6 צפייה בגלריה
פעילות מפקד מפקדת "אלון" בפיקוד העורף
פעילות מפקד מפקדת "אלון" בפיקוד העורף
זינוק משמעותי בתחלואה בדרך?
(צילום: דובר צה"ל)
במפקדת אלון של פיקוד העורף להתמודדות עם מגפת הקורונה מעריכים כי זינוק בתחלואה, מכמה מאות מאומתים ביום לאלפים, יכול להגיע תוך ימים בודדים, אם וכאשר, לאור נתוני השבועיים האחרונים ביחס לזן הדלתא החדש. קצין בפיקוד העורף אמר היום (שני) בשיחה עם ynet כי הוא מעודד מההתייצבות בנתוני התחלואה במוקדי ההתפרצות הראשוניים של האירוע הנוכחי, בבנימינה ובמודיעין, אך מודאג מסימנים ראשונים של עלייה בתחלואה בערים בשרון ובתל אביב.
"הרשויות המקומיות פעלו היטב בבנימינה ובמודיעין ואנחנו צברנו ידע על כל אחד מהנדבקים שם בחקירות שביצענו, שהיו מהירות. אפשרו קטיעת שרשראות הדבקה. אני מוטרד יותר ממה שקורה כעת בערי השרון ובת"א, המספרים שם עולים", ציין.

6 צפייה בגלריה
מפקדת "אלון" של פיקוד העורף ברמלה
מפקדת "אלון" של פיקוד העורף ברמלה
טרם הוחלט אם לגייס חוקרים-חיילים
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בבני ברק
בדיקות קורונה בבני ברק
14 מתחמי בדיקות נפתחו מחדש ברחבי הארץ
(צילום: ניצן דרור)
במפקדה האריכו בחודש את פעילותם בשל ההתפרצות המחודשת, לאחר שסגירת המפקדה נקבעה לתחילת אוגוסט. כרגע לא גויסו מחדש חוקרים אפידמיולוגים לובשי מדים לאור מערכי החקירה היעילים במשרד הבריאות וברשויות המקומיות שבהם ישנם מאות חוקרים, מתוך מאגר חירום של 3,000 חוקרים שטרם הופעל.
במפקדת אלון פתחו מחדש 14 מתחמי בדיקות ברחבי הארץ ובימים הקרובים הכמות תעלה ל-21. הקצין הוסיף: "זו אופרציה לוגיסטית לא פשוטה אבל כבר הגענו ליכולות גבוהות של קטיעת שרשראות".
"בשיא היינו יכולים לדגום 130 אלף איש ביום, ואז שהמגיפה דעכה הקיבולת ירדה ל-15 אלף ביום והשבוע נחזור לכ-60 אלף ביום. אנו מחזקים מחדש את שרירי ההתמודדות שלנו עם המגיפה אבל בסוף האינטרס של כולם הוא שמשרד הבריאות יהיה אחראי באופן מלא על ההתמודדות והטיפול המלא יועבר לאנשיו".

6 צפייה בגלריה
נערים מתחסנים
נערים מתחסנים
עלייה בחיסון בני נוער
(צילום: רויטרס)

יש לציין כי גם ביממה החולפת מספר הנדבקים עדיין עמד על מספר תלת-ספרתי, אך גם מספר המתחסנים בעלייה - על רקע החשש שהחיסונים יאזלו בקרוב. במשרד הבריאות עדכנו הבוקר כי אתמול נמנו 145 מאומתים, וזהו היום השישי ברציפות עם יותר מ-100 נדבקים.
ביום חמישי וביום שישי נמנו כבר 229 ו-230 מאומתים (בהתאמה), אבל לא ניתן לומר באופן ודאי כי מדובר בבלימת העלייה בגלל מספר בדיקות הקורונה בסוף השבוע, שהוא נמוך בהרבה. אתמול שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 0.4%. אתמול נרשמה עלייה משמעותית במספר המתחסנים - בעיקר בני נוער - והתחסנו 13,446 איש במנת חיסון ראשונה - הכי הרבה ביממה זה שלושה חודשים. מספר המתחסנים הכולל היה הגבוה מאז אמצע אפריל.

6 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנתב"ג
נפתלי בנט בנתב"ג
הפיקוח בנתב"ג יהודק, קבינט הקורונה לא הטיל מגבלות נוספות
(צילום: חיים צח, לע"מ)
בישראל שני יישובים אדומים - על אף התייצבותה ציון הרמזור של בנימינה עומד על 9.6 ומספר החולים הפעילים בה הוא הגבוה בארץ 147, גם כוכב יאיר אדומה וציון הרמזור שלה עומד על 8.3. פרט לבנימינה, בעוד שלושה יישובים יותר מ-100 חולים פעילים - כפר סבא (עיר כתומה, 113 חולים פעילים), תל אביב (צהובה, 113 חולים פעילים) ומודיעין-מכבים-רעות (כתומה, 101). במספר החולים קשה חלה דווקא ירידה, והוא עומד כרגע על 22.
אמש החליט קבינט הקורונה לא להטיל מגבלות נוספות לעת עתה, למרות העלייה בתחלואה. זאת גם הייתה הכוונה מראש - והמטרה הייתה שלא להכניס את הציבור לבהלה, ולגרום לו להתרגל לכך שבניגוד למה שהיה בימי הממשלה הקודמת, לא בכל ישיבה יתקבלו גזירות חדשות.
6 צפייה בגלריה
חזי לוי ונחמן אש
חזי לוי ונחמן אש
המנכ"ל הנכנס והיוצא. אש ולוי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי הקבינט סימן יעד - הגנה מרבית על אזרחי ישראל מפני התפשטות זן הדלתא תוך פגיעה מינימלית בחיי השגרה. בתוך כך, כפי שפורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות" הממשלה אישרה אתמול את תקנות משרד הבריאות להתמודדות עם הקורונה, ובהן הצהרת בריאות לטסים מישראל, קנס של 5,000 שקל לחוזרים ממדינות בסיכון מרבי וקנס של 3,500 שקלים להורים שימנעו מילדיהם מתחת לגיל 12 לעבור בדיקת קורונה.
אתמול בערב התפטר פרופ' חזי לוי מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, וכחצי יממה לאחר מכן, הבוקר, הודיע שר הבריאות החדש ניצן הורוביץ כי החליט למנות לתפקיד את פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש. "פרופ' אש מגיע לתפקיד החשוב של מנכ"ל משרד הבריאות עם ניסיון מקצועי וניהולי עשיר", אמר השר הורוביץ. "חשוב מכל, פרופ' אש רואה לנגד עיניו בני אדם, ושיקוליו ניחנים תמיד ברגישות חברתית גבוהה".