עיצוב ברחובות קופנהגן (Unsplash)

לג'יט עולמית: 5 יוצרים דנים שלא הכרתם

העיצוב הסקנדינבי, כבש את העולם ובשנים האחרונות הפופולריות שלו זינקה, אבל לו פנים רבות. הכירו את האדריכלים, המעצבים והאמנים שיוצרים עיצוב דני כמו שעוד לא ראיתם

במסגרת סדרת הכתבות החדשה שלנו 'לג'יט עולמית', אנחנו נוחתים היום בדנמרק. לפני מספר ימים בלבד ננעל בבירה קופנהגן, פסטיבל העיצוב השנתי 3DAYS OF DESIGN והיום, אנחנו ממשיכים לחגוג ולתת כבוד לעיצוב הדני. העיצוב הסקנדינבי דוגל בפשטות ומאופיין בקווים מינימליסטיים, המלווים בפלטה מונוכרומטית של צבעים בהירים, שמירה על יעילות וחיבור לטבע. החורפים הארוכים במדינה משפיעים על העיצוב המקומי, ששואף לשמור על עיצוב מנחם. אסתטיקה נינוחה שמושפעת מעקרונות רוח ההיגה (Hygge), פילוסופיה בתרבות הדנית שמתייחסת לרווחה נפשית והתחושה הטובה, שמגיעות מסביבה חמימה, נינוחה וחברותית.
 
 
Mkdtstudio
לאחר שצבר ניסיון רב בבתי האופנה הבין-לאומיים המובילים בעולם כמו דיור, בלנסיאגה ואלכסנדר מקווין, פתח המעצב מארק קנלי דומינו טאן (Mark Kenly Domino Tan) מותג על שמו. הקולקציות המעודנות שלו מבוססות על חייטות והוט קוטור והוא דוגל בעיצוב בר קיימא דרך הארכת החיים של פריטי הלבוש העמידים.
Cobearchitects
משרד האדריכלות 'Cobe' נוסד על ידי האדריכל דן סטוברגורד ובלב העשייה שלהם, אורבניזם, נוף ואדריכלות התורמים לחיי יומיום יוצאי דופן. הם שואפים ליצור ארכיטקטורה חסינת עתיד ובת קיימא, חללים ומבנים חדשניים שעומדים במבחן הזמן ומשפרת את חיינו. ערים, מבנים ונופים שמצד אחד משתלבים בסביבה הקיימת, אך לא מפחדים לבלוט בה.
Wangsoderstrom
הסטודיו היצירתי הבא חוקר את הקשר בין טכנולוגיות דיגיטליות, חומרים ויצורים חיים. הצמד שמרכיב את הסטודיו, מאני וואנג וטים סודרסטרום, הם שוודים במקור, אבל יושבים ופועלים מקופנהגן הדנית. את האסתטיקה הייחודית שלהם הם מיישמים דרך דימוים חזותיים ומיצבים או מתורגמים לידי פסלים תלת ממדיים פיזיים. עבודות מסקרנות שמפגישות בין מלאכה, גוף, טבע וטכנולוגיה.
frk_vinthermartinsen
האמנית שרה מרטינסן, מספרת סיפורים דרך חומרים. העידן התעשייתי פתח פער והרחיק את הצרכנים מן היצרנים וחומרי הגלם, שרה מאמינה שאנחנו צריכים לשוב ולהתקרב לחומרים הלא מעובדים. היא דוגלת במלאכת יד ובהדגשת היופי הטבעי שלהם, עם גישה ניסיונית, היא חוקרת טכניקות חדשות לצד ישנות, מאתגרת ומותחת את גבולות החומר.
Sebastian Holmback
עיצוביו של סבסטיאן הולמבק נמכרים ומוצגים במדפיהן של חברות גדולות כמו 'Normann Copenhagen'. עם ניסיון של מעל עשרים שנה בתחום, הוא נוגע בעבודותיו בשדות עיצוב שונים; עיצוב מוצר, ריהוט, תאורה, מיצבים ואפילו עולם המיתוג. החוט המקשר בין העבודות השונות, הוא האסתטיקה, מושג היופי והדרך בה אנשים תופסים צורה וצבע.
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...