3 צפייה בגלריה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חשד לרצח ביישוב הבדואי אבטין שבעמק זבולון: עז א דין עמאריה, גבר בשנות ה-30 לחייו, נורה הערב (ו') למוות בכניסה לביתו ביישוב. שני אחיו, צעירים בשנות ה-20 לחייהם, נורו גם הם ונפצעו באורח בינוני וקל. צוות מד"א פינה אותם לבית החולים רמב"ם בחיפה. המשטרה פתחה בחקירה.
הדיווח על התקרית למוקד 101 של מד"א התקבל סמוך לשעה 17:15. הצוות שהגיע לזירה נאלץ לקבוע את מותו של הגבר במקום. מהמשטרה נמסר כי היא החלה לערוך סריקות אחרי חשודים לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי מז"פ. הרקע והנסיבות עדיין בבדיקה.
חובש בכיר במד"א, איתי מזור, סיפר כי "כשהגענו לכניסה לכפר אחד מהפצועים התהלך לכיווננו כשהוא סובל מפציעה מדממת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותו לבית חולים". לדבריו, "במרחק של עשרות מטרים מאיתנו ראינו שני פצועים נוספים. גבר שכב בסמוך לכניסה לבית כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. פצוע נוסף שהיה בהכרה וסבל גם כן מפציעות חודרות טופל בשטח ופונה לבית החולים במצב יציב".
3 צפייה בגלריה
ההפגנה בג'לג'וליה
ההפגנה בג'לג'וליה
ההפגנה בג'לג'וליה נגד אלימות
אחד מתושבי היישוב אמר כי "המצב קשה מאוד. התחלנו לראות פושעים שנכנסים לבתים ויורים באנשים. אין ביטחון אפילו בתוך הבית. לא מזמנו רצחו שני צעירים בקלנסווה והפעם רצחנו אצלנו". תושבת אחרת אמרה כי "לצערי, אנחנו חיים בסכנה. אנחנו מפחדים לשלוח את הילדים לבתי הספר כדי שלא יפגעו בהם כנקמה. למרות הקריאות למיגור הפשיעה אין מי ששומע אותנו וככל הנראה נמשיך לחיות בסכמה. היום נרצח צעיר ומחר אולי ירצחו אותי או מישהו אחר".
מתחילת השנה נרצחו 27 קורבנות בחברה הערבית ורוב התיקים עדיין לא פוענחו. היום התקיימו כמה הפגנות מחאה נגד האלימות ומקרי הרצח. בג'לג'וליה התקיימה הפגנה בהשתתפות עשרות נשים וגברים שהניפו את תמונת הנער שנרצח ביישוב לפני כחודש - מוחמד עדס, בן 15 במותו. באותו מקרה, חברו שהיה איתו נפצע קשה וכבר שוחרר מבית החולים. גם במג'ד אל-כרום התקיימה הפגנה סמוך לתחנת המשטרה. ארבעה מפגינים עוכבו על ידי השוטרים.
בתוך כך, במשטרה הודיעו הערב כי גבר בן 38 מהכפר טובא-זנגרייה סמוך לראש פינה נעצר בחשד שהשליך את אשתו מהקומה השנייה בביתם. האישה, לפי המשטרה, נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים זיו בצפת. במשטרה מסרו כי בעקבות הדיווח על המקרה השוטרים הוזנקו למקום, עצרו את הבעל בסמוך לבית והחלו באיסוף ממצאים משם.