מבט-על על העולם (Tom Hegen)

תהיתם פעם איך העולם שלנו נראה ממעוף הציפור?

בסדרה החדשה שלו, הצלם טום הגן ממחיש את היופי שבאנרגיה מתחדשת ומציג שדות סולאריים כמו שאף פעם לא ראיתם

הצלם הגרמני טום הגן (Tom Hegen), נוהג להמחיש את העולם דרך תצלומים אוויריים ולבחון דרכם את היחסים שלנו עם הסביבה. מבעד לעדשה שלו, הוא מתעד סביבות שונות, את ההשפעות האנושיות עליהן והעקבות שאנחנו משאירים על פני כדור הארץ. מרבית העבודות שלו מופשטות ולפעמים נדרש זמן מה כדי להבין על מה בדיוק אנחנו מסתכלים. נופים טבעיים; רכסי הרים מושלגים, אגמים, חופים, הופכים בצילומיו לכתמי צבע לא מזוהים ומהפנטים, שקשה להוריד מהם את העיניים.

עתיד בר קיימא (Tom Hegen)

באחד הפרויקטים האחרונים שלו, בחר הגן להתמקד באנרגיה סולארית. בדרך כלל כשאנו שומעים את המונח הזה, אנחנו לרוב חושבים על לוחות שחורים ומשמימים על גגות הבתים שלנו. כאן, הגן מתעד תחנות כוח סולאריות ביעדים שונים בארצות הברית, צרפת וספרד ומציג אותן באור חדש ומופלא. התחנות האלו מנצלות את אנרגיית השמש ומייצרות בעזרתה חשמל ללא צורך במשאבים מתכלים. "בשעה בודדת, כמות הכוח מהשמש שפוגעת בכדור הארץ היא יותר ממה שהעולם כולו צורך בשנה" מספר הגן "בהתחשב בכך, מקורות אנרגיה מתחדשים יכולים להיות המפתח למלחמה בשינויי האקלים" אומר באופטימיות.

"הנופים הבנויים מעשה ידי אדם מייצגים את המאמצים שלנו לבנות עתיד בר-קיימא בדרכים המתוחכמות ביותר" הוא מסביר. הפאנלים בשדות הסולאריים מסודרים כמו חיילים ובצילומיו נראים לרגע כמו גלקסיה מלאה בכוכבים שזוהרים בעלטה. מעין פסיפס של דפוסים גיאומטריים בוהקים ויפיפיים שמייצגים עתיד טוב יותר.

פאטרנים גיאומטריים (Tom Hegen)

אולי יעניין אותך גם...