מיליארד סינים לא טועים (Unsplash)

לג'יט עולמית: 5 יוצרים סינים שלא הכרתם

המעצבים והאמנים שמוכיחים ש'מייד אין צ'יינה' זו לא מילה גסה

העיצוב הסיני נתפס פעמים רבות כהמוני, פלסטיק זול ולא מקורי, אבל הוא טומן בחובו הרבה יותר מהסטיגמה שלו. פשטות וזן, לצד שיכרון חושים וטכנולוגיה מתקדמת, העיצוב הסיני משלב חזון עתידני וחדשני עם רמזים על המורשת המקומית.

 

 
madarchitects@
מדובר באחד ממשרדי האדריכלים המצליחים בסין, עם פרויקטים חוצי יבשות, שמחזיקים כיום שלוחות גם ברומא ולוס אנג'לס. עיצובם העתידני והאורגני משלב טכנולוגיה מתקדמת וממחיש את הזיקה לטבע. הם דוגלים בעיצוב שמבוסס על הצרכים הרוחניים והרגשיים של התושב ומשלב את האדם, העיר והסביבה ביצירה.
 
shutingqiu@
המעצבת מאחורי המותג הנושא את שמה, לא חוששת משילובי פאטרנים נועזים ותמהיל בדים וטקסטורות הרפתקני. את החיבורים הלא שגרתיים האלה היא מגלה דרך רישומיה, סקיצות של הקולקציה, שלא פחות יפות מפריטי הלבוש עצמם. דפוסים נשיים של פרחים, תחרה, נצנצים ופרוות עובדים יחד עם אלמנטים של פסים, משבצות בגזרות חליפות גבריות. התערובות המשונות עובדות ויוצרות לוקים ייחודיים ומפתיעים.
mariotsai_studio@
אסתטיקה מינימליסטית לצד חשיבה חדשנית הם עמודי התווך של הסטודיו, שבראשו המעצב מריו צאי (Mario Tsai). הסטודיו מתמקד בעיצוב מוצרים, רהיטים וגופי תאורה, אך לא מגביל את עצמו ונוגע בתחומים נוספים כמו עיצוב אירועים, תערוכות, מיצבים ועד ניהול אמנותי ואסטרטגי למותגים. הסטודיו מוקדש לחקר מקור הדברים ועיצוביו שמים דגש על מאפייני החומר, חדשנות טכנולוגית ועיצוב בר קיימא.
 
Rong_design_@
סוכנות עיצוב שמזניקה את שדה המיתוג קדימה. מעיצוב אריזות, דרך מוצרים ועד עיצוב חלל, החברה מעניקה חוויה הוליסטיות לכל מותג. מעצבי הסוכנות שואבים השראה מהתנהגות ורגשות אנושיים, תובנות על חיי היום-יום שלנו, התבוננות ברגעים הקטנים והפיכתם לעיצובים מסקרנים.
yueminjun001@
האמן יו מינג'ון (Yue Minjun) ידוע בציורי השמן שלו, פורטרט עצמי בהם נראה מתפקע מצחוק. המוטיב המשעשע הזה חוזר שוב ושוב בכל עבודותיו, אמנות ריאליסטית מלאת הומור וציניות. הדמויות עם החיוך המשונה משוכפלות בסצנות שונות מביעות אירוניה ומשקפות נושאים מהותיים כמו המצב החברתי בסין והאנושות בעולם.
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...