יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס סייר היום (א') בלוד וביקר בבית הכנסת "בית ישראל" – אחד משמונה שהוצתו במהלך ההתפרעויות האלימות של התושבים הערבים בעיר לאורך הימים האחרונים על רקע מבצע "שומר החומות" בעזה. התלווה אליו ראש העיר יאיר רביבו ולאחר מכן הם קראו לכל הצדדים לשמור על הסדר.
1 צפייה בגלריה
מנסור עבאס ויאיר רביבו
מנסור עבאס ויאיר רביבו
ח"כ מנסור עבאס וראש העיר יאיר רביבו, היום בלוד
(צילום: משה אלדן)
על הצתת בתי הכנסת אמר ח"כ עבאס: "זאת הייתה שגיאה של קומץ קטן. אסור לפגוע במקומות קדושים ומי שעושה זאת פועל בניגוד לאיסלאם. אין מקום לקבל את זה, כפי שאנו כואבים פגיעה במסגדים שלנו. הקו האדום זו אלימות מכל סוג. חייבים להסתכל קדימה: להתחיל בשיקום המקומות הקדושים ולשקם את מערכת היחסים".
ראש העיר רביבו הודה לעבאס על התמיכה והקריאה לעצור את האלימות ואת השיח המסית, ולפעול להחזיר את הדו-קיום בין יהודים לערבים בעיר. "ח"כ מנסור עבאס גינה את המעשה הנפשע, בדיוק כפי שאני גיניתי את הפגיעה בבית העלמין המוסלמי", אמר בהתייחסו לשריפת בתי הכנסת. "מקומות קדושים חייבים להישאר מחוץ לכל ויכוח".
רביבו התייחס במרומז לאינטרסים הפוליטיים שבמסגרתם עשוי יו"ר רע"מ לשתף פעולה עם הליכוד ואמר: "לכל הציניים שאולי יתקפו את עבאס, אז שיידעו שזה מובן מאליו. מנהיגים ערבים אמיצים זה דבר נדיר וחייבים לעודד עוד קולות שמגנים את האלימות ובוחרים בחיים משותפים בלי למצוא כל התבטאות מהעבר שלו".