2 צפייה בגלריה
בן ה- 12 שמאושפז בשיבא
בן ה- 12 שמאושפז בשיבא
האם לצד מיטתו של הילד שנפגע בבית החולים שיבא
(צילום: הדר יואביאן)
גובר החשד כי ערבים השליכו את בקבוק התבערה שממנו נפגע ילד בן 12 ביפו. למשטרה והשב"כ ידועה זהותם של שני חשודים לפחות, וכעת המשטרה מנהלת מצוד אחריהם.
במסגרת החקירה שמוביל השב"כ, הצליחו לעלות על כך שהחשודים הגיעו מחוץ לעיר. זהותם של השניים הועברה ליחידה מיוחדת של המשטרה שאמורה לעצור את השניים בקרוב.
בלילה שבין שישי לשבת השליכו רעולי פנים בקבוק תבערה לתוך סלון בית מגורים בשכונת עג'מי ביפו, במהלך מהומות בעיר. הילד מוחמד ספג כוויות קשות בפניו והוא מאושפז כעת בבית החולים שיבא בתל השומר. תחילה לא היה ברור אם מתפרעים יהודים היו אלה שהשליכו את בקבוק התבערה על רקע לאומני.

2 צפייה בגלריה
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
הילד שנכווה וחלון הבית שהוצת
(צילום: דוברות המשטרה)
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס אמש למקרה ואמר: "יש כיוונים שונים לחקירה הזו. עוד אין מסקנה סופית ומוקדם מדי לקבוע. אני מבין שההערכה היא שכרגע היעד לא היה בית של ערבים. כנראה שיש בתים של יהודים שסבלו גם הם מהאירוע הזה, ואני מניח שזה היה היעד. זה עדיין נחקר וכדאי לחכות למסקנות הסופיות, מניח שתגענה בזמן הקרוב".
אוחנה הוסיף: "הטרור של בקבוקי התבערה מסוכן מאוד, אתמול בלוד אדם ניסה להבעיר בקבוק תבערה ונורה ברובה רוגר. אני מגנה כל סוג של הסתה וכל סוג של אלימות גם כלפי עיתונאים וגם כלפי אחרים וכמובן נפעל כדי לשמור עליכם".
מנהל בית החולים, פרופ' איציק קרייס, עדכן אתמול כי "הילד סובל מכוויות בפלג גוף עליון ולא נשקפת סכנה לחייו. הוא מיוצב ונכין אותו לשיקום בהמשך".