צבע, אופנה, חדשנות (באדיבות VOGUE)

הכוכבת העולה של עולם העיצוב העולמי בריאיון ללג'יט

תזכרו את השם, כריסטינה סלסטינו הוכרזה כמעצבת השנה בתערוכת העיצוב המפורסמת בפריז 'M&O'

עם רקורד של שיתופי פעולה עם ענקיות כמו 'FENDI' ו-'moooi', המעצבת האיטלקייה, רק בת 42 רוצה לתפוס את מקומה לצד המעצבים הגדולים עם חזון לעולם המשלב בין מחקר מעמיק וכלים מסורתיים לאסתטיקה המודרנית העתידנית.

 

ההופעה הפומבית הראשונה של סלסטינו הייתה ב-2012 ב- 'Salone Satellite', ביתן המעצבים הצעירים המבטיחים בתערוכת העיצוב המפורסמת 'Salone del Mobile' המתקיימת מדי שנה במילאנו. "הפריט הראשון שהצליח שם היה מתוך קולקציית רהיטים קטנה שעיצבתי עבור חבר שוויצרי שהייתה לו גלריה לאמנות באותה תקופה שכללה שולחן איפור, שולחן נמוך ומראת קיר", היא מספרת ללג'יט.
 
 
בזמן תערוכת ה- 'Salone Satellite' במילאנו נולד 'Attico Design', מותג שבאמצעותו עיצבה והפיקה את מוצריה ושימש חלון ראווה להפוך את השפה העיצובית שלה למובנת ונוכחת. "מאותו רגע התחילו לפנות אלי חברות להצעות עבודה, בריפים וניהול קריאטיב", היא מספרת. משם הדרך הייתה סלולה ובשנת 2016 זכתה בפרס חבר השופטים המיוחד ב- 'Salone del Mobile'. עיצבה ל'FENDI' את קולקציית "The Happy Room" לרגל 'DesignMiami', הציגה לא מעט שיתופי פעולה מרשימים בשבוע העיצוב שהתקיים ביוני האחרון במילאנו שסוף סוף חזר אלינו אחרי 3 שנים של מגיפה ובתחילת החודש קיבלה את פרס מעצב השנה מ-'Maison & Objet', יריד העיצוב הצרפתי הנחשב.
CRISTINA CELESTINO X MOOOI (באדיבות סטודיו CRISTINA CELESTINO)
"עיצוב טוב צריך להיות מובן ומקובל בקלות, למרות צורתו או יופיו" (באדיבות סטודיו CRISTINA CELESTINO)
סינתזה בלתי צפויה או אירונית (באדיבות סטודיו CRISTINA CELESTINO)
את מתארת את עצמך כ'חוקרת אובייקטים', מה זה אומר?
 
"אני מעדיפה לומר שאני מנסה לחקור את העולם עצמו, דרך מחקר ואנליזה מעמיקה. אדריכלות, טבע, עיצוב, אמנות, אנשים, הכל תורם להנחות היסוד של תכנים ורעיונות".
 
 
כאספנית של יצירות מופת של עיצוב איטלקי, מה מאפיין אותו לדעתך?
 
"התשוקה שלי לעיצוב איטלקי החלה מיד לאחר סיום לימודי האדריכלות. התלהבתי מעיצוב מוצר והתחלתי לקנות יצירות עיצוב שעם הזמן נאגרו לאוסף גדול, בעיקר מנורות. היצירות בהחלט מקור השראה והן חלק מעושר הידע של ההיסטוריה של האדריכלות והעיצוב שכל מעצב צריך על מנת להיות מסוגל לעצב עם חזון עכשווי".
 
 
איך היית מתארת עיצוב טוב?
 
"להמשיך בתהליך שהתחילו אחרים לפני ולהוסיף את החזון האישי שלי והכי חשוב, להוסיף חדשנות טכנולוגית או קריאטיבית. עיצוב טוב צריך להיות מובן ומקובל בקלות, למרות צורתו או יופיו".
"הסגנון שלי במילה אחת: 'נרטיב'" (באדיבות סטודיו David Elovatti)
איך היית מגדירה את הסגנון שלך?
 
