הינשוף שמסתתר בקומפוזיציה (באדיבות Studio TRÜF Creative)

מקשקשים: עיצוב מינימליסטי פוגש אמנות יפה

הוא מעיד על עצמו כפריק של סדר, אדם גולדברג מוצא ניקיון בעיצוב הדיגיטלי ורוצה להוכיח שעיצוב ואמנות יכולים ללכת יד ביד

עם פלטת צבעים מצומצמת, קומפוזיציות צורניות מינימליסטיות, המעצב החזותי ומנהל הקראייטיב אדם גולדברג יוצר פרשנות מרתקת לעולם החי. את סגנון העיצוב הייחודי שלו הוא מביא אל חברות מסחריות ומותגים שונים בשוק בסטודיו למיתוג Truf Creative, שהקים בשנת 2006 יחד עם שותפתו מוניקה קהרר.

ספר לנו בקצרה על עצמך ועל הרקע שלך.
"שמי אדם ג'י. אני אמן שהפך למנהל קריאייטיב ואז מצא את דרכו חזרה לאמנות שנים רבות לאחר מכן".
 
איך היית מתאר את העבודות שלך למישהו שלא ראה אותן מעולם?
"שילוב סוריאליסטי של עיצוב גרפי מינימליסטי מעורבב עם רגישויות של אמנות יפה".
 
באילו נושאים אתה בוחר להתמקד ומה המסר שאתה שואף להעביר ביצירות שלך?
"בדרך כלל אין לי רעיון או יעד בראש כשאני מתחיל לעבוד על יצירה חדשה. זה יותר חקירה בין אלמנטים על מנת למצוא איזון וזרימה. לא פעם עולה נושא הטבע בעבודות. אין באמת מסר מעבר לרצון להראות לכם תמונת מצב אל התת המודע שלי".
 
אילו נושאים מושכים אותך לאחרונה ואיך זה משפיע על העבודה שלך?
"עקביות! מכיוון שהתהליך שלי הוא חקירה פתוחה, אני מרגיש ששמירה על פלטת צבעים קפדנית ושפה צורנית אחידה שומרים על העבודה שלי מלוכדת".
 
יש לך פרויקט מסוים שהוא האהוב עליך?
"לא, חלקם יוצאים נהדרים ואחרים לא, אבל זה סובייקטיבי לחלוטין. משהו שאהוב עליי במיוחד היום אולי לא יהיה כזה בשבוע הבא. אני תמיד מתפתח ומנסה בכל כוחי לא לדרג את היצירות שלי לפי כמות הלייקים שהן מקבלות".
 
איזו עבודה עוררה הכי הרבה תגובות? מהי לדעתך הסיבה?
"אני לא שופט את היצירות שלי לפי לייקים, כי זו באמת תחושת פופולריות כוזבת. לפעמים האלגוריתם מעדיף יצירה שאני לא משתגע עליה יותר מדי וזה יקבל אלפי לייקים. לעומת זאת, יצירה שאני אוהב לא תקבל הרבה בכלל. ליצור אמנות כדי לספק אלגוריתמים זה דבר נורא. אמנים צריכים להיות נאמנים לחזון שלהם לא משנה מה אנשים או מכונות חושבים על זה".
 
 
עם אילו חומרים וטכניקות אתה נהנה לעבוד?
"למרות שהתחלתי כצייר ומאייר, אני מאוד נהנה מהניקיון והסלחנות של העיצוב הדיגיטלי. אני מניח שהפכתי לפריק של סדר, אבל מאחר שאני נוטה לחקור כל כך הרבה אפשרויות בבת אחת, העיצוב הדיגיטלי הוא יתרון מאוד גדול לתהליך החשיבה המבולגן שלי. אני גם אוהב לקחת את הדיגיטל לאנלוגי באמצעות הדפס ולראות איך העבודה שלי יכולה להתקיים ב'עולם האמיתי'".
 
איך נראה תהליך העבודה על יצירה חדשה?
"יצירה חדשה תמיד מתחילה בישיבה שלי מול הצורות והצבעים הבסיסיים שלי ומחפש קשרים שאני יכול ליצור בין הדברים ואני רואה מה מתגלה. אני שומר על תהליך פתוח לחלוטין כדי לראות לאן הוא יכול להתפתח, התוצאות תמיד מפתיעות ומשונות. מנגד, תהליך האמנות והעיצוב עבור לקוחות אינו חופשי ורופף, כיוון שזה משרת את הצרכים של מישהו אחר".
 
מאיפה אתה שואב השראה?
"ברור שקאלדר ומירו הם השפעות עצומות על האמנות שלי. אבל אני באמת מקבל גם השראה מאנשים שונים ששולטים במלאכתם כל כך טוב עד כדי שהם מסוגלים להתעלות על זה ולשנות את האופן שבו אנחנו חושבים על דברים. למשל, פרנק גרי באדריכלות, ווילי דופרנס בגסטרונומיה מולקולרית או ג'ון קולטריין בג'אז. כולם התמחו בחוקים בגזרת התעשיות שלהם כדי להיות מסוגלים לכופף אותם כל כך טוב".
מטרה שאתה מקווה להשיג בעתיד הקרוב?
"במקביל להגדלת הסטודיו שלי, 'TRÜF Creative', אני מקווה להמשיך לפרוץ לעולם האמנות. אני רוצה להראות שאמנות ועיצוב יכולים להתקיים במקביל".
 
לעוד עבודות יפיפיות ומרתקות בקרו בחשבון האינסטגרם של הסטודיו.
מינימליזם במיטבו (באדיבות Studio TRÜF Creative)

אולי יעניין אותך גם...