3 צפייה בגלריה
 שרון אפק מוטי אלמוז
 שרון אפק מוטי אלמוז
הפצ"ר שרון אפק וראש אכ"א מוטי אלמוז
(צילום: צביקה טישלר, אלכס קולומויסקי)
התנגשות חריגה במיוחד בצמרת צה"ל: ראש אגף כוח אדם, אלוף מוטי אלמוז, תקף בחריפות חסרת תקדים את הפרקליטות הצבאית בכינוס שערך לקצינים במשטרה הצבאית החוקרת בקיץ האחרון - והכפיש את התובע הצבאי הראשי. כך נודע ל-ynet.
אלוף אלמוז יצא חזיתית נגד הפרקליטות הצבאית, שהחליטה להסתפק באישומים נגד הגורמים הזוטרים בפרשת מותו של לוחם גבעתי וחניך קורס מ"כים, ניב לובטון ז"ל, בהם נגד שני רכזי מודיעין במצ"ח שהתנהגותם הובילה להתאבדות הלוחם. אלמוז הדיח כשנה אחרי הפרשה את מפקד בסיס מצ"ח בבאר שבע, קצין בדרגת רב סרן, בטענה לאחריות שילוחית, אך בהחלטה חריגה של בית המשפט המחוזי בתל אביב בוטלה ההדחה לאחר שהתברר כי בכל הליכי חקירת ותחקור האסון, למפקד הבסיס שהודח לא הייתה שום מעורבות או אחריות ישירה או עקיפה בהתנהלותו, בעת שפיקד על היחידה.
אלמוז אמר לקציני וחוקרי מצ"ח כי "הפרקליטות הצבאית הם כולם עבריינים. מאפיה אחת גדולה. צריך לסגור את היחידה הזו. הם שקרנים ומזייפים עובדות ומספרים סיפורים שלא היו ולא נבראו". הוא טען כי שמע את ההקלטות בין רכז המודיעין לבין לובטון ואמר: "אני אומר לכם שבפרקליטות משקרים כשהם אומרים שאין חריג בשיחה הזו. בפרקליטות אומרים שאני מזהם ומשבש את החקירה ואת ההליך המשפטי. זה בכלל לא מעניין אותי מה שהם אומרים. אז הנה תרשמו - אני משבש ואני מזהם. תרשמו את זה".
הנאום של אלמוז נאמר בחדר גדול בבסיס המשטרה הצבאית בבאר שבע בסוף חודש יולי, אך נשמר בסוד עד כה בין בכירי צה"ל על רקע נפיצות הדברים. גם הקצינים והחוקרים ששמעו את הדברים התבקשו לשמור על דיסקרטיות לאור האמירות הקשות של האלוף, שהמשיך לסנוט בפרקליטות הצבאית: "אני אומר לכם, אל תקשיבו למה שאומרים לכם אנשי הפרקליטות הצבאית והתובע הצבאי הראשי, שלא ברור מי נתן לו בכלל תפקיד".
3 צפייה בגלריה
ניב לובטון
ניב לובטון
ניב לובטון ז"ל
ראש אכ"א הוסיף בנקודה זו הכפשות והשמצות חריפות נגד התובע הצבאי הראשי, שלפי גורמים המעורבים בפרטים גובלות בהוצאת דיבה. "אם הפרקליטות הצבאית אומרת לכם משהו, אני אומר לכם תעשו הכול בניגוד למה שהם אומרים, כי זו חבורה של שקרנים ועבריינים", אמר האלוף.
יצוין כי האלוף אלמוז, כראש אכ"א, אחראי וגם משמש רשמית כמפקדם של חוקרי מצ"ח, משום שהמשטרה הצבאית כפופה לאכ"א - כך שלדבריו מול קציני מצ"ח, בהם חוקרים צעירים בשירות חובה שנכחו בכינוס, יש משמעות פיקודית ומעשית. הדברים הובאו תוך ימים בודדים לידיעת הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, שדרש הבהרות מאלוף אלמוז - אך הסתפק בדרישה ממנו לכנס שוב את אותו הפורום, ולחזור בו מדבריו הקשים. אלמוז אכן עשה כך, אך בניגוד לאירועים אחרים שבהם קצינים גידפו חיילים או קצינים אחרים והורידו פקודה או הוראה בעייתית, בלשון המעטה – האלוף אלמוז כלל לא ננזף על ידי הרמטכ"ל.
3 צפייה בגלריה
ביקור הרמטכ"ל אביב כוכבי בעיריית טבריה
ביקור הרמטכ"ל אביב כוכבי בעיריית טבריה
הסתפק בכך שאלמוז יחזור בו מדבריו. הרמטכ"ל כוכבי
(צילום: אפי שריר)
דובר צה"ל מסר בתגובה כי "ראש אכ"א התנצל על הדברים זמן קצר לאחר השיחה, גם בפני הפורום שבו נאמרו וגם בפני הפרקליט הצבאי הראשי והתובע הצבאי הראשי, והוא מצר על כך שנאמרו גם כיום. לראש אכ"א הערכה אישית ומקצועית לפרקליטות הצבאית ולמצ"ח ולעומדים בראשם, לאור שנים של עבודה משותפת לטובת צה"ל וביטחון המדינה. יצוין כי עמדות צה"ל שהוגשו לבית המשפט בהליכים המתנהלים בפרשה קשה וכאובה זו גובשו באופן ענייני, מקצועי וישר, ויש לאפשר להליכים המשפטיים להתקיים כסדרם".
עוד נמסר כי "הרמטכ"ל רואה בפרקליטות הצבאית יחידה מקצועית מהמעלה הראשונה, איכותית, מחוברת לשטח ולמפקדים המבצעת את תפקידה באופן עצמאי. לפרקליטות הצבאית תרומה משמעותית ביותר לעמידת צה״ל במשימותיו ולשמירה על ערכיו. קציני היחידה ומפקדיה זוכים לגיבוי ותמיכה מלאים מהרמטכ"ל".