"אני עדיין יוצר בעולם החומרי ותוהה האם עדיין יש לו מקום" (באדיבות moooi)

"שבוע הבא אני בפלמה ואחרי זה, מי יודע?"

מעצב העל מרסל וונדרס סוגר את הסטודיו המצליח שלו לאחר 35 שנות קריירה וכעת הוא רוח חופשייה ומחפש לצאת מהשעמום

פגשנו את וונדרס ההולנדי בשבוע העיצוב במילאנו בהשקת אולם התצוגה המרהיב של 'moooi' ושמענו על החיבור בין העולם הדיגיטלי והחומרי, על הרצון ליצור ללא שימוש באנרגייה ועל מה עושים אחרי שסוגרים סטודיו מצליח בן 35 שנים?

וונדרס ובינדרמן (מערכת לג'יט)

באזור הבררה במילאנו נכנסנו לאולם התצוגה הצבעוני של 'moooi' שלאחר 3 שנים של מגפה עבר והתמקם מאזור הטורטונה והתמקם בלב מילאנו. במעבר בין תצוגת רובוטים שפיתחו יחד עם ענקית החשמל 'LG' ולחללים פרחוניים, ציורים אגדתיים שיצאו נגד המגמה הבולטת והמאופקת בעולם הריהוט, פגשנו את המנהל האמנותי של המותג, מרסל וונדרס.

איפה אני מוצא אותך אחרי 3 שנים של מגפה?
 
"נראה שבשלוש השנים הללו, שהעולם מת ושום דבר לא קרה אבל אנחנו חיינו ופיתחנו רעיונות ואני מצפה להתפוצצות של רעיונות בשנה הקרובה".
 
 
נראה שבקולקציה הזו, יש הרבה מאוד אור, כמו סיפור אגדות.
 
"ב'moooi' תמיד יש איזו תמצית מוארת, אנחנו מנסים להיות עמוקים ולפעמים להכניס טון אפל לעבודה אבל תמיד יש תקווה ותמיד יש אשליה וחלומות. במיוחד היום כשהעולם הדיגיטלי מתפתח, המטאוורס, ויש שם כל כך הרבה דברים מעניינים שמתרחשים. אני עדיין יוצר בעולם החומרי ותוהה האם עדיין יש לו מקום. אולי עדיף לנסות למקם את העולם החומרי והדיגיטלי זה לצד זה ולראות שלאנושות יש הכלה לשניהם והם לא בתחרות אלא שניהם רלוונטיים. חשוב ליצור מוצרים שהם ויזואליים ורציונליים ואם נעשה את זה יהיה לנו איזון ושיתוף פעולה בין הדיגיטלי לחומרי".
"פיתחנו רעיונות ואני מצפה להתפוצצות של רעיונות בשנה הקרובה". (באדיבות moooi)
אנשים לפעמים מפחדים מטכנולוגיה וחושבים שטכנולוגיה תכבוש את החיים שלנו אבל אתה קצת משחק איתה ונותן לה אופי.
 
"מה שראית בכניסה הוא מבשם אוויר לבית. זה אובייקט שאם תשים אותו בבית שלך, הוא ירקוד למוזיקה שאתה מנגן, הוא יישב בבית שלך, מדי פעם יזוז כמו החתול שרואה אותך הולך ועוקב אחריך וברגע אחר יפלוט עננת בישום כמו סבא שמעשן סיגר, זה העתיד. זה מוצר שאנחנו לומדים להבין ונשיק אותו בשנים הקרובות. בשורה התחתונה זה רובוט, מאוד פואטי ופשוט. הוא לא נועד לפונקציונליות וזו בדיוק הדוגמה לדואליות הזו בין העולם הדיגיטלי לחומרי".
דואליות בין העולם הדיגיטלי לחומרי (באדיבות moooi)
אני מבין ש'moooi' שואפת להיכנס לעולם חומרי חדש, לאן אתה, מרסל וונדרס הולך בעוד חמש שנים מהיום?
 
"שבוע הבא אני בפלמה ואחרי זה אני לא יודע. יש לי מטרה ברורה בחיים, אני רוצה ליצור מוצרים משמעותיים ובעלי ערך לאנשים בצורה הכי קלה, מהירה ופשוטה שצורכת הכי פחות אנרגייה ושיחזיקו למשך התקופה הכי ארוכה. זה מה שהתחלתי לעשות לפני 35 שנים עד היום, אבל אני משועמם בקלות ולראיה סגרתי את הסטודיו שלי לפני שבועיים".
 
הרבה אומץ נדרש ממך בשביל לעשות כזה מהלך.
 
"אני רוצה שינוי. אין אומץ במה שאני עושה. אני אדם שמח שהאושר שלו לא מגיע מהישגים, אלא ממי שאני ומהאנשים שסביבי ולכן אין סיכון לאושר שלי. קל לי מאוד עם כל שאר הדברים כי הם לא מגדירים אותי אלא אני אותם. אם אני אכשל היום, מחר אצליח. נכשלתי כל כך הרבה פעמים בחיים שכבר לא אכפת לי".
" אם אני אכשל היום, מחר אצליח. נכשלתי כל כך הרבה פעמים בחיים שכבר לא אכפת לי" (באדיבות moooi)
סדרת הרובוטים של moooi (באדיבות moooi)
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

אולי יעניין אותך גם...