ח"כ מנסור עבאס, יו"ר מפלגת רע"מ, התייחס בריאיון לאולפן ynet לסערה ברשימה המשותפת. "לא ויתרתי על הרשימה המשותפת. אני נאבק כרגע על הדרך שלה", אמר עבאס. "אנחנו לא ימין ולא שמאל. אני לא בכיס של אף אחד. נבחרנו כדי לייצג את החברה הערבית. לטפל בבעיית הפשיעה והאלימות, במצוקת הדיור ובמשבר הכלכלי והבריאותי".
על יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והטענות כי הוא משרת אותו אמר עבאס כי "זה קשר דרך הצינור הרשמי. אני יו"ר הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה והאלימות, הזמנתי אותו להופיע בישיבה כדי לתת לנו תשובות בקשר למשבר שעובר על החברה הערבית. חובתו של ראש הממשלה לבוא, לתת תשובות, והוא ראש הממשלה. הוא מי שאמור לקבל החלטות".
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
"אני לא בכיס של אף אחד". נתניהו ועבאס
(צילום: רויטרס, אלעד גרשגורן)
הוא הוסיף כי "זה טוב תמיד לחשב מסלול מחדש ולמצב את עצמך במקום שאתה תוכל להשפיע. אנחנו רוצים להיות שותפים למערכת הפוליטית. להשפיע לטובת כלל האוכלוסייה בישראל ובמיוחד לטובת החברה הערבית. מה רע בזה?".
עבאס אמר כי בניגוד לדברי יו"ר בל"ד מטאנס שחאדה, הוא לא מתכוון לעזוב את הרשימה המשותפת. "אני נאבק כרגע על הדרך של המשותפת", אמר עבאס. "אני רוצה שהמשותפת תלך בדרך שאני חושב לנכונה. ואני אנסה לשכנע את החברים שלי. לצערי הם מאשימים אותי בהאשמות שווא. מאשימים גם את נתניהו שהוא רוצה לפלג את הרשימה המשותפת".
- הוא לא רוצה לפלג את הרשימה המשותפת? "לא מעניין אותי מה הוא רוצה. מעניין אותי מה אני עושה ומה השותפים שלי ברשימה המשותפת יעשו. אני צמוד לעיקרון, למהות של עשייה פוליטית. לייצג את הציבור שלך ולנסות לקדם את הנושאים. הרי אנחנו לא מתחרים על הנהגת המדינה או ראשות הממשלה. אנחנו מפלגה שבדרך כלל היא באופוזיציה. אבל זאת אופוזיציה מיוחדת שבה היא חייבת לבוא במגע עם כל ממשלה שתהיה, לא חשוב מי יעמוד בראשות הממשלה, כדי להשיג דברים לטובת החברה הערבית".
- מבחינתך, נתניהו לא גזען, הוא לא אחד שמסית נגד הציבור הערבי? "החלטתי החלטה אמיצה, לא לצאת בהאשמות של גזען כלפי אף אחד. לא נגד נתניהו ולא נגד אחרים. אני צמוד לעובדות. האם יש אפליה בישראל? יש. האם יש פערים בין יהודים לערבים? יש. אפילו בין יהודים ליהודים יש פערים. אני מציג את הדברים בצורה אובייקטיבית ורוצה לטפל בהם".
- נתניהו פועל למען החברה הערבית, למען ערביי ישראל? "כל ממשלה קיבלה החלטות שחלקן לטובת החברה הערבית. אבל אני רוצה שההחלטות האלה, שהתוכניות שיוצאים בהן, שיהיו תוכניות אמיתיות שיתנו מענה לבעיות של החברה הערבית. זה התפקיד שלי".