"לא ככה רציתי להיפרד. לא בלי החלטה מראש, לא בלי בחירה. לא ככה רציתי שתיעלמי מחיי. לא בהיסח הדעת, לא בלי שאהיה מוכנה לכך". כך, בפוסט מרגש, תיארה יעל שבח את אובדן טבעת הנישואים שלה. טבעת שסירבה להסיר מידה, גם לאחר שבעלה, הרב רזיאל שבח ז"ל, נרצח בפיגוע ירי ליד חוות גלעד בינואר 2018.
ביום חמישי יצאה שבח (35), מחנכת ופובליציסטית, לטיול באזור מעיין עין מבוע שבמדבר יהודה עם חברות. רק כששבה לביתה, גילתה שהטבעת שענדה על קמיצתה לפני 15 שנה בנישואיה עם רזיאל, איננה. "אני נפרדת ממך היום שלא על דעתי טבעת הנישואין היפה שלי. זו שלא משה מקמיצתי השמאלית אלא יום אחד בשנה בלבד, ביום כיפור. והיום נפלת לי בלי ששמתי לב אי שם בעת שטיילתי ושחיתי בעין מבוע. אני בוכה ומתאבלת עליך. לעולם לא אענוד עוד אף טבעת אחרת עד שאסכים להיפרד ממך באמת. ומסתבר, איך לא, שהאחראי למעשה הוא כנראה לא אחר מרזיאל. כי: 'עין מבוע' בגימטריה זה 'רזיאל'", כתבה שבח.
4 צפייה בגלריה
עיד נג'ום אשר מצא את טבעת הנישואים של יעל שבח אשר אבדה
עיד נג'ום אשר מצא את טבעת הנישואים של יעל שבח אשר אבדה
נג'ום עם הטבעת שאבדה ונמצאה
(צילום: קובי הלפגוט רשות הטבע והגנים)
בעקבות הפוסט קיבלה שבח תגובות רבות מצד אנשים שהביעו תקווה כי הטבעת תימצא וניסו לעודד אותה. הפרסום הגיע גם לאנשי רשות הטבע והגנים (רט"ג). קובי הלפגוט, מנהל האתר שבו אבדה הטבעת, סיפר: "כתבתי ליעל בווטסאפ שנחפש את הטבעת, היא שמחה לשמוע והתרגשה, אבל לא יכלה לומר איפה בדיוק הטבעת נפלה".
הלפגוט הפיץ את הפוסט בקרב העובדים והללו פתחו בחיפושים. אתמול דיווח בהתרגשות אחד מהם כי מצא את הטבעת. "התחלנו בחיפושים כבר ביום שישי אבל לא מצאנו", סיפר עיד נג'ום, פלסטיני מיריחו ועובד הרשות. הוא לא התייאש. "אתמול בבוקר שוב נכנסתי למים, חיפשתי ואז מצאתי את הטבעת בחור בתוך הבריכה". הטבעת הועברה למשרדי ההנהלה, שם, ליתר ביטחון, ננעלה בכספת. אתמול נסעו אנשי רט"ג לביתה של יעל והחזירו לה את הטבעת.
4 צפייה בגלריה
יעל שבח עם בעלה רזיאל שנרצח בפיגוע
יעל שבח עם בעלה רזיאל שנרצח בפיגוע
יעל שבח עם בעלה רזיאל שנרצח בפיגוע
4 צפייה בגלריה
הטבעת האבודה שנמצאה
הטבעת האבודה שנמצאה
הטבעת האבודה שנמצאה
(צילום: קובי הלפגוט, רשות הטבע והגנים)
4 צפייה בגלריה
הפוסט של יעל לאחר שאיבדה את הטבעת
הפוסט של יעל לאחר שאיבדה את הטבעת
הפוסט של יעל שבח, לאחר שאיבדה את הטבעת
עין מבוע הוא אחד משלושת המעיינות של נחל פרת. מדובר במעיין שמימיו נובעים לתוך בריכת בטון עגולה, שלתוכה נפלה הטבעת. שבח סיפרה כי לאחר שהבינה שהטבעת איננה, התייאשה מלמצוא אותה. "זו טבעת נישואין שאני לא מורידה אף פעם מהיד. לכן זה היה נורא נורא מוזר שהיא נפלה. התחלתי לחשוב מה עשיתי. איפה הייתי. היה תהליך של חיפוש עד שהבנתי שזה כנראה נפל בתוך המעיין.
"הבנתי שזה די אבוד כי זה מעיין די עמוק עם סחף, הורדתי ציפיות לאפס. הגעתי הביתה והתחלתי להתאבל עליה. הבנתי שיש פה איזשהו מסר שעובר. התחלתי לחשוב שאולי זה סימן שרזיאל ביקש להיפרד מהטבעת. אני אמנם לא כל כך מקשיבה לו בדברים האלה. אני מחליטה מתי. אבל זו הייתה הרגשה כואבת", הוסיפה שבח.
"עברתי את כל השבת וזה היה מטלטל. במוצאי שבת קיבלתי טלפון מקובי ששלח לי הודעה שהוא רוצה לדבר איתי שיש לו בשורות טובות. הסתבר שהוא מחפש אותי מהבוקר. אבל שבת", אמרה שבח. "אני מאוד מתרגשת ולא מוכנה להרפות מזה שהיה פה איזה מסר. פעם ראשונה שנופלת הטבעת. כל היממה וחצי האחרונות עברתי בתוכי איזה תהליך. והטבעת חזרה אליי. עם פחות סנטימנטים. או יותר, תלוי".