2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת קורונה בבית חולים בצפת
מחלקת הקורונה בבית החולים זיו בצפת
(צילום: AFP)
4,298 נדבקים חדשים בנגיף קורונה אובחנו אתמול (יום ד') ושיעור החיוביים עמד על 5.9% מתוך יותר מ-75 אלף בדיקות. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. 38 ילדים ונערים עד גיל 18 מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 4 במצב אנוש ומונשמים. נער נוסף במצב קשה. בנוסף, 48 נשים בהריון מאושפזות. שש מהן במצב אנוש, שתיים מחוברות ל"אקמו". מפרוץ המגפה נפטרו 5,673 בני אדם. החדשות המעודדות: יותר מ-3.2 מיליון ישראלים התחסנו במנה שנייה. כמו כן, מספר החולים קשה והמונשמים מוסיף לרדת - 770 חולים קשה מאושפזים בבתי החולים, מהם 249 מונשמים.
יצוין כי מאז תחילת מבצע החיסונים ב-20 בדצמבר חל צמצום משמעותי בכמות החולים במצב קשה מגיל 60 ומעלה. לשם השוואה, ב-17 בינואר 76 אחוזים מהחולים במצב קשה או קריטי שאושפזו לראשונה היו בני 60 ומעלה – 136 מתוך 178 מאושפזים. מאז צומצם גם באופן יחסי שיעור המאושפזים במצב קשה בני ה-60 ומעלה וגם במספרים מוחלטים.
שלשום אושפזו 29 בני אדם בלבד בקבוצת הגילים הזו מתוך 64 מאושפזים במצב קשה או קריטי ואתמול 41. ביום שבת נרשם המספר הנמוך ביותר של חולים קשים בגילאי 60 ומעלה – 20 בלבד מתוך 60 מאושפזים חדשים שנקלטו בבתי החולים באותו יום.
מוקדם יותר היום דווח כי חולה קורונה בן 26 משכונת ראס אל-עמוד במזרח ירושלים התמוטט הבוקר בביתו והובהל לבית החולים הדסה הר הצופים - שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו לאחר שנלחמו על חייו. לפי עדות קרוב המשפחה, הצעיר לא סבל ממחלות רקע והוא כנראה לא חוסן. הסיבה למותו טרם התבררה.
שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הביע הבוקר זעם על קיום מסיבות רחוב בפורים: "החוגגים במסיבות ההדבקה צריכים לדעת - זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם. אתם רואים את המצב, אתם רואים איך גם צעירים נופלים לתחלואה קשה, איך המוות מגיע לכל גיל. תתעשתו. עוד לא מאוחר מדי. כדי להמשיך ביציאה מהסגר צריכים שני דברים: להקפיד ביתר שאת על ההנחיות וללכת להתחסן. אין שום הצדקה לפעולה אחרת".
הוא הוסיף כי "עד כה התחסנו כ-4,600,000 איש. אתמול התחסנו כ-123,000".
אתמול, לפי דו"ח אמ"ן, המשיך מקדם ההדבקה במגמת העלייה ועמד על 0.9. בדו"ח אמ"ן נכתב אתמול כי "מקדם ההדבקה מראה עלייה מחודשת בימים האחרונים, אם כי עודנו קטן מ-1".
כמו כן, שלשום אישרה הממשלה הטלת עוצר לילי בימי חג פורים מהיום עד ראשון בבוקר, בשעות 05:00-20:30. ההכרזה לא כוללת את הלילה שבין ראשון לשני, מוצאי שושן פורים, שבו מציינים את החג בירושלים - ועל כן הותירה הממשלה מעין פרצה לקיום מסיבות והתקהלויות אסורות.
בחצרות חסידיות רבות כבר נערכים ל"טישים" המוניים. בין ההגבלות נמנה גם האיסור על שהייה בבית אחרים בשעות העוצר. בנוסף, התחבורה הציבורית תושבת בימי העוצר מהשעה 20:00.
במקביל, בישיבת הממשלה שהתקיימה שלשום הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו זעם על החלטת ועדת החוקה של הכנסת לבטל את מלוניות הבידוד. ההחלטה הזו הובילה לשחרורם של ישראלים שחזרו מחו"ל הישר אל בתיהם, גם במקרה שהם לא יכולים לשמור על בידוד.
"זאת שערורייה", אמר נתניהו, "אין מילה אחרת לחוסר האחריות הזאת. אין שום הצדקה רציונלית לדבר הזה. לא ניתן למוטציות להגיע לכאן". בסיום ישיבת הממשלה התקיימו שיחות קשות בין נתניהו ליו"ר ועדת החוקה יעקב אשר (יהדות התורה).
פורסם לראשונה: 10:42, 25.02.21