ממוקד עיצוב ומשולב טכנולוגיה (Studio Territory)

הסטודיו שיוצר עולמות חדשים בכוח הדמיון

מסכמים את פסטיבל העיצוב הוויזואלי 'OFFF' עם האמנים הכי חמים בתעשייה הבינלאומית והיום, הכירו את סטודיו טריטורי

"ממוקד עיצוב, משולב טכנולוגיה, תוסס ומפוקס בסיפור, בדיוני, פונקציונלי או מגלקסיה שאפילו לא דמיינו". סטודיו טריטורי (Territory) שהוקם על ידי ניק גלובר, דיוויד שלדון-היקס ולי פאשיאני במשרד קטן בלונדון לפני 13 שנים, הלך והתרחב לידי חמישה משרדים חובקי עולם שמספקים את שירותיהם למגוון תחומים ביניהם תעשיית הקולנוע, הטלוויזיה, גיימינג ורכב. Anne Takahashi (אן טקאשי), אחת השותפות בסטודיו המצליח שהציג את פועלו בפסטיבל בתל אביב, עונה לנו על כל השאלות.

איך היית מתארת את הגישה שלכם לעיצוב מושן?
"בדומה לאופן שבו אנו מנהלים עסקים, הגישה שלנו מבוססת על גיוון עם מכנה משותף אחד שהוא קבלת החלטות המונעת על ידי עיצוב. רוב האנשים פונים אלינו כדי לעצב מוצר וליצור משהו חדש. רוב הזמן, אנחנו משתמשים ביכולות המושן דיזיין שלנו כדי לתאר משהו שמעולם לא היה. אנחנו צריכים לעצב את זה ואז לחשוב על התנועה והפונקציונליות שלו. הגיוון של ההיצע שלנו הוא המפתח לכל פרויקט; אלמנט ממשק הרכב עשוי להיות מושפע על ידי טכנולוגיה חייזרית מטורפת שהיינו צריכים להמציא לסרט. במקביל, ממשק המשחק שאנו מתבקשים ליצור, עשוי לקחת השראה מקטע מושן למותג שעבדנו עליו בשבוע לפני. העובדה שאנחנו עובדים על פני תעשיות מרובות מעודדת אותנו לחשוב מחוץ לקופסה ומאפשרת תאונות משמחות בתהליך העבודה".
 
איך היית מגדירה את סגנון העיצוב שלכם?
"הסגנון שלנו ייחודי בכך שהוא מתמקד במה שהטכנולוגיה מאפשרת לנו לעשות, בהשראת הגישה הרב-תחומית שמגיעה ממגוון התעשיות שאנו עובדים איתן. העבודה שלנו תמיד מונחית עיצוב, מסתכלת על דרכים יצירתיות חדשות לפתרון בעיות ופרדיגמות: חדשניות, בלתי צפויות ומסתכלות קדימה לעתיד. אנחנו לפעמים יוצרים ומדמיינים מושגים ומוצרים שמעולם לא היו קיימים בתוך הגלקסיה שלנו ותמיד מחפשים פתרונות. מגוון זה מאלץ את הצוותים שלנו להגמיש את השרירים היצירתיים שלהם ולהגדיר את הדור הבלתי צפוי של רעיונות המושרה על ידי תעשיות אחרות".
מגלקסיה שאפילו לא דמיינו (Studio Territory)
על איזה סוג פרויקט את הכי נהנית לעבוד?
"לאחרונה תשומת הלב שלנו נמשכת אל תחום הרכב וענף התחבורה. כלי תחבורה חדשים מתקשרים למשתמשים סיפורים משמעותיים באופן וירטואלי. הודות ליישומים בזמן אמת של הדמיות תלת ממדיות, אנחנו מסוגלים לעצב סיפורים מונעי נתונים ספציפיים מאוד, תוך התחשבות תמיד בחוויית המשתמש. המכונות החדשות האלה הן אוטונומיות ויש להן יכולות רבות שלא היו קיימות לפני עשור. פרדיגמות חוויות משתמש חדשות ממשיכות לצוץ ואנחנו הופכים אותן למשימה שלנו. העבודה שלנו שם דומה לעיסוק שלנו במשחקים וסרטים, אבל עם שכבה נוספת של שימושיות. אנחנו מתחילים לעבוד גם על עיצובי פלטפורמות דיגיטליות המכוונות לפרויקטי web3 כמו NFTs ו-metaverses, פרויקטים שזקוקים להדמיות ועיצובים כדי לגרום למוצרים והמשתמשים שלהם להיטמע בעולמות שהם בונים".
 
מה מקור ההשראה הכי גדול שלך?
"טכנולוגיה, טבע, אדריכלות, שילוב של הכל, בכל מקום. לפעמים זה יכול להיות דפוס על וילון, מבט מיקרוסקופי של מערכת סלולרית או אולי שרטוט ישן מלפני שנים. זה נוגע לצורה, צבע וקומפוזיציה וכל דבר שכרוך בזה; ממוזיקה, דרך פיסול, ציור ועיצוב, כל אלה משפיעים על ההחלטות שנקבל בפרויקטים היצירתיים הבאים שלנו".
כובשים את תעשיית הרכב (Studio Territory)
מה אנחנו לא יודעים על הצוות שלך?
"שאנחנו רק מתחילים. זה עתה התרחבנו מחברה קטנה שהתחלנו בלונדון, לקבוצה עולמית שהחלה למשוך את תשומת הלב של כמה מן המותגים הגדולים בעולם. אנחנו יודעים שיש כאן הזדמנות ענקית לטלטל רבים מהענפים שעבדנו קשה כדי להשיג מהם כבוד ועכשיו נתחיל לראות איך יחד אנחנו יכולים לעשות שינוי על ידי שילוב טכנולוגיה, עיצוב ויצירת מורשת לדורות הבאים".
 
שתפי אותנו ברגע השיא בקריירה שלך
"רגע מרכזי היה כשעזבתי את עיר הולדתי, ברצלונה, בה עבדתי בפוסט פרודקשן במשך 4 שנים על פרויקטים בתחום הטלוויזיה והקולנוע, במטרה לנסות משהו שונה לגמרי, יישום כישורי גרפיקס מושן שלי למשחקי וידאו עבור Activision וחברת נינטנדו. השנים האלה פתחו לי את העיניים עד כמה אתה יכול לגדול כשאתה משקיע את הכישורים שלך בתעשייה אחרת. זה מה שאנחנו מנסים לעשות עם הסטודיו שלנו; הוא לא מתמקד בתעשייה אחת בלבד, אלא בהרבה. יש הרבה התייעלות בכך וזה מציע לצוותים שלנו אתגר חדש בכל פעם".
 
מה לגבי רגע של כישלון?
"לצאת מאזור הנוחות שלך זה תמיד קשה, אבל התגמולים הם גם גדולים יותר. חלק עלולים לראות בזה כישלון, כשאתה פונה למשהו אחר במקום לעשות את אותו הדבר שוב ושוב ולהמשיך להשתפר בו, אבל אם תנסה דברים חדשים, הם רק יגרמו לך לצמוח מהר יותר. אתה תמיד יכול לחזור לעסוק במה שעשית לפני ולהביא מהניסיון שצברת ממצאים חדשים ויתרון לעבודות והיצירות שלך".
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם
 

אולי יעניין אותך גם...