DIORAMA (© Kristen Pelou)

בית האופנה היוקרתי בעולם משיק מוזיאון חדש בפריז

האחוזה ההיסטורית והאגדית של כריסטיאן דיור לובשת צורה חדשה והופכת למוזיאון אופנה

על רקע שבוע האופנה הפריזאי, נפתח השבוע 'גלרי דיור', מוזיאון אופנה חדש מבית האופנה העילית כריסטיאן דיור. האתר, אשר עבר שיפוץ מאסיבי בשנתיים האחרונות, שוכן במבנה היסטורי, הלב הפועם של המותג היוקרתי. "כשבית האופנה כריסטיאן דיור רק נפתח, היו שלוש סדנאות תחת הכרכובים של שדרות מונטן 30, סטודיו קטנטן, סלון לתצוגה של שמלות, תא או חדר הלבשה לדוגמניות, משרד ועוד שישה חדרי מדידות קטנים" צוטט כריסטיאן דיור בזיכרונותיו.

 

האתר החדש מצטרף לשורה של מוזיאונים בבירה הצרפתית המוקדשים לעיצוב אופנה, בהם מוזיאון איב סאן לורן, מעצב העל שהתמקצע תחת חסותו של דיור. האדריכל האמון על החידוש המבנה הוא פיטר מרינו ומלבד המוזיאון, המבנה מאכלס היום חנות בוטיק גדולה, גנים, מסעדות וסדנאות תפירה ותכשיטים. יחד, הם מתפרשים על שטח של 10,000 מטר רבוע. "רצינו ליצור חוויה ייחודית, מקום בו תוכלו לאכול, לישון, לקנות מאפה, להתאפר" סיפר פייטרו בקארי, שמנהל את המותג מאז 2018.

DIOR BALL (© Kristen Pelou)
2,000 מטרים רבועים מספרים את סיפור המותג וההיסטוריה העשירה שלו, שהולכת כמעט 75 שנים אחורה. סקיצות מקוריות, אביזרים ופריטים ייחודיים ויוצאים דופן, שחלקם מוצגים כאן בפעם הראשונה לעיני הציבור. המוזיאון סוקר את האבולוציה של המותג עם דגמיו האייקונים שהכו גלים ועשו מהפך בעולם האופנה של אותם הימים, כמו הקולקציה מתוך התצוגה הראשונה של דיור, שכונתה על ידי העורכת הראשית של המגזין הארפרס בזאר 'New Look'. בין החללים נמצאים גם משרדו של דיור וחדר הדגמים, שנשמרו ושוחזרו כפי שהיו. קירות גרם המדרגות מרשימים ומעוטרים בכ-1500 פריטים מבית האופנה בהדפסת תלת ממד בגוונים מונוכרומטיים של כל צבעי הקשת.
THE ATELIERS OF DREAMS (© Kristen Pelou)
DIOR GALERIE MISS DIOR (© Kristen Pelou)
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...