר פקמן)
היצירה הכי מצליחה שלך?
"My Mona" זאת היצירה הראשונה בסדרה שעשיתי כמחווה ליצירות אמנות גדולות לאורך ההיסטוריה. יצרתי אותן בסגנון שלי עם הכלים שרכשתי לאורך השנים. אנשים מאוד אוהבים לראות משהו שהם מזהים ביצירה, זה נותן תחושת סיפוק. לא עשיתי משהו חדש, עשרות אמנים חיקו את המונה ליזה. אבל השילוב של יצירה קלאסית עם עולם התלת מימד המודרני והסגנון שלי יצר משהו שונה".
 
ספרי על הטכניקה איתה את עובדת ומה מייחד אותה על פני שאר תחומים אחרים של יצירה.
"כל העבודות שלי דיגיטליות. אני משתמשת בלא מעט תוכנות לאורך הדרך להגיע ללוק שאני רוצה. מאיה, סינימה 4די, אוקטן ובלנדר הן תוכנות תלת שאני משתמשת בהן, ופוטושופ ופרוקריאייט הן תוכנות ציור שאני משתמשת בהן. אני לא חושבת שהטכניקה שלי היא מה שמייחדת את העבודות שלי אלא הניסיון שלי לצאת מגבולות התלת מימד ומהעולם דיגיטלי וניסיון להביא קצת אנושיות וטביעת אצבע אנושית לתחום קר ומנוכר. בסוף מי שלא מבין בעולם הזה לא יודע כמה עבודה וטכניקה נדרשת, מבחינתו זה פשוט מחשב עשה. אבל אם מראים את הטעויות והנגיעה האנושית אפשר להעריך מהצד גם אם לא מבינים".
MY MONA (שיר פקמן)
Gently peel the skin (שיר פקמן)
מה את רוצה שהעולם יידע דרך היצירות שלך?
"אני לא מרגישה שאני צריכה ללמד את העולם משהו. העבודות שלי הן מאוד אישיות- הן תרפיה ורגש שאני רוצה להעביר. זה תמיד כיף לגלות שאנשים מתחברים לעבודה שלי ומזדהים".
 
מה החלום המקצועי הכי גדול שלך ומה את עושה היום כדי להגשים אותו?
"החלום הגדול שלי הוא להתפרנס מהאמנות שלי, ולשלב בין העולם הדיגיטלי לחומרי. אני כן עוסקת במקצוע יצירתי ונהנית כרגע מהעבודה שלי אבל אשמח שבסוף אנשים שיקנו את האמנות שלי יהיו הלקוח ולא חברת הייטק גדולה".
 
מה בחיים לא תעשי?
"כטבעונית אני לא אעבוד עם חברה או מוצר שמקדמת מוצרים מהחי".
 
את מי את מעריצה?
"לוסיאן פרויד הוא האמן שגרם לי להתעניין באמנות ובעולם הפורטרטים. הוא עדיין השראה ענקית עבורי".
The attack (שיר פקמן)
מה החלק האהוב עליך ביותר בתהליך העבודה?
"השלב ההתחלתי של הסקיצות והקונספטים. שם הכל עוד אפשרי, זה שלב הקסם שגורם לי להתרגש לקראת יצירה חדשה".
 
איפה תהיי עוד 10 שנים?
"אני לא יודעת איפה אהיה או אגור עוד שנה אז בטח שלא עשר שנים, אבל בחלום שלי אציג בגלריות גדולות עבודות שלי ואחזור לצייר בשמן".
 
איפה התעשייה תהיה בעיניך עוד 10 שנים?
"התעשייה מאוד השתנתה בשנים האחרונות מאז שהתחלתי את דרכי המקצועית. כשסיימתי את הלימודים רוב עולם התלת מימד היה סביב גיימינג, סרטים, או פרסומות. היום יש אמנים בתלת מימד, מאיירים בתלת מימד, ואי אפשר לא להזכיר NFT, מטאוורס, AR. בעוד עשר שנים אין לי ספק שהעולם הזה יגיע למקומות שאנחנו עוד לא יכולים לדמיין עם המשך התפתחות הטכנולוגיה. זה תחום מעניין ודינמי שכל הזמן משתנה ומתפתח וכיף להיות חלק ממנו".
Wild (שיר פקמן)
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם
 

אולי יעניין אותך גם...