3 צפייה בגלריה
עדיין לא פתוחה. אילת
עדיין לא פתוחה. אילת
עדיין לא פתוחה. אילת
(צילום: shutterstock)
ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, תקף הערב (ד') את חברי הכנסת על עיכוב חוק "האיים הירוקים" שיאפשר לחדש את התיירות בעירו - והאשים את הפוליטיקאים במאבקי כוח שמונעים את ההקלות על העיר.
"בזמן שעיניי תושבי העיר אילת נשואות למקבלי ההחלטות בתקווה, שיפעלו באחריות כלפיהם וישיבו את החיים לעיר, מאבקי הכוח הפוליטיים רק הוסיפו עוד פגיעה בעיר אילת ש-80% מהמועסקים בה מובטלים. עסקי התיירות ואלה הנשענים עליה סגורים ומסוגרים, מאות מהם קרסו ולא ייפתחו שוב. לצערנו, בזמן שהעיר אילת עסוקה במאבק על חייה, בכנסת ישראל עסוקים במאבקי כוח פוליטיים מיותרים", נאמר בהודעת ראש העירייה.
3 צפייה בגלריה
מאיר יצחק הלוי בשביתת רעב נגד סגירת שדה התעופה שדה דב
מאיר יצחק הלוי בשביתת רעב נגד סגירת שדה התעופה שדה דב
מאיר יצחק הלוי. "80 אחוזים מהמועסקים העיר מובטלים"
(צילום: מוטי קמחי)
לאחר שלושה ימים אינטנסיביים בכנסת ובמשרדי הממשלה במטרה לקדם את הצעת החוק, אמר יצחק הלוי כי "אלו מאבקי כוח מיותרים ומעכבים, שאני כאיש פוליטי מצטער עליהם צער גדול מאוד|.
בלשכת יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר האשימו את משרד הבריאות בעיכובים. "מצער שמשרד הבריאות תוקע מקלות בגלגלי החוק ולא הקשיב לראש העיר אילת שאמר בדיון בוועדה כי אם החוק יעבור ללא השינויים שנוספו שמאפשרים למלונות לפעול באמת, אין לו עם מה לחזור לאילת ומה לענות לתושבים, ועדיף שהוא לא יחוקק כלל", אמרו.
3 צפייה בגלריה
מטיילים בעין בוקק. גם שם יצטרכו להמתין עוד
מטיילים בעין בוקק. גם שם יצטרכו להמתין עוד
מטיילים בעין בוקק. גם שם יצטרכו להמתין עוד
(צילום: רשות הטבע והגנים)
על פי נוסח הצעת החוק, "רשאית הממשלה להכריז על העיר אילת או על אזור עין בוקק - חמי זוהר או על אזור אחר בישראל שהוא רשות מקומית נפרדת או אזור מבודד במועצה אזורית, כאזור תיירות מיוחד, אם התקיימו לגביו התנאים המפורטים ולאחר ששקלה את הפגיעה בזכויות כתוצאה מההכרזה".
התנאים שפורטו בנוסח הוועדה התבססו על התנאים שציינה הממשלה כהסבר לאפשרות להכריז על אילת וים המלח: רמת תחלואה נמוכה באופן משמעותי וכן ביחס לרמת התחלואה הכללית בישראל, ומצב תחלואה כללי בישראל שיאפשר הכרזה לפי עמדת משרד הבריאות. כמו כן, הרשות צריכה לבצע בדיקות קורונה מיידיות תוך זמן סביר, ולנטר את הכניסות לשטחה. תנאי נוסף הוא שהפעילות הכלכלית של האזור תהיה מבוססת במידה ניכרת על פעילות תיירותית ולהוכיח שנפגעה באופן משמעותי כתוצאה מההגבלות.