מרד במלון גראנד קורט בירושלים: ישראלים שחזרו מחו"ל ומעבירים את הבידוד במלון גראנד קורט בירושלים פצחו היום (שני) במרד. הם יצאו מהחדרים בניגוד להנחיות ונמצאים כעת בלובי ביחד. הם מבקשים לשחרר אותם לבידוד ביתי בפיקוח הצמיד האלקטרוני.
רוית ברגר, בת 47, יזמה את המרד עם אחת המבודדות במלוניות שבה נמצא בעלה, המכהן בתפקיד בכיר בחברה ישראלית ועובד מטעמה בארה"ב, שחזר לארץ אך נאלץ לעבור למלונית. זאת, בשעה שפיילוט הצמידים האלקטרונים החל. "שמו את בעלי בבידוד במלונית וביקשנו צמיד אלקטרוני אבל אין עם מי לדבר. הגשנו ועדת חריגים אבל אין עם מי לדבר", אמרה ברגר.
4 צפייה בגלריה
עשרות מפגינים במלון קורט המשמש כמלונית קורונה
עשרות מפגינים במלון קורט המשמש כמלונית קורונה
עשרות מפגינים במלון קורט המשמש כמלונית קורונה
(צילום: אורנה שיר חזן)
לדבריה, "אין מרפסת והוא תקוע עשרה ימים כלוא בחדר עם אוכל לא אכיל. יצרתי קשר עם מישהי מהמלון והתכתבנו. אנחנו יזמנו את המרד. זו לא בריחה מהמלון אלא לרדת ללובי ושישמעו את האנשים. המטרה שיביאו להם צמיד אלקטרוני. זה לא פייר שיש פיילוט עכשיו של צמיד אלקטרוני ואנשים שנמצאים כבר במלונית לא משתתפים בפיילוט. לא ראיתי את בעלי חודשיים. יש לי ילדים קטנים. מן הראוי שיתנו צמיד למשפחות עם ילדים ולמי שכבר נמצא במלונית".
אורנה שיר חזן, בת 55, חזרה ממיאמי ביום שבת ונשלחה לבידוד במלונית, אך זועמת מדוע לא משחררים אותה לבידוד ביתי עם צמיד אלקטרוני בעוד שהנוחתים בנתב"ג היום יחלו להשתתף בפיילוט הצמידים. לדבריה, "הביאו אותנו ישר מהמלון לשדה. עשו לנו בדיקת קורונה והיא יצאה שלילית. בינתיים אנחנו שומעים שמי שנוחת עכשיו מקבל צמיד - אז למה אנחנו לא, זה לא פייר".
4 צפייה בגלריה
עשרות מפגינים במלון קורט המשמש כמלונית קורונה
עשרות מפגינים במלון קורט המשמש כמלונית קורונה
(צילום: אורנה שיר חזן)
אורנה הוסיפה: "אנחנו יכולים לקחת צמיד וללכת הביתה ולהעביר שם את הבידוד. אנחנו נמצאים פה בלובי של המלון כמאה איש, מבוגרים וילדים כאחד. אני פה עם הנכד שלי בן השנה ואנחנו מבקשים שישחררו אותנו".
לדבריה, "לא לצאת מהחדר זה מאוד קשה. הילד משתגע פה. לילדים זה ממש קשה. ביקשנו מוועדת חריגים לעשות את הבידוד בבית אבל דחו את הבקשה. אחרי חודש וחצי שלא הרשו לנו לחזור לארץ, שיתנו לנו לעשות את הבידוד בבית עם אזיק ולא להעביר את הבידוד בתנאי כלא. איימו עלינו עכשיו שמזמינים משטרה אז חזרנו לחדרים".
לינא טאטור, גם היא שוהה במלונית הקורונה בירושלים, הדגישה כי "ירדנו מהחדרים שלנו, ישבנו על הרצפה של הלובי כדי למחות על זה שמאלצים אותנו להשאר במלונית. לא יצאנו החוצה רק צעקנו והבענו מחאה שאנחנו מעדיפים להיות עם צמיד אלקטרוני בבית במקום במלונית".
אתמול קבינט הקורונה אישר את הארכת חובת הבידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה ב-72 שעות נוספות - עד יום שישי 5 במרץ בשעה 12:00 בצהריים. הממשלה החליטה לפנות בבקשה לקבינט הקורונה, על מנת שהשרים יאשרו להאריך את חובת הבידוד במלוניות בשלושה ימים נוספים. "מכיוון שהנושא דורש דיון מעמיק ומחשבה נוספת לגבי ההמשך, יאשרו כעת את הארכת התקנות ב-72 שעות בלבד", נמסר לשרים לפני ההצבעה.
4 צפייה בגלריה
ישראלים בנתב"ג עוקפים את ועדת החריגים
ישראלים בנתב"ג עוקפים את ועדת החריגים
ישראלים נוחתים בנתב"ג
(יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
האזיק האלקטרוני
האזיק האלקטרוני
ערכת האזיק האלקטרוני שיחולק למשתתפי הפיילוט
(צילום: אביגיל עוזי)
ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבה במשרד הבריאות שבה הוחלט כי הטיסה הראשונה שתשתתף בפיילוט הצמידים האלקטרוניים לצורך איכון הבידוד תהיה טיסת ארקיע 232 מפרנקפורט שבגרמניה, שאמורה לנחות בארץ הערב. בנוסף הוחלט כי בניגוד לכוונה הראשונית, הצמיד יוצע להם כחלופה לבידוד בנמל התעופה במקום במלונית לאחר קבלת תוצאה שלילית.
בשלב הראשון ישתתפו בפיילוט מעורר המחלוקת רק כמאה נוסעים. הרחבתו מצריכה מהלך חקיקתי שבשלב זה לא ברור מתי בדיוק ייצא לפועל, אבל לפי התכנון הפיילוט אמור להתרחב בהמשך ל-1,000 צמידים.
השתתפו בהכנת הכתבה: איתי בלומנטל