"השנה הזאת הייתה לא פשוטה, אבל אני והצוות שלי נערכנו ביחד במהלכה", אמרה היום (ב') בוועידת "הנשים של המדינה" של ynet, "ידיעות אחרונות" ו"לאשה" מנכ"לית רשת התיכונים "עמל", עו"ד רוית דום עיני. היא הוסיפה על הלימודים בצל מגפת הקורונה: "הדבר הכי חשוב הוא שעבדנו עם השטח, עם בתי הספר ועם המנהלים, וששמענו אותם. היו לנו מערכי שיעורים ותוכניות ייחודיות שמאוד התאימו גם לפני הקורונה. הייתה לנו הרבה חשיבה מחוץ לקופסה. מרכזי היזמות שלנו הכינו גם אותנו וגם את התלמידים לכיתות קטנות, ללמידה מרחוק וללמידה היברידית".
דום עיני התייחסה לתפקוד עובדי ההוראה במהלך השנה. "עשינו המון פיתוח מקצועי של המורות והמורים. הפתרונות באמת הגיעו תוך כדי תנועה. עבדנו עם הרבה מאוד חברות טכנולוגיה כמו מיקרוסופט וגוגל שנתנו לנו תמיכה טכנולוגית מאוד חזקה. אם היינו צריכים תוך 24 שעות ללמד בבית - אז היינו ערוכים לזה".
2 צפייה בגלריה
 ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  הנשים של המדינה
 ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  הנשים של המדינה
"השנה הזאת הייתה לא פשוטה". עו"ד רוית דום עיני וקורין אלבז-אלוש
(צילום: יריב כץ)
"גילינו בשנה הזאת הרבה מאוד יצירתיות וגמישות, נתנו לאנשים את העצמאות שלהם וראינו יוזמות מאוד יפות של מורים מתוך השטח שבאמת התפתחו וצמחו. היתרון בתקופת הקורונה זה ההזדמנות להתאים את מערכת החינוך למה שצריך היום. היום לא צריך את את כל שינון החומר, אפשר לעשות עבודות חקר, אפשר ללמד דרך פרויקטים ולא צריך כל כל הרבה בחינות".
מנכ"לית "עמל" סיפרה מאין קיבלה רעיונות שעזרו לה לעבור את התקופה המאתגרת. "המודלים שלנו הם מפינלנד ומכל מיני מקומות בעולם, שראינו שמערכות החינוך שלהם היו מאוד ערוכות גם ללמד מחוץ לכיתה ומחוץ לבית ספר. גילינו יצירתיות, ואני חושבת שהאמונה של התלמידים ושל ההורים במערכת נתנה לנו להצליח. ראינו גם את הפרגון של המורים שמרגישים שיש להם גב. נתנו להם תקציבים והשקענו הרבה מאוד משאבים ואנרגיות כדי לעשות את זה יותר טוב, ובאמת צלחנו את התקופה זאת".
2 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  הנשים של המדינה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  הנשים של המדינה
"אם למדינות היו יותר ראשות ממשלה - הן היו מצליחות יותר". רוית דום עיני
(צילום: אביגיל עוזי)
דום עיני דיברה על ייצוג הנשים הנמוך בין מקבלי ההחלטות במדינה. "כשאני מסתכלת ממעוף הציפור, אני רואה שאנחנו נמצאים במשבר עולמי, כלכלי ורפואי גלובלי, ואני בוחנת מי מכל המדינות צלחו את המשבר. אני רואה את פינלנד, את דנמרק ואת טייוואן למשל, ובראשi עומדות נשים, ראשות ממשלה נשים. זה לא צירוף מקרים. אם במדינות היו ראשות ממשלה שמקבלות החלטות ובשכל ישר ובלי אגו - הן היו מצליחות יותר.
"השוויון תלוי רק בנו ואנחנו יכולות לעשות את השינוי. אם מקבלי ההחלטות היו יודעים שהם מקבלים את התמיכה שלנו רק אם נהיה חלק מרכזי בסדר היום הציבורי, הכול היה אחרת והשינוי היה מתחיל משם. ואנחנו יכולות לשנות, הכול בידיים שלנו".
המנכ"לית הסבירה כיצד ברשת עמל מקדמים העצמה נשית. "יש לנו מרכזי יזמות שבהם מדברים על חיזוק נשים מתוך עוצמה. אנחנו מדברות כל הזמן על יוזמות, על חשיבה מחוץ לקופסה, על לעבוד בצוות, על לבנות תוכניות, על לדעת לדבר, על לשווק את עצמך ועל לעבוד עם מנטוריות. יש להן הרבה דמויות מעוררות השראה - רופאות, מדעניות ונשים מהטכנולוגיה".
דום עיני העבירה מסר לציבור הנשים. "המסר שלי הוא שתאמינו בעצמכן, תחלמו ותגשימו, ואז תגיעו הכי רחוק שאפשר. זה מה שאימא שלי לימדה אותי מגיל צעיר, וזה גם מה שאני אומרת לבנות שלי. אצלנו בעמל יש בנות שמגיל מאוד צעיר מגיעות להישגים מדהימים, שמגיעות לחמש יחידות מתמטיקה ולחמש יחידות פיזיקה. הכול בסוף מתחיל ונגמר דרך החינוך, זה המפתח האמיתי, ואנחנו צריכות שגם מקבלי ההחלטות יידעו שנשים נמצאות בסדר היום הציבורי.
"אני בכל מקום מקדמת נשים. אם זה במקום העבודה שלי, אם זה דרך דירקטוריונים ואם זה בפוליטיקה. אני מאמינה שצריכות להיות כמה שיותר נשים בהנהגה. בעולם הפיננסי למשל יש הרבה מאוד נשים, וגם בעולם הרפואה - בסך הכול הרבה נשים ניהלו את משבר הקורונה. אבל זה לא מספיק, ואם אנחנו רוצות באמת לחזק נשים אז הן צריכות להיות בפוליטיקה, בדירקטוריונים ובחברות הציבוריות. נשים צריכות לתמוך בנשים בכל מקום, וכל אחת בחלקת האלוהים הקטנה שלה צריכה לעשות את המיטב, וכך יגיע השינוי".