בעוד כשבועיים צפוי המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, לפרסם את החלטתו בבקשתו של רומן זדורוב לקיים משפט חוזר אחרי הרשעתו ברצח הנערה תאיר ראדה ב-2006. לקראת ההחלטה הדרמטית, אמרה הבוקר (יום ב') אילנה ראדה, אמה של תאיר, בריאיון לאולפן ynet כי "היום אני יותר מתמיד משוכנעת שזדורוב הוא לא הרוצח".
הבקשה של זדורוב לקיים משפט חוזר בעניינו, כוללת לטענת סנגורו "הרבה ראיות חדשות שמוכיחות באופן חד-משמעי שרומן לא רצח את המנוחה ולא יכול היה לרצוח את המנוחה, ומצביעות על כך שא"ק רצחה אותה". אלא שבינתיים א"ק, אולה קרבצ'נקו, נחשפה בזהותה המלאה בסרט הדוקומנטרי "צל כבד". פרסום זהותה של מי ששמה נקשר כחשודה ברצח תאיר, לא הוסיף שלווה לאם.
3 צפייה בגלריה
תאיר ראדה רומן זדורוב
תאיר ראדה רומן זדורוב
רומן זדורוב ותאיר ראדה
"גם אם לא שומעים אותי או לא רואים אותי, אני לא נחה על זרי הדפנה. אני כל הזמן בשקט הזה הולכת ובודקת וחוקרת ורואה ונחשפת לדברים שכל פעם מחדש מזעזעים אותי, על כל ההליך שהסתירו ממני בכל השנים ובמיוחד במשפט", אמרה הבוקר האם אילנה.
מה האינטואיציה שלך לגבי אותה פגועת נפש שאומרת שאין לה קשר לדבר? "זה לא לכאן ולא לכאן. היא לא הצליחה לשכנע אותי שלא ולא הצליחה לשכנע אותי שכן. אני אמרתי את זה בכל המקומות האפשריים דבר אחד ברור, יש תיק פתוח בעניינה. כלומר, המשטרה והפרקליטות מצאו לנכון שיש דברים במה שנאמר שא"ח (בן הזוג לשעבר של קרבנצ'נקו שטען כי היא התוודה בפניו שרצחה את תאיר) העיד עליה, כך שזה אמור לבוא לבית משפט ולהישפט שם אם היא הרוצחת או לא".
"'צל של אמת' (הסדרה שהטילה ספק במעורבותו של זדורוב ברצח) עשו את הדבר הכי נכון ואפשרי שהוא להציף איך מתנהלות המשטרה והפרקליטות בכך שמסתירות ראיות בטענה שזה סתם עוד סיפור או עוד איזה אחד שא"ח, חבר של, מאשים את החברה שלו ולא היו דברים כאלה מעולם. אם למשל זכורים סיפורים שאחרי כמה שנים הלכו לבדוק, אז למה במקרה הזה לא נלך לבדוק?".
3 צפייה בגלריה
אולה קרבצ'נקו
אולה קרבצ'נקו
אולה קרבצ'נקו
(צילום: גבריאל בהרליה)
משפט חוזר ייתן לך את התשובות שאת מחפשת? "אני רוצה שתיק רצח תאיר ראדה ייפתח מחדש, לא ייתכן שבפסק הדין אומרים לנו 'לא יכולנו להגיע לכלל החומר מפאת החומר הרב', ואני הולכת לחומר הרב הזה וחושפת דברים של שחיתות, של רמאות, של העלמת ראיות ושל השמדת ראיות פורנזיות. אני את הרוצחים אמצא, על אפן וחמתן של כל המערכות, וגם אלה שמסתתרים - אני אוציא אותם מהבורות".
אז את משוכנעת שזה לא היה זדורוב. "לא, היום יותר מתמיד. אם פעם היה לי איזשהו ספק, גיליתי דברים על איך הפרקליטות באופן עיקש מסתירה ולא מוכנה לחשוף את כל הפרטים. פעם אחר פעם אנחנו מוצאים את הטעויות שלהם, אז לבוא ולהגיד 'כן, התבלבלנו', 'כן, טעינו', זה רק מראה שהם פשוט פוחדים. הם פוחדים לחשוף את האמת".
הם גם יודעים שזה לא זדורוב? "בוודאות מלאה. זה היה משפט ביזיון ששופט מנהל אותו מול שתי פרקליטות, שתסלחי לי, היה להן תיק מאוד עבה נגד אותו שופט וככה התנהל המשפט של רצח תאיר, בצורה של 'תן וקח'. אני לא אתן לזה להתנהל בצורה עבריינית. אני אחשוף את כל הפשעים.
"אני רוצה שהתיק ייפתח ושיהיה משפט חוזר, גם אם אעבור שוב מסכת עינויים שאף אחד לא יבין אותה. הייתי בתהליך הזה ארבע שנים, אחר כך בערכאה שנייה, אחר כך בעליון כשנחשפו כשלים כמו הסכין, כמו טביעות נעל. אני מוכנה ללכת לתהליך הזה עם כל הקושי הנפשי, אבל לא אוותר. אני לא בוחרת מי הרוצח של תאיר, אני רוצה את האמת".
3 צפייה בגלריה
 אילנה ראדה בישיבת סיעה הבית היהודי
 אילנה ראדה בישיבת סיעה הבית היהודי
"אני רוצה את האמת". אילנה ראדה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יש לך מסר לשופט מלצר? "אני מאוד סומכת על חנן מלצר, בדיון האחרון הוא פשוט הציף דברים מול הפרקליטות בשאלות שהיו צריכות להישאל כל הזמן וכל השנים. אני גם מציעה שא"ק, במקום לרוץ מאולפן לאולפן ולהתמסכן, שתבוא לבית המשפט ושתישפט. אם היא תצא זכאית, כל מדינת ישראל תצדיע לה".