"במילה אחת, הייתי אומרת 'נרטיב'. אני מנסה לערבב בדרך כלל בעבודה שלי אלמנטים מהמורשת, ומאלמנטים מסורתיים עם אסתטיקה עכשווית המגיעה מאדריכלות, עיצוב או אופנה, צורות וצבעים בהשראת הטבע. כל הרפרנסים האלה פועלים יחד והתוצאה הסופית היא סינתזה, לעתים בלתי צפויה או אירונית. לאחר מכן אני משחקת עם צורות שונות, גיאומטריות וצבעים ובאמצעות וריאציות של קני מידה, האובייקטים מסוגלים לעתים קרובות להעביר מסרים חדשים ומשמעויות שונות. המטרה שלי היא ליצור חזונות רגשיים, ללמוד חומרים מסורתיים ואת האיכויות שלהם ולהוסיף אסתטיקה עכשווית כדי ליצור טיפולוגיית עיצוב חדשה".
 
 
מה מעורר בך השראה?
 
ישנם מאסטרים רבים, כמו טוביה סקארפה (Tobia Scarpa) או מודרניסטים ברזילאים כמו חורחה זלסופין (Jorge Zalszupin), שבהחלט נתנו לי תשוקה לחומר, לפרטים ולחופש עיצובי. יחד עם זאת, אני חושבת שהיום אני מסתכלת על מקורות ההשראה שלי בצורה פחות ישירה וליניארית. ככל שאני מתפתחת בדרכי המקצועית והאנושית, אני מבינה יותר ויותר שזריקות השראה מגיעות מחלקים שונים; עולם הטבע נשאר תמיד תעלומה גדולה ומקור למחקר. אני תמיד עורכת מחקר רחב כדי למצוא את הסיפור הנכון עבור הפרויקט ואוספת רפרנסים משדות ומתחומים מגוונים; הפרויקט הוא הסינתזה והעיבוד המחודש של כל נתיב המחקר".
Pianca Salone del Mobile 2022 (באדיבות סטודיו CRISTINA CELESTINO)
חיבור בין הכלים המסורתיים לאסתטיקה עכשווית (באדיבות סטודיו CRISTINA CELESTINO)
עיצוב לSergio Rossi Temporary (באדיבות Max Rommel )
איך נראה יום עבודה טיפוסי עבורך?
 
"ההרגלים שלי השתנו לא מעט לאחר המגיפה. נסיעות ופגישות פרונטליות הצטמצמו כמעט באופן דרמטי. השגרה שלי היא שיחת השכמה מוקדמת, שלאחריה אני הולכת לסטודיו. אם אפשר, אני מעדיפה להתנתק מהעבודה במהלך הפסקת צהריים ולאחר מכן חוזרת למשרד. אני אף פעם לא מאחרת ואני מעדיפה להמשיך לעבוד מהבית ולבלות כמה שיותר זמן עם המשפחה שלי".
 
 
 
מרחב עבודה (באדיבות סטודיו CRISTINA CELESTINO)
השכמה מוקדמת ומגיעה לסטודיו (באדיבות סטודיו CRISTINA CELESTINO)
נבחרת למעצבת השנה ב-'M&O'. איך זה מרגיש?
 
"שמחתי מאוד לקבל את הפרס המכובד הזה. להיבחר בזכות האיכות והמקוריות של העבודה שלי גורם לי ולצוות שלי לסיפוק גדול. פרויקט 'Palais Exotique' מייצג רצון לטבילה זמנית במציאות אחרת, שבה יופי אקזוטי, אהבה לקישוט, תשוקה לצבעים והדחף ליצור תרחישים בקשר עם הטבע הוא מדויק. אני שמחה לפתוח חלון לעולמות אחרים, ליצור גשרים בין עבר להווה ולהביא קהל למימד שבו נושאים כמו 'מבט', 'שיחה' ו'שיתוף' הם חלק מגישה קהילתית והפרויקטים הדקורטיביים והאדריכליים הופכים לאמצעי להעברת החושים".
 
 
מהו פרויקט החלומות שלך?
 
"אם הייתי יכולה לעצב לבחירתי, הייתי שמחה לעצב גן בוטני. גנים בוטניים מקדישים את משאביהם למחקר ושימור של צמחים, כמו גם הכרת מגוון מיני הצמחים בעולם לציבור. לגנים יש גם תפקיד מרכזי במתן מענה לצרכים האנושיים ובמתן רווחה".
 
Cristina Celestino X Florilegio (באדיבות DePasquale + Maffini )
"אני מסתכלת על מקורות ההשראה שלי בצורה פחות ישירה וליניארית" (באדיבות DePasquale+Maffini)
עיצוב, ניהול מותג ריהוט, ניהול קריאטיב והובלת אינספור שיתופי פעולה, איך מלהטטים בין כולם?
 
"בהחלט לא תמיד קל! אבל כאמור, אני נלהבת מהעבודה שלי מה שהופך אותי לעובדת מאוד חרוצה".
 
 
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...