מיד אחרי שאהרון משה זינו (20) הואשם במעורבות באונס קבוצתי של בת זוגו לשעבר, נערה בת 17, החלו להגיע למשטרה תלונות של צעירות נוספות שטוענות כי גם הן נפלו קורבן לתקיפות מיניות מצדו. "כולנו יודעים איך המשטרה פועלת בעניינים האלה, חשבתי שזה לא יעזור בשום דבר", סיפרה הבוקר (יום ג') באולפן ynet אחת מאותן חמש צעירות שאזרו אומץ ופנו למשטרה בתלונה שזינו תקף גם אותן.
גם המתלוננת הזאת הייתה בת 17. "חיפשתי דרך הפייסבוק טרמפ למסיבה, והוא כתב לי שיש להם טרמפ מירושלים", העידה הבוקר הצעירה. "באותה תקופה גרתי בחולון, ואמרתי לו שאני אבוא אליו ומשם אקח את הטרמפ. הכרתי אותו ממסיבה קודמת והיו לנו גם חברים משותפים, אז חשבתי שזה סבבה. נסעתי לשם עם חברה והגענו לדירה".
3 צפייה בגלריה
אהרון משה זינו
אהרון משה זינו
אהרון משה זינו. הנאשם המרכזי באונס בת 17
על ההתרחשויות הקשות בדירה שאירעו לפני כשלוש שנים, סיפרה הצעירה: "בהתחלה הכול היה סבבה. הציעו לנו סמים, לא לקחנו. שאלתי מה קורה כי המסיבה כבר הייתה אמורה להתחיל, וכל מי שהיה בדירה אמר 'הכול בסדר, יש זמן, מה את בלחץ'. חוץ מזינו היו עוד חמישה בנים בדירה. אחד מהם רצה ללכת להביא אלכוהול, ואז אמרתי 'רגע, אין רכב?', והם ישר העבירו נושא. הזמן נמשך והבנתי שכנראה משהו כאן לא סבבה.
"זינו אמר לי 'מה יש לך? למה את בלחץ?'. אמרתי לו שאני רוצה ללכת למסיבה. הוא אמר 'בואי שנייה', לקח אותי לחדר, סגר את הדלת, התקרב אליי וניסה לנשק אותי. הלכתי אחורה, סובבתי את הראש והוא אמר לי 'בואי, בואי, מה את בלחץ? הכול בסדר, בואי'. אמרתי לו שאני לא רוצה ושיפתח את הדלת, ואז הוא נצמד אליי עוד יותר והוריד לי את המכנס".
3 צפייה בגלריה
 משה זינו
 משה זינו
"אמרתי לו שאני לא רוצה ושיפתח את הדלת". המתלוננת (מטושטשת) לצד זינו
המתלוננת סיפרה עוד: "הלכתי לכיוון הדלת והוא השיג אותי ונשען עליה. אמרתי לו 'משה, תפתח'. אז הוא אמר לי 'הדלת נעולה, תסמכי עליי'. ואז הוא נצמד יותר והתחיל לגעת בי וכל הזמן התרכזתי בלנסות לצאת מהדלת. בחוץ היה רועש, אף אחד לא היה שומע שום דבר. הוא אמר לי 'בחיים לא היית עם גבר לפניי? למה את בלחץ? תירגעי'.
"באותו הרגע ניסיתי רק להתרכז בדלת, שאני רוצה לצאת משם. ניסיתי לפתוח אותה, והוא דחף אותי אחורה וניסה לשים אותי על המיטה. ככה זה נמשך כמה דקות. בחוץ היה איזשהו ריב אלים, ואז הוא פתח את הדלת בשביל לראות מה קורה. יצאתי משם והלכתי לחברה שלי לראות מה איתה. היא צעקה על מישהו 'איפה הכסף שלנו?', הם גנבו את כל הכסף מהתיק. הבנו כבר שלא נגיע למסיבה ואמרתי לחברה שלי 'עזבי את הכסף, בואי נצא מפה'.
