מחלקת הביצורים של פיקוד הדרום מוציאה לפועל פרויקט בעוטף עזה בשם "דרך השדות", שבמסגרתו נסללים שבילים לגבול הרצועה, שעליהם ינועו בשעת פקודה כלים צבאיים לעזה.
2 צפייה בגלריה
פרויקט דרך השדות
פרויקט דרך השדות
שבילים חדשים אל גבול רצועת עזה. "דרך השדות"
מטרת סלילת השבילים החדשים היא לצמצם את הפגיעה בשדות החקלאיים של יישובי עוטף עזה. מדובר בהפקת לקחים ממבצע "צוק איתן" בקיץ 2014, אז כלים צבאיים רמסו מאות דונמים של שדות חקלאיים בדרכם אל הלחימה בתוך רצועת עזה.
בנוסף לשדות החקלאיים, באותו מבצע נפגעו גם שמורות טבע, ונזק רב נגרם לחי ולצומח. לאחר "צוק איתן" שולמו 30 מיליון ש"ח פיצויים לחקלאים ששדותיהם נהרסו כתוצאה מתנועת טנקים ונגמ"שים שהשתתפו בקרבות.
הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם קרן קיימת לישראל, רשות הטבע והגנים והרשויות המקומיות בעוטף עזה. עלותו היא מיליון ש"ח והעבודה עליו צפויה להסתיים בתוך שנה. עד כה, נסללו 4 קילומטרים של שבילים, מתוך העשרות שצפויות להיסלל. בנוסף לסלילת השבילים, הפרויקט גם כולל בניית מיגון לכוחות צה"ל ובניית שטחים לכינוס כלי צבא.
2 צפייה בגלריה
פרויקט דרך השדות
פרויקט דרך השדות
30 מיליון ש"ח פיצויים שולמו לחקלאים אחרי צוק איתן. עוטף עזה
"מטרת הפרויקט היא להגיע למקסימום מוכנות צבאית אל מול רצועת עזה ויכולת תמרון גבוהה, ומצד שני להפחית ככל הניתן את הפגיעה באזורים החקלאיים ובשטחי הטבע באזור הגבול", אמר רס"ן שמעון בן מויאל, ראש מחלקת ביצורים בפיקוד דרום.