תיירות החלל מתכוננת לעונת 2025

קפסולת חלל חדשה מציעה חוויה מפנקת לסיבוב בין כוכבים

חולמים לטוס לחלל? לחצות את האטמוספירה, להתבונן בכוכבים מקרוב ולצפות ביופיו של כדור הארץ משורה ראשונה? טיסה לחלל כבר לא בגדר חלום וזה ממש כבר כאן, טוב, לפחות לאלה מאיתנו שיכולים להרשות לעצמם זאת. מדובר בחוויה אקסקלוסיבית ומחסירת פעימה. חברת החלל 'Space Perspective' משיקה עכשיו ספינת חלל בקפסולה יוקרתית שתשדרג את החוויה אפילו יותר.

הבלון והקפסולה (באדיבות Space Perspective)
מחסיר פעימה (באדיבות Space Perspective)

הקפסולה בעלת הפטנט, נמצאת כבר בשלבי ייצור ואמורה להפוך את הטיסה לנוחה, בטוחה ומפנקת יותר. צורתה הכדורית מחזקת את בטיחותה ואופטימלית עבור עמידות בלחץ. היא גם מנצלת 360 מעלות של הנוף הפנורמי המרהיב סביבה ומאובזרת כולה במצלמות שמאפשרות לעשות תקריבים בתצפית המהפנטת. החלונות הרפלקטיביים שלה, בדומה לקסדות החלל של האסטרונאוטים, שומרים על פנים החלל נוח וקריר. בנוסף, המעבורת תיסע ותעבור דרך סביבה משתנה והמערכות התרמיות שלה ישמרו על טמפרטורה נוחה ויציבה לאורך כל הטיסה. עיצוב הפנים שלה מרווח ומפואר וכולל מושבים מתכווננים עד שכיבה, בר שתייה, תאורת אווירה ושירותים.

חלל הפנים המרווח (באדיבות Space Perspective)
חוויה יוקרתית (באדיבות Space Perspective)

בשונה ממעבורות רבות, אין נתק בין החלקים עם שיגורה "מאות שנים של תפעול ופיתוח בלונים ומצנחים מוכיחים שטיסה עם הבלון מהשיגור ועד הנחיתה ועם מצנחים מסורתיים כמערכת גיבוי, זה הפתרון הפשוט, הבטוח והחזק ביותר. מערכת הטיסה המסחרית שלנו שומרת על הקפסולה וה- SpaceBalloonTM מחוברים יחד והשליטה על תנאי המראה והנחיתה הם תמיד בידיים שלנו. הצוות התכנס כדי ליצור דגם חזק, בטוח, יוקרתי ואלגנטי להפליא עבור ספינת החלל נפטון. פשטות ואוטומציה הן המפתח לבטיחות" אמר טבר מאקלום (Taber MacCallum), מייסד ומנכ"ל 'Space Perspective'.

בזמן שכיום מבקרים את שימוש המטוסים על שריפת דלקים ופליטת פחמן לאוויר העולם, הטיסה במעבורת נפטון נחשבת בת קיימא ללא כל פליטה לחלל. היא צפויה להימשך שש שעות הלוך וחזור, וחזרתה תיקח כשעתיים בירידה הדרגתית לכדור הארץ. נחיתתה תתבצע על פני המים על האוקיינוס, שיטה הנחשבת בסיכון נמוך. למעוניינים, טיסת החלל המסחרית תעלה כ- 125,000 דולר והחברה כבר מקבלת הזמנות לשנת 2025.

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם
 

אולי יעניין אותך גם...