עיר במלחמת פשע: בזמן שרוב הישראלים ישבו מסביב לשולחן החג, תושבי קלנסווה חוו אמש (שבת) עוד לילה של אירועי ירי בלתי פוסקים, אחד מהם נשמע במשך לפחות 45 שניות. לא היו נפגעים בגוף, אולם קליע אחד פגע ברכב, קליע אחר אותר ליד ילד - ובמקרה אחר אחד הקליעים נכנס לבית מגורים ונעצר בשולחן שישבו סביבו.
"הכדור פגע בשולחן ממש כשאכלתי", סיפר ל-ynet תושב העיר שמתעקש כי הוא לא מסוכסך עם אף אחד. "אם זה היה פוגע בראש - כבר הייתי קבור באדמה. עד מתי נמשיך לחיות כך שגם בתוך הבית שלנו אין לנו ביטחון? אני מפחד להסתובב בעיר", אמר.
3 צפייה בגלריה
אירועי ירי בקלנסווה
אירועי ירי בקלנסווה
הקליע שנשלף משולחן האוכל
תושב אחר, שבנו היה סמוך לאירוע הירי הנוסף, הזהיר כי העיר הפכה להיות מסוכנת לתושביה: "הכדור הזה כמעט פגע בבן שלי ויכול היה לסיים את חייו. אם לא יעשו משהו - רשימת הנרצחים תמשיך להתארך". שכנו של בעל הרכב שנפגע, עבד סלאמה, הוסיף: "אני לא יודע מה עוד מחכה לנו. עכשיו אפילו בבית אי אפשר לשבת. בנס לא היו אתמול הרוגים".
אישה נוספת שחזרה את רגעי האימה כשנפתחה האש באזור ביתה - בזמן שישבה עם ילדיה בסלון הבית. "הירי מתחיל - והילדים לא מפסיקים לבכות. הסתתרנו מתחת למדרגות ונשארנו שם במשך 45 דקות עד שהרגשנו מספיק בטוחים. עוד מעט כבר לא יהיה לנו איפה לישון, כי אין מקום שלא נמצא בסכנה. גם כשהילדים בבית הספר אני לא רגועה עד שהם לא נכנסים הביתה. משטרה חייבת להתחיל לפעול, מגיע לנו לחיות בביטחון".
3 צפייה בגלריה
אירועי ירי בקלנסווה
אירועי ירי בקלנסווה
הרכב שנפגע אתמול מהירי
עם הצלחת מבצע החיסונים והסרת המגבלות על ההתקהלות, התושבים מתחילים לחשוש מאירועי החתונות שצפויים לחזור בקרוב. "עדיף לא להזמין אנשים שנמצאים בסכסוך לחגיגות, כדי שלא ירצחו אותם באירוע עצמו", אמרו התושבים.
לאחרונה הפכה קלנסווה למוקד החדש של הסכסוכים האלימים בחברה הערבית, והתושבים, שחוששים לצאת מהבית, מעידים על עלייה משמעותית במקרי האלימות בעיר לאחרונה. למרות קריאות מנהיגי החברה הערבית וההפגנות השבועיות, העבריינים לא נרתעים.