מיפן באהבה (UNSPLASH)

לג'יט עולמית: 5 יוצרים יפניים שלא הכרתם

תגידו קוניצ'יווה לחמשת האמנים הבאים, שכל אחד בדרכו, לוקח השראה ומחדש את מורשת יפן המפוארת

בסדרת הכתבות החדשה שלנו אנחנו מסיירים בעולם ותרים אחר אמנים מסקרנים. כל פעם נבקר במדינה אחרת ונגלה בה חמישה יוצרים מקומיים ומוכשרים משדות עיצוב ואמנות שונים. המסע שלנו מתחיל בארץ השמש העולה, יפן. מדינה עשירה בתרבות והיסטוריה, שבדומה לאמנות שלה, היא טומנת בחובה שני קצוות מנוגדים. האחד, מינימליסטי, נקי, מקורב לזן ולפילוסופיית הוואבי-סאבי שדוגלת באסתטיקה הלא מושלמת של הטבע. בצד השני, המולת הבירה טוקיו, עמוסת שלטי הניאון ומסכים צבעוניים.

 
Kota Yamaji
יאמז'י הוא יוצר אמנות דיגיטלית שמשלב בעבודות שלו גרפיקה ממוחשבת ועריכת וידאו, בעזרתן יוצר עולמות פופ קסומים וסוריאליסטיים. הוא מציב ומשחק עם קומפוזיציות של חפצים שונים לצד דמויות בדיוניות, מרבה להשתמש בצבעים עזים, טקסטורות שונות ודפוסים חוזרים. בעבודות שלו אפשר לראות את השפעת התרבות היפנית ושלטי אורות ניאון צבעוניים, אותם הוא לוקח למחוזות חדשים ודמיוניים.
 
Yuni Yoshida
מעצבת גרפית בהכשרתה, יושידה היא מנהלת אמנותית שכבשה את עולם הפרסום, עם תיק עבודות מרשים ומלא בקמפיינים, כרזות, כריכות של ספרים ואלבומים. ממבט ראשון האימג'ים שהיא יוצרת נראים כמו משהו אחד, דימוי מוכר ואייקוני, אך כשמתקרבים ומתעמקים, מגלים פרטים נוספים ומקבלים את כל התמונה המפתיעה.
Chiharu Shiota
כאמנית ויוצרת פרפורמנס, שיוטה נוגעת ביצירות שלה בעיסוקים אנושיים בסיסיים כמו החיים, המוות ומערכות יחסים הממחישים את הקיום האנושי דרך החוסר והיעדר. היא מזוהה עם מיצבים בקנה מידה גדול שאותם היא מתאימה אישית לכל אתר ובהם היא אורגת חוטים בצבע לבן, שחור או אדום, כאילו טווה קורים, רשתות ענק שזורים בחפצים יומיומיים.
Hiroshi Nakamura
את הניסיון התעסוקי העיקרי, האדריכל הירושי נאקמורה, צבר אצל לא אחר מקנגו קומה (Kengo Kuma) ובשנת 2002 יצא לדרך עצמאית ופתח סטודיו משלו. כיום, הוא עוסק במנעד רחב של תחומים, החל מפיתוח עירוני ועד עיצוב הרהיטים שמעטרים את החללים. הוא שם דגש על החיבור בין אדריכלות, טבע וגוף, מיישם 'עיצוב מיקרוסקופי' שנשען על תופעות טבע, התנהגויות ורגשות של בני האדם ושואף ליצור מבנים וחללים מותאמים למקום שמתבססים על ההיסטוריה, התרבות והתעשייה המקומית.
Mikiya Kobayashi
למעצב מיקיאה קוביאשי קשר הדוק למסורת והמורשת מהן הוא מגיע ולהן הוא מעניק פרשנות רעננה דרך תהליכי ייצור וטכנולוגיות חדשות. העיצובים שלו מתמקדים בקו מינימליסטי ונקי, עם נטייה לעבודה עם משאבים טבעיים, העץ הפך לשחקן ראשי ומלווה עבודות רבות שלו.
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם.

אולי יעניין אותך גם...