4 צפייה בגלריה
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו
כלי נשק שנתפסו במסתור של ג'יהאד אבו רחאל שנמלט
(צילום: דוברות המשטרה )
משטרת מחוז צפון אימצה שיטה חדשה-ישנה למאבק באלימות הגואה במגזר הערבי. המשטרה מפרסמת בחודשים האחרונים מודעות "מבוקש" עם תמונות ושמות של חשודים במעורבות במעשי רצח, ירי וסחר בנשק אשר מתנהל אחריהם מצוד. כנהוג בתקופתנו, המודעות מופצות בעיקר באמצעים דיגיטליים כגון וואטסאפ ופייסבוק.
היום (שבת) פרסמה המשטרה מודעה שבה ביקשה את עזרת הציבור בחיפושים אחר ג'יהאד אבו-רחאל (26) מנצרת החשוד בסחר בנשק. הוא נמלט לאחר פשיטה משטרתית על מסתור כלי נשק שעל פי החשד שייך לו.
4 צפייה בגלריה
הפוסט של המשטרה
הפוסט של המשטרה
המודעה שהופצה במסגרת החיפושים אחר אבו-רחאל

במשטרה אמרו כי "כל היודע פרטים על החשוד, מקום הימצאו או כל פרט אחר שיש בו כדי לאפשר למשטרה לאתר את החשוד מתבקש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל, או לתחנת נצרת בטלפון שמספרו: 04-6028444". במשטרה הזהירו כי כל סיוע לחשוד מהווה עבירה של "סיוע לאחר מעשה" שהעונש בגינה הוא עד שלוש שנות מאסר.
לשיטת פרסום מודעות המבוקש יש הצלחות. לפני כחודש פרסמה המשטרה תמונות של שני חשודים מהגליל שנמלטו לאחר רצח של שלושה בני אדם ליד קריית שמונה. לאחר הפרסום הם נעצרו.
4 צפייה בגלריה
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו
רובה ואקדחים: כלי נשק שנתפסו במסתור של אבו-רחאל
(צילום: דוברות המשטרה)
"אנו בעד שהמשטרה תפעל ביד קשה נגד הפושעים והמחזיקים כלי נשק שפוגעים בנו, להביא אותם לדין ולא להקל בעונש", אמרו אזרחים ערבים.
"החברה הערבית מדממת והגיע הזמן לאסוף כמה שיותר כלי נשק ואמצעי לחימה", הוסיפו. "אם המשטרה תפעל בדרך הנכונה ותשתמש בכלים הנכונים, אז נוכל להרגיש ירידה באחוז האלימות. אם לא, אז הסבל יימשך. חובה שכולנו ניקח אחריות ונמשיך במאבק נגד הרוצחים ונחרים אותם וכל מי שהולך איתם".
4 צפייה בגלריה
הנשקים שנתפסו
הנשקים שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
מתחילת השנה נתפסו במחוז צפון לבדו יותר מ-820 אמצעי לחימה. ביניהם 440 רובים ואקדחים שיורים תחמושת חיה, 250 רימוני יד ומטענים, תשע לבנות חבלה, שישה פגזים, פצצת מרגמה, שבעה רימונים נגד טנקים, מאות זיקוקים ועוד. נגד 262 חשודים הוגשו כתבי אישום בגין עבירות באמצעי לחימה, מתוכם 107 הואשמו בגין עבירות ירי.
במשטרה אמרו: "סכסוכי משפחות המתפתחים בישובים בחברה הערבית נמשכים במשך חודשים. כאשר כל משפחה מעורבת בניסינות הפגיעה, אין פוגע פוטנציאלי בודד שניתן לעצור, ואין קורבן פוטנציאלי בודד שניתן להגן עליו. כולם עשויים להיות מפגעים או קורבנות, והמפגעים מקבלים גיבוי מכלל המשפחה המורחבת בשיבוש פעולת המשטרה. 80% ממשאבי המשטרה בצפון מוקצים לפעילות במסגרת יישובי החברה הערבית במטרה למגר את תופעת האלימות והשימוש בכלי מלחמה ולמנוע פצועים".
ביום ראשון יצאה שיירה של עשרות כלי רכב מכפר קרע דרך כביש 6 ועד ירושלים, במחאה על אירועי האלימות והפשיעה בחברה הערבית. כוחות שוטרים רבים ליוו את האירוע, ואף חסמו לזמן קצר את הכביש בעקבות עימותים מילוליים שפרצו במקום. המשתתפים, בהם משפחות שכולות, הניפו דגלים שחורים.