עוד אירוע אלימות בקלנסווה: כשבוע לאחר הרצח הכפול בקלנסווה, שבו נרצחו ביריות ליית נסרה בן ה-19 ומוחמד חטיב בן ה-21, התרחש אירוע אלימות נוסף בעיר. הפעם אלמונים הרסו בית מגורים שתושביו לא היו באזור. האלמונים הרסו את הגדר החיצונית של הבית, ירו לעברו וגרמו נזק ניכר לקירות החיצוניים שלו בעזרת דחפור. המקרה תועד בחלקו, ובתיעוד ניתן לראות אלמוני שיורה לעבר הבית. משטרת ישראל הגיעה לזירה ופתחה בחקירה.
לאחר ששמעו על המקרה, זעמו תושבים וקשרו את האירוע לרצח הכפול מלפני שבוע. עם זאת, קרוב המשפחה של נסרה, אחד הנרצחים, מסר כי האירוע לא קשור אליו או למשפחתו. "למשפחה אין כל קשר למעשה הפלילי שהתרחש בעיר. אנחנו לא חלק מהעניין ולא קשורים למי שעומד מאחורי האירועים".
4 צפייה בגלריה
תיעוד נזק שנגרם בעקבות ירי של אלמונים לעבר בית בקלנסווה
תיעוד נזק שנגרם בעקבות ירי של אלמונים לעבר בית בקלנסווה
הירי לבית בקלנסווה
4 צפייה בגלריה
תיעוד נזק שנגרם בעקבות ירי של אלמונים לעבר בית בקלנסווה
תיעוד נזק שנגרם בעקבות ירי של אלמונים לעבר בית בקלנסווה
הרסו את קירות הבית
"זו הפעם הראשונה שהורסים בית ויורים לעברו. לא היה תקדים כזה בכל הארץ", אמר אחד התושבים ל-ynet, "על המכובדים להתעורר ולהגיע לפתרונות לפני שעוד אנשים יצטרפו לרשימת הנרצחים. תפסיקו לשמור על שתיקה".
מוחמד סלאמה, אף הוא תושב קלנסווה, אמר כי "העיר הפכה למקום הכי מסוכן בישראל. אין ביטחון אישי, אי אפשר ללכת בכביש או לשבת בכניסה לבית. כולם מפקירים אותנו, הילדים שלי מאוד מפחדים ובוכים".
בחודשים האחרונים אירעו בקלנסווה עשרות אירועי אלימות וירי. אתמול נורתה אש והושלך רימון לעבר מבנה. אישה שמתגוררת בשכונה סיפרה: "ברגע ששמעתי את הירי נכנסתי מתחת למיטה. אחרי שסיימו, עזבתי את הבית והלכתי לישון אצל אמא שלי בשכונה אחרת. אני חוששת שהירי יפגע בנו גם כשאנחנו בתוך הבית". במשטרה נמסר "כי נפתחה חקירה ומבררים את הנסיבות".
בתוך כך, המחאה נגד אירועי האלימות נמשכת. באום אל פחם הפגינו כאלף בני אדם אחרי תפילת יום השישי. הם חסמו את כביש 65 וקראו לסגירת תחנת המשטרה.
המפגינים גם עלו לתחנת המשטרה והמשיכו להפגין שם. הם דרשו לפטר את מפקד התחנה, "נמשיך להיאבק ולא נתייאש כל עוד והפושעים מסתובבים חופשי. על המשטרה לפעול ברצינות ולא לזלזל בחיי בני אדם", אמרו.