מה הקאבר שהכי אהבתם? (Pexels)

ביונסה הרימה את הכפפה: הקאברים המיוחדים לאלבומי 2022

לא בכל יום קווין B מוציאה אלבום עם קאבר כל כך יפה שזו הזדמנות מצוינת לאגד עבורכם את 7 עטיפות האלבומים היפים של השנה

לאורך המאה הקודמת וגם בנוכחית, המוזיקה וגם האופן בו אנחנו צורכים אותה עברו הרבה תהפוכות טכנולוגיות מז'אנרים מתחלפים ומתקליטי ויניל, לקסטות ודיסקים ועד ל- 'iTunes', 'יוטיוב' וה'ספוטיפיי' שאנחנו מכירים כל כך טוב. נראה כי התקדמות הטכנולוגיה השפיעה רבות על הסאונד אבל תחום אחד דווקא נשאר יציב, יצירתי ורלוונטי לאורך כל השנים: הקאבר.

 

יצירת האמנות איתה בוחר האמן לעטר את עטיפת האלבום שלו הפכה לאורך השנים לפריט אייקוני הנמצא בכל בית שוחר תרבות, עיצוב ומוזיקה. לרבים מאיתנו עדיין יש אוסף תקליטי ויניל, לא רק בזכות המוזיקה והסאונד האיכותי, אלא גם בזכות הארט והעיצוב הייחודי של הקאבר וחלק מהאמנים אף מציעים למכירה את הקאברים לאלבומים כפריט אמנות. לקראת יציאת האלבום החדש של ביונסה, החלטנו להכין מצעד מיוחד, הפעם בשונה מהנהוג, מצעד ששם את הדגש על האמנות ולא על המוזיקה. קבלו את הבחירה של לג'יט ל- 7 הקאברים של אלבומי 2022.

 

Florence and the Machine' / Dance Fever'
אלבומה ה- 4 של להקת האינדי-פופ הבריטית מוצג בצילום ספק ציור של הסולנית שגם חתומה על כתיבת רוב האלבום, הזמרת פלורנס וולש. היצירה הוינטג'ית העדינה שזורקת אותנו להשפעות מהרנסנס, מתכתבת עם קולה העדין, הנשי והבטוח של וולש.
REASON TO SMILE'/ Kojey Radical'
האלבום החדש של האמן הבריטי שקשה לתחום את המוזיקה שלו לז'אנר אחד, מתנסה באינספור סגנונות מוזיקה ונושאים חברתיים. עטיפת האלבום עליו עבד כמעט עשור, מציגה סיטואציה מורמת מהמציאות שמשחקת עם הריאליזם, קצת אתנית וקצת משפחתית שמעבירה את הצופה דרך שלל תהיות והשערות.
על הצילום אמון by_nwaka@
 
The Fixx' / Every Five Seconds'
לנוסטלגיים מבנינו, להקת הרוק משנות ה- 80 הוציאה השנה אלבום חדש לאחר עשור, אותו מתאר הסולן סיי קורנין כ"סדרה של מחשבות אובססיביות שבורות שיכולת להיות פסיפס נפלא של רגעים". את העטיפה, אותה עיצב המוזיקאי והאמן ג'ורג' אנדרווד שעיצב בין היתר גם לדיויד בואי ורבים אחרים, תיאר בקו רגיש מסלול עטור פניות, המדמה את המבט הפנימי המתווה לנו את הדרך.
Years & Years' / Night Call'
אולי אלכסנדר, אמן האלקטרו-פופ יצא בתחילת השנה עם אלבומו השלישי לאחר שנה רווית אירועים בהם הספיק להיפרד מלהקתו ולפצוח בקריירת סולו. האלבום מציג עתיד אוטופי חסר מגדר המתרחש שנים קדימה וחושף עטיפה המעוררת השתאות בקהלים הליברליים ולא מעט תגובות בקהלים השמרניים.
DS4Ever' /Gunna'
הראפר האמריקאי הוציא אלבום שזכה לביקורות צוננות אבל אותנו תפס בזכות עיצוב העטיפה התלת ממדית אותה עיצב האדריכל האמריקאי דניאל ארשם הידוע בעיצוב אובייקטים פיסוליים מוכרים בהם הוא "נוגס" ומציג את הבנייה החשופה.
Dropout Boogie'/ The Black Keys'
צמד הרוק השיקו אלבום נוסף בו העטיפה נושאת את דמויותיהם מקליפ הוידאו 'Wild Child' בו הם מגלמים טבח ושרת לא כל כך מוצלחים בבית ספר, ויודעים לצחוק על עצמם כמו שצריך.
 
Renaissance' /Beyonce'
ולסיום סיומת, אי אפשר בלי המלכה האם ביונסה עם האלבום החדש והמוזר שלה שגורם לנו להכיר מחדש את איקון הפופ המתנסה במוזיקה חדשה. בקאבר היפייפה הזמרת בת ה-40 רכובה בלבוש מינימלי על סוס עתידני נוצץ. לא מעט רפרנסים עלו מתוך עטיפת האלבום הזה וחלק מהמעריצים שיערו שהיא נוצרה בהשראת הציור "ליידי גודייבה" מהמאה ה-19 של ג'ון קולייר. חלקם גם הצביעו על הדמיון שלו לתצלום של ביאנקה ג'אגר רכובת על סוס בסטודיו 54. בפוסט שכתבה ליציאת האלבום כתבה ביונסה: "אני מקווה שזה יעורר בכם השראה לשחרר את ה- wiggle ולהרגיש ייחודים, חזקים וסקסיים".
 
אז מה הקאבר שהכי אהבתם?
 
 
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם
 

אולי יעניין אותך גם...