לא לילדים בלבד (יח"צ Lego)

90 שנה למשחק האגדי לגו

לכבוד חגיגות יום ההולדת למותג האייקוני, קבלו את עשרת הדגמים האהובים עלינו מכל הזמנים

חנויות הלגו הן אחד היעדים הפופולריים כשמדברים על שופינג בחו"ל. כעת המותג משיק חנות אצלנו בארץ, והשבוע צפויות להיפתח דלתותיו של הסניף הראשון בדיזנגוף סנטר בתל אביב. לגו היא אחת מיצרניות המשחקים המובילות בעולם, היא נוסדה בשנת 1932 וחוגגת 90 שנים להקמתה. השם 'לגו', שלא זר לאף ילד, מקורו מביטוי דני 'leg godt' ומשמעו 'שחק טוב'. מאחורי המותג המצליח עומד אולה קירק קריסטיאנסן (Ole Kirk Kristiansen), נגר דני שהחל לייצר צעצועי עץ בבית מלאכתו. במרוצת השנים הרחיב את אופקיו למוצרים חדשים, בהם לבנת הפלסטיק המוכרת. הבן שלו הוא זה שראה את הפוטנציאל האדיר מאחורי הלבנה הקטנה כמשחק הרכבה ויצירה.

 

כיום, החברה מחזיקה ארסנל מוצרים רחב וידועה בשיתופי הפעולה המסקרנים שלה עם מותגים מובילים מתחומים שונים; תוכניות טלוויזיה, להקות רוק, מותגי אופנה והנעלה, יצרניות רכב ועוד, כך שכל אחד יוכל למצוא את המודל שאליו הוא מתחבר. משחק הלגו לא מיועד לילדים בלבד, מעבר להנאה בבנייה, הפעולה המדיטטיבית מרגיעה וממלאת גאווה בהצלחת המשימה. כבונוס, את הסטים המורכבים אפשר להציג לראווה על המדף כפריט עיצוב משעשע עם אופי מיוחד. לכבוד המאורע אספנו לכם את רשימת עשרת הדגמים היצירתיים והמרהיבים של החברה.

אחד הדגמים האחרונים של החברה, אשר הושק על ידי LEGO Ideas, פלטפורמה המאפשרת הצעת רעיונות חיצוניים לחובבי המשחק המושבעים. הדגם חוגג את הז'אנר המוזיקלי עם קבוצה של ארבעה נגנים על במה, מצוידים בפסנתר כנף, חצוצרה, קונטרבס ותוף.

מחווה ליצרנית הקטנועים האיטלקית וספה, המותג השיק סט להרכבה בהשראת מודל הווספה פיאג'יו האלגנטי. המודל נשאר נאמן למקור ומגיע בצבע כחול פסטל בהיר מעוטר בלוגו ולוחית רישוי, עם נגיעות מתוחכמות של קסדה וזר פרחים מונח בסל האחורי.

אחד הדגמים היפים של המותג, הקולקציה הבוטנית המרהיבה מתאימה לכל אוהבי הצמחים, גם לאלו שהעציצים לא שורדים אצלם הרבה זמן יש עכשיו פתרון. מבחר סוקולנטים, זרי פרחים עם ציפור גן העדן או סחלבים מהממים יכולים להפריח את השממה על המדפים בבית.

לגו מעוררת לחיים את הנעל האיקונית של שנות ה-90, נעלי 'הסופרסטאר' של חברת 'אדידס'. שלל מרכיבי הדגם מתורגמים במהדורת הלבנים; פיסות העור הרכות, קצה הנעל המעוגל, השרוכים הקשורים וכמובן, שלושת הפסים המשוננים הרכובים על צד הנעל. הסט מגיע עם קופסת נעליים ומעמד להצגה.

לכל חובבי הווינטג' לגו מציעה דגם של מכונת כתיבה. ההקפדה על הפרטים כאן היא פנומנלית; יש לה מקלדת מרכזית עם מניפת מנופים שעולים בכל הקשה, עגלה שזזה לרוחב בזמן ההקלדה וגלגלת ממשית שניתן להזין נייר והיא אפילו מגיעה עם מכתב חתום על ידי יושב ראש החברה.

סדרת 'Everyone is Awesome' חוגגת גאווה עם סט מיוחד הכולל 11 דמויות לגו מונוכרומטיות שממחישות מגוון ולכל אחת תסרוקת ייחודית משלה. אנשי הלגו שטופים בצבעי הקשת בהשראת דגל הגאווה של הקהילה הלהטב"ית ומסמלים אהבה וקבלת השונה.

ב-2019 יצא דגם של הסט מתוך סדרת הטלוויזיה האהודה 'חברים' לכבוד יום השנה ה-25 לתוכנית. המודל כולל את הסט של בית הקפה 'סנטרל פרק' עם הדמויות האהובות; רוס גלר, רייצ'ל גרין, צ'נדלר בינג, מוניקה גלר, ג'ואי טריביאני, פיבי בופה ואפילו גאנתר מככבים בו. שנתיים אחרי, המותג הוציא סט נוסף, הפעם עם הדירות של מוניקה ורייצ'ל, זו של צ'נדלר וג'ואי בניו יורק והמסדרון המשותף. עמוס פרטים ואביזרים לשחזור מדויק של הקלאסיקה.

גרסת לגו לדגם 'סטרטוקאסטר' משנות ה-70 של מותג הגיטרות 'פנדר' הנודע, גיטרה איקונית משנות ה-70 שנוגנה על ידי מיטב האמנים ואגדות המוזיקה. הוא כולל שישה מיתרים, יתדות כוונון, מעמד מתקפל, דוושת רגל ומגבר להשלמת ההופעה.

פרשנות תלת ממדית לציור המפורסם של וינסנט ואן גוך- ליל הכוכבים (The Starry Night). חובבי המשחק יכולים לבנות את אחת מיצירות המופת הפוסט-אימפרסיוניסטיות הידועות ביותר בעולם. בגרסה החדשה אפשר ליצור ולהציג את הציור הנודע משנת 1889, על משיכות המכחול והמערבולות המזוהות איתו.
 
לכבוד חגיגות ה-60 של להקת הרוק הבריטית, החברה הוציאה מודל מיוחד של הלוגו המזוהה איתה, השפתיים האדומות והבוהקות עם הלשון בחוץ, שנראו לראשונה על עטיפת האלבום 'Sticky Fingers'.
 
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...