3D work (באדיבות Vincent Schwenk)

היוצר הגרמני שמחזיק אין סוף זהויות שונות

ממשיכים להביא לכם את הריאיונות המסקרנים ביותר עם האמנים המובילים בתעשייה הבינלאומית שהציגו בפסטיבל העיצוב הוויזואלי 'OFFF'

הוא אמן תלת-ממד, מעצב גרפי, במאי, מעצב מושן ונושא עוד הרבה טייטלים וזהויות שונות. הוא עצמאי שפועל לבדו ומתפקד גם כחלק מצמד ארט דיירקטורים לצד חברה קרובה שלו. הכירו את וינסנט שוונק (Vincent schwenk), יוצר גרמני ייחודי שהרצה והציג את עבודותיו השבוע בפסטיבל העיצוב הוויזואלי 'OFFF'.

Vincent Schwenk (באדיבות Vincent Schwenk)

איך אתה מציג את עצמך בפני מי שלא מכיר אותך?

"בעבר הסוכן שלי כתב עליי טקסט נחמד שמתאר אותי די טוב: וינסנט הוא יוצר שפועל היום מהמבורג, גרמניה, די מסתבך כשהוא צריך להסביר מה הוא עושה בדיוק, בעיקר כי הוא עושה כל כך הרבה. אתם יכולים לקרוא לו מעצב תלת ממד, אמן, במאי, מעצב מושן, או אפילו סתם מישהו שעושה פרסומות טלוויזיה, הכל נכון. אבל גם כשמונים את כל הכותרות האלה זה לא מספיק לתאר את מה שווינסנט באמת יוצר: עבודות עתידניות בצבעי ממתקים, צורות ויצורים מעוצבים בשלמות ובגימור מדויק. בזכות הכישרון של וינסנט הוא מצליח ליצור כל דבר – מקאברים לאלבומים, דרך יצירת דמויות, אנימציות ועד פרויקטים של מיתוג חברות תאגידיות. הוא גם מאמין בדרך העבודה הזו ורוצה לשמור עליה בדיוק כך. 'אני סופר שמח שיש לי את האפשרות לבחור את הלקוחות שלי ושאני רוב הזמן יכול לבטא את עצמי בצורה יצירתית כזו', מוסיף וינסנט. "ככל שנותנים לי יותר חופש אמנותי, ככה אני מתרגש מהעבודה הרבה יותר'".

ואיך היית מתאר את הסגנון שלך במשפט?
"אני אוהב ליצור צורות צבעוניות ומופשטות שמחוברות למציאות על ידי טקסטורות ריאליסטיות ומודרניות. רוב הזמן אני יוצר יצירות אנימציה העוקבות אחר דפוס מסוים של תנועה וקצב".
"תנועה וקצב" (באדיבות Vincent Schwenk)
ספר לנו קצת על הדברים שמרגשים אותך בעבודה שלך.
"אני מתלהב מעיצוב באופן כללי ואני נהנה מרוב הדיסציפלינות בתוך העולם הזה; אם זה צילום, עיצוב גרפי או טיפוגרפיה. כל תחום הוא עולם שלם ויש לו מה להציע בעיני. אני גם מאוד אוהב את החלק הטכני בעבודה שלי, אני אוהב שאני יכול להציע פתרונות טכניים מורכבים".
 
"כדי להיות אמן תלת-ממד עברתי מסע די ארוך", מספר וינסנט. הוא התחיל כצלם, למד באוניברסיטה המון קורסים על עיצוב גרפי על כל גווניו, ולאחר מכן עבד בסוכנות מיתוג. הוא מספר על עצמו שתמיד חלם להיות עצמאי אז די מהר עזב את הסוכנות שעבד בה ויצא לעצמאות. "להיות אמן תלת-ממד הייתה הבחירה ההגיונית ביותר עבורי. אמנות התלת-ממד מאפשרת לי לגעת בכל תחומי העניין שלי ונותנת לי את מקסימום הגמישות כדי לייצר את מה שעובר לי בראש", הוא מוסיף.
מעבודותיו המוקדמות (באדיבות Vincent Schwenk)
מה מעורר בך השראה?
"אני שואב השראה מהמון דברים שונים, לפעמים מטראק מוזיקלי טוב, מרקם מסוים, תנועה ספציפית או סתם משהו בטבע, סלע או פרח. יש לי גם הרבה עניין במציאת צורות ואלמנטים מופשטים שיכולים להשתלב בטקסטורות מהחיים האמיתיים".
תות לבן מיפן כהשראה ליצירה (באדיבות Vincent Schwenk)
תאר לנו את התהליך היצירתי שלך.
"תערובת יצירתית של דברים שונים, לפעמים אני משרטט ישירות בספר סקיצות, לפעמים יש לי רק רעיון גס בראש ולפעמים אני מנסה לקבל השראה מהתוכנה ולעקוב במהירות אחר הרעיונות שלי ולנסות המון כיוונים שונים".
עבודה ל'ספוטיפיי' (באדיבות Vincent Schwenk)
מהי מטרת העל שלך בעבודה שלך?
"לכל פרויקט יש מטרת על משלו. לפעמים אני יוצר יצירה רק בשביל ההנאה החזותית והכיף שלי, לפעמים אני רוצה לספר סיפור עבור לקוח ולפעמים אני מנסה לספר את הסיפור שלי. יש מקרים שהמטרה של פרויקט יכולה להיות גם למידה של תוכנה חדשה שעוד לא עבדתי עליה".

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...