4 צפייה בגלריה
11 חולי קורונה בטיסה אחת מניו יורק
11 חולי קורונה בטיסה אחת מניו יורק
מתפללים בקבוצה במטוס, בניגוד לתקנות
עשרות נוסעי טיסת חילוץ של חברת אל על עודכנו היום (ג') כי במטוס שעמו הגיעו לישראל ביום א' האחרון התגלו נדבקים רבים בקורונה. ל-ynet נודע כי מספר המאומתים שאובחנו נכון לעכשיו הוא 11. אף שלפני העלייה למטוס על הנוסעים להציג מסמך המעיד על בדיקה שלילית, נוסעת טענה ששמעה קבוצת חרדים שהתרברבה בהשגת מסמכים מזויפים.
הנוסעים החולים אובחנו עם נחיתתם בנתב"ג, מאחר שהם נדרשים לעבור בדיקה נוספת - ללא קשר לזו שהם מציגים בעלייה למטוס. טל, שהייתה על המטוס, הגדירה בשיחה עם ynet את הטיסה "הפקרות אחת גדולה". היא סיפרה כי "בשער העלייה למטוס קבוצת חרדים צעירים התרברבה ודיברה על זיוף אישור בדיקת קורונה, ואמרו שהם כלל לא עשו אותה. כשניגשתי לדיילים להתלונן הם אמרו לי שאין להם מה לעשות".
4 צפייה בגלריה
11 חולי קורונה בטיסה אחת מניו יורק
11 חולי קורונה בטיסה אחת מניו יורק
נוסע שהתפלל ללא מסכה בטיסת החילוץ
טל ציינה כי הדיילים הבטיחו כי יוודאו שכל הנוסעים עוטים מסכות לאורך כל הטיסה, אבל היא מתארת שהמצב במטוס היה שונה. לאורך הטיסה, חרדים נעמדו במטוס והתפללו בקבוצות כשהם ללא מסכה, בניגוד לתקנות התעופה בזמן המגפה. "כולנו היינו אמורים להיות בריאים על הטיסה הזו. התחננתי לדיילים שיבקשו מהם לשים מסכות אבל קיבלתי תשובות של 'את היסטרית ואין לך ממה לחשוש", היא סיפרה.
לדבריה, "זה היה בלגן אחד גדול. הם התפללו ללא מסכות, לא הפסיקו להסתובב במטוס, וכשהדיילים ביקשו מהם לשבת הם פשוט התעלמו".
4 צפייה בגלריה
המטוס לפני הפגיעה
המטוס לפני הפגיעה
מטוס אל על. ארכיון
(צילום: עידו וכטל)
גם אמיר לוי, שהגיע בטיסת החילוץ, עודכן כי במטוס נמצאו מאומתים רבים וקיבל טלפון ממשרד הבריאות שבו נמסר לו שעליו להיבדק שוב בימים הקרובים. "התקשרו בבוקר ממשרד הבריאות ואמרו שבגלל שיש הרבה מאומתים בטיסה אני צריך לעשות בדיקה נוספת. הנציגה הייתה מאוד נחמדה וגם הדגישה שעלי להקפיד על הבידוד הביתי כי הבינו שבטיסה הזאת עלו חולים של ממש", אמרה.
מחברת אל על נמסר: "כלל הטיסות שמבצעת החברה מתקיימות על פי ההנחיות של הרשויות השונות. אל על מקפידה לשמור על בריאות הנוסעים ועל כלל הצוותים בקרקע ובאוויר מחוסנים. אל על מפתחת בימים אלה תפיסה של 'טיסה בטוחה' שבמסגרתה יבוצעו בדיקות לפני, במהלך העלייה לטיסה ולאחריה. טענות הנוסעת הועברו לגורמים המבצעיים ואנו מתחקרים את הטענות אל מול צוות הטיסה ומול התחנה".
4 צפייה בגלריה
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
פראמדיק מגן דוד אדום מד"א מחסן חיסון חיסונים פייזר בית שמש
חזרתם לארץ והתחסנתם או חליתם בחו"ל? תצטרכו להיכנס לבידוד עד לקבלת אישור יציאה
(צילום: AFP)
הלילה פגה התקנה שקובעת כי החוזרים לישראל ייכנסו לבידוד במלונית. החוזרים לארץ נדרשים כעת להיכנס לבידוד ביתי. אתמול נקבע במקביל כי מהשבוע הבא תצומצם למינימום כניסת ישראלים ארצה - למעט מקרים הומניטריים דחופים - עד לכניסה של לא יותר מ-200 ישראלים ביום. בהודעת משרד התחבורה נכתב כי ההחלטה התקבלה "עד למציאת פתרון טכנולוגי ו/או השבת הבידוד במלוניות, להבטחת בידוד השבים לישראל כנדרש כולל טיסות העולים שחלקם ייאלצו להידחות. לאור הסיכום נקראים הישראלים שבדעתם לצאת מישראל בימים הקרובים, לשקול את נחיצות היציאה לנוכח ההגבלות הצפויות על חזרתם".
בפיקוד העורף מסבירים כי כל הנכנסים לישראל מחויבים מעתה לשהות בבידוד ביתי של 14 ימים, למעט במקרים חריגים. הנכנסים לארץ עוברים הליך קליטה בן כמה שלבים, ובסיומו מחויבים לעבור לבידוד ביתי. ניתן לקצר את הבידוד ל-10 ימים בכפוף לקבלת תוצאה שלילית בשתי בדיקות קורונה. השנייה אמורה להתבצע ביום התשיעי לבידוד.
מחלימים שחלו בחו"ל או חוסנו מחוץ לישראל נדרשים לעבור לבידוד ביתי עם ההגעה לארץ. ניתן לבקש פטור מבידוד על ידי הגשת בקשה לוועדת חריגים והצגת מסמכים המעידים על מחלה או חיסון בחו"ל. במידת הצורך, משרד הבריאות יאשר בדיקה סרולוגית (נוגדנים) במעבדה מוכרת ומאושרת, ובהתאם לתוצאות יינתן פטור מבידוד.