חילופי אש קטלניים בטמרה שבגליל התחתון, שעה קלה אחר רצח בנצרת: שני צעירים בשנות העשרים לחייהם נורו למוות הלילה (בין שני לשלישי) בקרב יריות בין עבריינים לשוטרים בטמרה, ושניים אחרים נפצעו. אחד מההרוגים נחשד כי ירה לעבר בית, השני, אחמד חג'אזי, סטודנט לסיעוד, עבר במקום לאחר ששמע יריות - ונהרג גם הוא מירי השוטרים. לפי המשטרה, הם ניסו לעצור את החשודים בירי לעבר הבית, ואלו פתחו באש לעברם בכלי נשק אוטומטיים.
בהודעת המשטרה נאמר כי השוטרים השיבו אש ופגעו בארבעה, ומותם של שניים מהם נקבע בבית החולים רמב"ם בחיפה. במקום נתפסו שני רובי M16, שלפי המשטרה עימם ביצעו שלושת החשודים את הירי, אחד מהם נמלט מהמקום. תחילה נמסר כי כל הארבעה שנורו נחשדו במעורבות, אלא שבמהלך הלילה, ולאחר חקירה ראשונית במשטרה חזרו בהם ואמרו כי שניים מהנפגעים הם אזרחים שכלל לא היו מעורבים באירוע.
מהמשטרה נמסר בהמשך: "אנו חוקרים אם שני האזרחים נורו מירי החשודים או השוטרים". המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) פתחה בחקירת התקרית, וחוקרי מח"ש הגיעו לזירה כבר במהלך הלילה. השוטרים שהיו מעורבים זומנו לחקירה.
5 צפייה בגלריה
הסטודנט אחמד חג'אזי שנורה למוות
הסטודנט אחמד חג'אזי שנורה למוות
לא היה מעורב בירי ונהרג. הסטודנט לסיעוד אחמד חג'אזי
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בטמרה
זירת האירוע בטמרה
הזירה בטמרה
עוד קודם לכן אמרו גורמים במשטרה ל-ynet: "השוטרים ראו אנשים ליד החשודים ולא ידוע אם לשניים מהנפגעים, אחד מהם סטודנט שנהרג, היה קשר לאירוע".
אחמד חג'אזי, סטודנט לסיעוד שלמד במוסד חינוכי, נהרג מירי השוטרים על אף שכאמור לא היה מעורב בעצמו. גם רופא שהיה במקום נפצע באורח קל מירי השוטרים. תושבים בטמרה אמרו לאחר טענות המשטרה: "המשטרה משקרת, אחד ההרוגים לא היה מעורב. הוא היה במוסד וכששמע את הירי יצא מהמקום ונורה למוות. פצוע נוסף (הרופא) גם כן לא היה מעורב".
5 צפייה בגלריה
הרובים שתפסה המשטרה בזירה
הרובים שתפסה המשטרה בזירה
הרובים שתפסה המשטרה בזירה
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
העימותים בטמרה
העימותים בטמרה
הבעירו צמיגים. כביש 70 במהלך הלילה
(צילום: פאדי אמון)
הדיווח על הירי בטמרה התקבל במוקד מד"א במרחב כרמל בשעה 23:38. ממד"א נמסר כי חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים רמב"ם צעיר כבן 25 במצב אנוש תוך פעולות החייאה וצעיר כבן 20 במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם. כאמור, זמן קצר אחר כך נקבע מותם של השניים.
שעות לאחר מכן, מאות הגיעו לכביש 70 סמוך לטמרה. הם הבעירו צמיגים והביעו את זעמם. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום. ראש העירייה ד"ר סוהיל דיאב מחה בפגישה שקיים עם פיקוד המשטרה על השימוש המופרז בנשק, כלשונו, שעשו השוטרים בעיר. מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל: "היד הקלה של שוטרים בשימוש בנשק חי כלפי ערבים מפיל שוב קורבנות חפים מפשע. המרכז מצפה שחקירה של המחלקה לחקירות שוטרים תחל כבר הלילה".
5 צפייה בגלריה
אדהם בזיג
אדהם בזיג
נרצח בנצרת. אדהם בזיג

כשעה קודם לכן נקבע מותו של אדהם בזיג, בן 30 תושב שכונת פאחורה בנצרת, שהובא אמש לבית החולים בעיר במצב אנוש, וכשעל גופו סימני ירי. הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח, והחלה בפעולות לאיתור חשודים. מתחילת השנה, לפני חודש בלבד, נרצחו כבר 16 אזרחים ערבים.
לפני כשבוע וחצי נרצח באום אל פחם מוחמד אגבאריה, בן 21. הוא נורה למוות בזמן שבעיר נערכה הפגנה נגד האלימות והפשיעה במגזר הערבי, בנוכחות כוחות משטרה גדולים.
בשבועות האחרונים נערכו כמה הפגנות במחאה על אוזלת ידן של הרשויות מול מעשי הרצח. שלשום נערכו הפגנות באום אל פחם וביישובים נוספים. בהפגנה באום אל פחם נעצרו חמישה בני אדם ונרשמו עימותים רבים בין מפגינים לשוטרים. תושבים שתיעדו חלק מהמעצרים טוענים כי המשטרה הפעילה כוח מופרז.
פורסם לראשונה: 22:50, 01.02.21