לפי התיאור של אחת המתלוננות הנוספות נגד הנאשם זינו, הסיוט לא הסתיים כאן. "אחד הבנים יצא אחרינו ואמר לי 'אתן בלי כסף? בואי נראה איך אני יכול לעזור, אולי יש כסף למעלה'. זה היה בדירה של ההורים שלו, הוא העלה אותי למעלה לחדר וגם הוא ניסה לנשק אותי. אמרתי לו שאני רוצה לצאת, והוא תפס לי את היד וניסה לשכנע אותי. אימא שלו ישנה בחדר ליד אז אמרתי לו שאני אעשה רעש אם הוא לא יעזוב אותי. הוא שחרר וישר הלכתי משם".
- וכעת את מחליטה להתלונן. למה עכשיו? "כי כולנו יודעים איך המשטרה פועלת בעניינים האלה. חשבתי שזה לא יעזור בשום דבר, אבל כשהנושא עלה אז אני רוצה גם לעזור למתלוננת, בשביל לחזק את התיק נגדו. אם כבר משהו נפתח, אז לפחות שזה יסתיים כמו שזה היה אמור להיות מזמן".
- לפי התיאורים של המתלוננות מדובר במעשים סדרתיים מצד הנאשם. "כן, אני מכירה לפחות ארבע נשים שזה קרה להן עם אותה חבורה של אנשים, חלקם לא נתפסו. זאת חבורה שמשתפת פעולה ועושה את זה ביחד".
- הוא דיבר איתך מאז? יצר קשר? "לא. ראיתי את הפנים שלו כמה פעמים במסיבות אחר כך, אבל לא היה לנו קשר בכלל. אני בטוחה שיש עוד נשים נפגעו. אני מקווה שהמשטרה תעשה את כל מה שהיא צריכה לעשות".

"ואז זינו התחיל לגעת בי"

לאולפן ynet הגיעו עדויות של צעירות נוספות שטוענות כי זינו תקף אותן מינית, אולם בשלב זה הן לא פנו למשטרה. אחת מהן סיפרה כי "הכרתי אותו במסיבת טבע. אחרי המסיבה הוא שלח לי הודעה בפייסבוק והיה מאוד נחמד. הפכנו להיות ידידים ומעולם לא חשבתי שהוא יעשה לי משהו. אחר כך הוא תקף אותי".
צעירה נוספת סיפרה: "הייתי בת 16, חיפשתי טרמפ למסיבה. הוא כתב לי שיש מקום אצלו באוטו ואסף אותי. הגענו לבית של חבר שלו בירושלים, הם לקחו שם סמים ואז מזגו לנו כוס עם מלא וודקה. אחרי שכבר הייתי שיכורה הם מזגו לי עוד כוס. ואז זינו התחיל לגעת בי, הוא אמר לי 'בואי שנייה לחדר' ואחר כך תקף אותי. אחרי שזה נגמר ברחתי מהבית בריצה".
3 צפייה בגלריה
הנאשמים באונס באשקלון
הנאשמים באונס באשקלון
חמשת הנאשמים במעורבות באונס בת 17 באשקלון
בתחילת החודש הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום בפרשת אונס הנערה בת 17 בדירה באשקלון. פרט לבן זוגה לשעבר זינו, נכללים בכתב האישום גם יצחק ממו (24), אביב אוחיון (23), ליאור שמחון (29) ודניאל דנילוב (20). העבירות המיוחסות להם, כל אחד לפי חלקו: מעשי סדום בנסיבות מחמירות ואינוס, תקיפה ואספקת סם מסוכן.
זינו הכיר את הנערה באמצעות אחותו שהייתה חברתה. לפני כחצי שנה הוא קבע לאסוף אותה מהתחנה המרכזית באשקלון. יחד הם נסעו לדירה בעיר - שם המתינו להם הנאשמים האחרים. לפי כתב האישום, הנערה, חמשת הנאשמים ואדם נוסף שאינו מעורב בתקיפה המינית, ישבו בסלון הדירה ועישנו קנאביס.
בשלב מסוים, עת שהנערה שהתה באחד מהחדרים בדירה, נכנסו הנאשמים לחדר וביצעו בה עבירות מין בצוותא. לפי כתב האישום, החבר זינו עודד את האחרים תוך כדי קריאות משפילות לעבר הנערה ותוך כדי תיעוד המעשים. לאחר מכן עזבה הנערה את הדירה מעורפלת חושים.
עו"ד נועם בונדר, שמייצג את זינו מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "הוא שיתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. רק לפני כמה ימים מוננו לייצג אותו ואנו לומדים את חומרי החקירה. לאחר שנסיים נוכל להתייחס לאישומים".