תרחיש עתידני (הילה חן)

איך יראו החיים שלנו בלי פירות וירקות?

איך תגיבו אם תתעוררו יום אחד והמזון האהוב והמוכר כבר לא יהיה נגיש לנו? מסתבר שזה לא רחוק משם. לכבוד יום כדור הארץ המצוין היום, בחרנו להתמקד במיצג אמנותי עתידני

היום מציינים ברחבי העולם את יום כדור הארץ, יום בינלאומי שהוכרז על ידי האו"ם בשנת 2009 ומטרתו להעלות את המודעות להגנת הסביבה. היום הזה בא להזכיר לנו שלכל אחד מאיתנו יש יד בדבר ובאמצעות שינויים באורח החיים שלנו נוכל להשפיע על המחר.
 
 
לכבוד המאורע המיוחד, חברה אלף פארמס למעצב-אמן דניאל אלקיים, כדי לחקור את כוחה של האמנות, איך היא יכולה לעורר בנו מחשבה ולגעת בנושאים מהותיים כמו משבר האקלים וביטחון תזונתי. אלף פארמס הינה חברה שמפתחת בשר סינתטי, היישר מתאים לא מהונדסים גנטית אשר בודדו מפרה חיה. עבורה, יצר אלקיים, המתמחה בעיצוב קונספטואלי והופך חומרים ואסתטיקה טבעיים לכדי אובייקטים, סדרת רהיטים וחפצים מעץ בטכניקת שריפה, שיוצרת דפוסים אקראיים הדומים לכתמים על עור הפרה. הסדרה כוללת שולחן אוכל מסתובב, סט כסאות, מכלי תצוגה ועבודת קיר, אותם יצר בעבודת יד ובאמצעות משחק במינונים שונים של אש ומים, כשהאש משאירה את חותמה החזותי כדפוסים חרוכים וחצי-רנדומליים על גבי משטח העץ. הפרויקט המיוחד עתיד להשתכן במשרדי החברה ולשמש שם כמצע לדיונים ושיחות בנושאים של קיימות ואקולוגיה.
בלתי נגיש (הילה חן)
הסדרה שיצר אלקיים עבור אלף פארמס (הילה חן)

את הפרויקט, המשיך אלקיים לפתח לידי עבודת וידאו ארט בשם Impermanence, כשהרהיטים הייחודיים, תולדה משיתוף הפעולה, שימשו לו כתפאורה. מדובר במיצג ספקולטיבי שממחיש תרחיש עתידני ובו המזון המוכר לנו יהיה מוגבל ובלתי נגיש. הוא מציע נקודת מבט רגשית על השינויים שעוברים על הפלנטה שלנו, שינויים שמשליכים על חיינו ומערכות המזון שלנו. "זה לא תרחיש כזה מנותק והוא גם לא כזה עתידני. אנחנו כבר עכשיו רואים מזונות שמתחילים להעלם מהעולם, או שהמחירים שלהם מאוד גבוהים או הנגישות שלהם בשווקים מוגבלת. אנחנו במן עידן של הסתגלות מתמדת, כל הזמן מנסים לייצר פתרונות ומענה לצרכים החדשים שנולדים" מסביר אלקיים.

איך יראה העולם בלי המזון שלנו? (הילה חן)
לכבוד יום כדור הארץ (הילה חן)
מצע לדיונים סביב נושא הקיימות (הילה חן)

המיצג מראה סנריו בו הפירות והירקות שלנו לא יהיו נגישים לנו יותר. הנושא די פתוח ומשליך לתחומים אחרים ומערכות אקולוגיות אחרות מעבר למזון מהצומח. "זו בחירה יחסית ניטרלית ולא מעלה קונוטציות של הטפה" אומר אלקיים "רציתי לתת נקודת מבט יותר רגשית וויזואלית, להעביר את אותה תחושה של רגעי ההסתגלות לאיזשהו עתיד חדש". המיצג מתרחש סביב שולחן האוכל, שמסמל מקום לחיבור ואינטראקציה בין אנשים. "השולחן ערוך ומוכן, והוא מזמין אנשים להתאסף סביבו, ליצור שיחה, להתבונן בפרטים שמסביב ובעצם מוביל את הקהל להרהר על הנרטיב של ארעיות המזון שלנו".

 

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה חדשה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...