ישראל הקצתה לרשות הפלסטינית 5,000 מנות חיסון נגד קורונה, שיועברו לרמאללה בתחילת השבוע הבא – כך אמר היום (ו') ל-ynet מקור פלסטיני רם דרג. החיסונים הללו יועברו לחיסונם של לפחות 2,500 אנשי רפואה פלסטינים. המקור ציין כי מדובר בחיסונים של חברת פייזר. כמו כן נודע ל-ynet כי גורמים מדיניים-ביטחוניים נוספים דחפו לקבל את ההחלטה, ובראשם שר הביטחון בני גנץ - בהמלצת מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון.
מדובר בפעם הראשונה שבה ישראל מעבירה לרשות הפלסטינית כמות משמעותית של חיסונים. לפני כמה שבועות הועברו לרשות הפלסטינית כמאה חיסונים שיועדו למקרים הומניטריים בלבד. לא ברור אם הרשות הפלסטינית תקצה חלק מהחיסונים הללו לטובת חיסון של צוותי רפואה ברצועת עזה. לפי אותו מקור, עדיין לא התקבלה החלטה בנושא זה.
1 צפייה בגלריה
חיסון של פייזר נגד קורונה
חיסון של פייזר נגד קורונה
חיסון קורונה פייזר בית חולים שערי צדק ירושלים
(צילום: AFP)
הרשות הפלסטינית הייתה אמורה לקבל בשבועיים האחרונים אלפי חיסונים מסוג "ספוטניק" מרוסיה, אולם קשיים טכניים מעכבים את ההעברה, ולפיכך הפלסטינים נותרו עד כה ללא חיסונים בכלל. זו הסיבה שמדובר בהקצאה משמעותית מאוד - משום שצוותי הרפואה ברשות הפלסטינית עדיין עובדים ללא חיסון. הקצאה זו תהפוך את ישראל למדינה הראשונה בעולם שמסכימה להעביר חיסונים לרשות הפלסטינית מתוך הקצאת החיסונים שיש לה.
בשבועות האחרונים העבירו גורמים בינלאומיים ביקורת נגד ישראל על כך שהיא אינה מעבירה חיסונים לרשות הפלסטינית, אך חרף הביקורת – כלל המדינות הזרות לא התנדבו להעביר לצוותי הרפואה הפלסטינים חיסונים שמיועדים לאזרחיהן.

הרשות הפלסטינית נמצאת בימים אלו במשא ומתן עם כמה חברות לקבלת חיסון לקורונה ובראשן החיסון הרוסי ספוטניק והחיסון של חברת אסטרה-זניקה. גם ארגון הבריאות העולמי עתיד להעביר לפלסטינים כמות גדולה של חיסונים אולם לא ידוע בשלב זה מתי אותם חיסונים יתקבלו.
אתמול נחשף ב-ynet כי צוות המומחים המייעץ לקבינט הקורונה המליץ להעביר חיסונים לפלסטינים בגדה המערבית. "כאנשי רפואה, אנחנו חייבים לחסן את הפלסטינים גם בגלל המעברים שלהם לכאן וזו תהיה ההמלצה הגורפת שלנו. היה ממש קונצנזוס אתמול בעניין הזה", אמר גורם בצוות המומחים. לדברי גורם אחר, "חיסון הפלסטינים הוא אינטרס שלנו. נראה שיש שיקולים פוליטיים בכך שעד כה הם לא חוסנו".