כלי רכב התפוצץ הלילה (בין שבת לראשון) בטירה שבאזור המשולש. גבר אותר במקום ללא רוח חיים. כוחות משטרה רבים הוזעקו לזירה ופתחו בחקירה. בין היתר, נבדק חשד שהמטען התפוצץ תוך כדי ניסיון להצמיד אותו אל רכב.
המשטרה מסרה כי "במשטרת ישראל התקבל דיווח על פיצוץ רכב שאירע לפני זמן קצר בעיר טירה. במקום אותרה גופה, נסיבות האירוע נבדקות".
2 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ
זירת הפיצוץ
נבדק חשד שהמטען התפוצץ תוך כדי ניסיון להצמידו לרכב. זירת הפיצוץ
2 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ
זירת הפיצוץ
זירת הפיצוץ, הבוקר בטירה

רק ביום שישי האחרון מאות מתושבי אום אל-פחם, בהם נשים וילדים, הפגינו בשעת צהריים מול תחנת המשטרה בעיר נגד גל הרציחות בחברה הערבית. במהלך המחאה התפתחו במקום עימותים בין מפגינים לבין שוטרים, שחלקם השתמשו באלות. לא דווח על עצורים או על נפגעים.
ההפגנה מול תחנת המשטרה פרצה מיד לאחר סיום תפילות יום השישי. המפגינים צעדו לעבר תחנת המשטרה, והביעו תרעומת על המשך האלימות. "המשטרה יודעת הכול, יש לה עדים נגד הפושעים והיא לא עושה כלום", אמר אחד הנוכחים במקום. "לא נפסיק את המאבק, אלא נמשיך באותה דרך כל שבוע ואולי כל יום עד שהמשטרה והממשלה הגזענית ימגרו את הפשיעה והרציחות".
בעקבות האלימות הגואה, ראשי רשויות ערביות קראו להתפטרות המונית כדי ללחוץ על הממשלה "להשליט סדר" ביישוביהם, כלשונם. ראש העיר אום אל-פחם סמיר סובחי וראש מועצת ערערה שבוואדי ערה, מודר יונס, הודיעו לפני כשבוע, ביום שישי שעבר, כי יגישו היום למשרד הפנים מכתבי התפטרות מתפקידיהם בעקבות גל הרציחות בחברה הערבית שייכנסו לתוקף בעוד חודש.
השניים איימו כי לא ימשכו את המכתבים אם לא יימצא פתרון לאירועי האלימות החוזרים ונשנים.