מפליגה עם הדמיון (קרין קלוש)

מקשקשים: האמנית הישראלית שנלחמת דרך הציורים ביחס שלנו לטבע

בציוריה החלומיים, בין יצורי פרא מופלאים ודמויות קוסמיות, מסתתרים מסרים נוקבים על ההתנהגות שלנו לפלנטה ותושביה

ממשיכים בסדרת הכתבות שלנו "מקשקשים" על מאיירים וציירים בולטים ומסקרנים והיום תכירו את קרין קלוש, האמנית הצעירה מאחורי המותג LORISITY, שכמו סיפורים רבים בעידן שלנו, הכל התחיל פשוט מאוד בשיתוף העשייה והיצירה שלה ברשתות החברתיות ומשם המותג רק גדל ותפח.
 
 
ספרי לנו בקצרה על הרקע שלך, מי את ומה המוטו שלך?
"'הציור הוא דרך אחרת לכתוב יומן' אמר פאבלו פיקסו. האמנות עבורי היא לגמרי יומן המסע שלי והדרך שלי להמיר מילים, תחושות וביקורות לאימג׳ים. את ההשראה שלי אני שואבת מחיבור חזק לטבע, לחיות פרא ולרוח הנשית ומשם אני מפליגה עם הדמיון. בסוף, אני אדם אחד קטן מיני רבים ואין לי באמת את הכוח לשנות את היחס של בני האדם לכדור הארץ עליו אנחנו חיים, אבל אני יכולה לנסות ולהעלות מודעות באמצעות הכלים שבידי. אז אני יושבת בסטודיו, מפליגה עם הדמיון ויוצרת עבודות שהן קו דק בין מציאות לחלום, בין רע לטוב, שם האדם והטבע חיים כאחד".
Runaway With Me (קרין קלוש)
איך היית מתארת את העבודות שלך למישהו שלא ראה אותן מעולם?
"העבודות שלי הן ציורים סוריאליסטיים ומסתוריים, עם דמויות קוסמיות ובעלי חיים. ניכרת בהן מלאכת היד כי הם מלאי פרטים וטכניקות ומצריכות רגע של העמקה על מנת להבין את העלילה".
 
 
באילו נושאים את בוחרת להתמקד ומה המסר שאת שואפת להעביר דרכן?
"אני מבטאת לרוב את הנושאים שכואבים לי ושהייתי רוצה לשנות; ההתחממות הגלובאלית, המצב האקולוגי שהולך ומדרדר, תעשייה שכורתת יערות ובני אדם שעוסקים בצייד והרג של בעלי חיים לטובת סחר. אנחנו, בני האדם, זורעים הרס בכמויות בעבור חומר. בעבודות זה יכול לבוא לידי ביטוי בצורה ישירה, אך הרבה פעמים גם בצורה עקיפה, על האמון והחיבור בעולם אוטופי".
 
 
מאיפה את שואבת השראה?
"המנטור של חיי הוא דייויד אנטנבורו, אחד הבמאים הגדולים והמוערכים בנשיונל ג'אוגרפיק. הסרטים שלו, הידע האינסופי והמסרים הכה חשובים מטעינים וממלאים אותי בהשראה. אך ההשראה יכולה לתפוס אותי בכל מקום; במילים של שיר, במעבר ליד עץ עם שורשים ותיקים, במרחבים ירוקים, אמנים מוכשרים או אפילו בסדרת נטפליקס מפתיעה".
יצורי פרא (קרין קלוש)
למען הטבע (קרין קלוש)
זאת שמביאה לה השראה (קרין קלוש)
מה היצירה האהובה עלייך ולמה?
"Wolf Pack", כשאין לי השראה ואני בוהה בדף הריק, אני מנסה לדמיין את עצמי כילדה קטנה וחולמנית כשלצידי יצורי פרא מופלאים. היצירה הזו קרמה עור וגידים ממש ברגע כזה מול דף לבן והיא מייצגת עבורי את אותו החלום".
 
 
איזו יצירה עוררה הכי הרבה תגובות ולייקים, ומדוע?
"She Blooms in Silent", חד משמעית. קשה לי לומר מה הסיבה, העלתי את הפוסט בלילה, הלכתי לישון וקמתי לטלפון גועש ורועש בנוטיפיקציות. 20 אלף לייקים לפוסט באינסטגרם, 60 אלף נעיצות בפינטרסט. העבודה הזו יחד עם עוד עבודות מאותה סדרה, גרפו בין לילה שלל תגובות שהשאירו אותי המומה. הצלחתי לבלוט בפלטפורמה עם שפע אינסופי ולגעת בליבם של הרבה אנשים וזה מרגש".
 
 
עם אילו חומרים וטכניקות את הכי נהנית לעבוד?
"יש לי שתי טכניקות שהן המגרש הביתי שלי; עבודה בעטים וצבעי מים משולבים יחד (ממש פיילוט 4.0) וצבעי אקריליק. תלוי איזה סוג של תהליך אישי עם הציור בא לי לעבור".
She Blooms in Silent (מבטאת את הנושאים שכואבים לה)
Soft Heart, Wild Soul (קרין קלוש)
מבטאת את הנושאים שכואבים לה (קרין קלוש)
איך נראה תהליך העבודה על יצירה חדשה?
"זה מתחיל במסע ארוך מאוד של מחשבות וזה החלק הקשה ביותר בתהליך, בו אני מפצחת את המסר, בונה את הסיפור וחושבת על הדמויות. כל כך הרבה שאלות צצות בשלב הזה והוא לוקח הרבה מאוד זמן. אני יכולה להעביר ימים רק על זה. ברגע שסיימתי את תפקידי כבמאית, אני עוברת לסקיצות, בונה את האנטומיה והקומפוזיציה על הדף. מאחר ואני עובדת עם עטים וצבעים, אז אין חרטות ואי אפשר למחוק כך שאני אוהבת לוודא שהכל במקום רגע לפני. השלב האחרון הוא בעצם לקחת את השרטוט ולצייר אותו, קו אחרי קו ונקודה אחרי נקודה. העבודה שלי היא מסורתית, סיזיפית ולוקחת זמן".
 
 
אילו נושאים מושכים אותך לאחרונה? ואיך זה בא לידי ביטוי?
"אם להיות כנה, כבר תקופה ארוכה מאוד שאני מוצאת עניין ומשיכה רבה לאותם הנושאים שעלו קודם, אני מרגישה שזה ה-DNA שלי. המשיכה והאתגר עבורי הוא להבין כל פעם את הדרך לדייק ולעורר רגש".
הנושאים הבוערים (קרין קלוש)
מה המטרות והיעדים לעתיד?
"אני אתחיל מזה שהמטרה שלי היא שלעד אני לא אדע שובע מיצירה, שזה תמיד יהיה חוף המבטחים והשלווה שלי ושאצליח לחפש ולתת ביטוי ומשמעות אומנותית לדרך בה אני רואה את העולם. מאחלת לעצמי שהחנויות האינטרנטיות שלי ימשיכו לפרוח, לשגשג, שאגע באנשים ושהעבודות ימשיכו לטוס ברחבי הגלובוס. אה וכמובן שיש לי כמה גלריות ותערוכות ברשימה שלי שאני מתכננת לבקר בהן".
 
 
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה חדשה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...