מפקד כוח קודס האיראני איסמעיל קאאני, יורשו של קאסם סולימאני שחוסל בשנה שעברה בבגדד, שב ואיים היום (שבת) בהשמדת ישראל, ואמר כי הוא מציע לישראלים לחזור לבתיהם באירופה ובארצות הברית.
3 צפייה בגלריה
מפקד כוח קודס קאאני.  "להיערך לשלוט בכל פלסטין"
מפקד כוח קודס קאאני.  "להיערך לשלוט בכל פלסטין"
מפקד כוח קודס קאאני. "להיערך לשלוט בכל פלסטין"
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
איראן חשפה טיל חדש ששמו קאסם סולימאני על שם מפקד כוח קודס ש חוסל
איראן חשפה טיל חדש ששמו קאסם סולימאני על שם מפקד כוח קודס ש חוסל
מפקד כוח קודס לשעבר קאסם סולימאני, שחוסל אשתקד בבגדד
(צילום: AFP, AP)
"אנחנו מציעים לציונים לשוב ולקנות בחזרה את הבתים שהם מכרו באירופה, באמריקה ובמקומות אחרים בעולם, לפני שהם יהפכו ליקרים יותר", אמר קאאני – כשכוונתו כמובן לכך שישראל עתידה להיות מחוסלת.
בנאום שנשא במלאות 40 יום למותו של סגן מפקד כוח קודס, עימאד חיג'אזי, שיבח קאאני את ארגוני הטרור בעזה על האופן שבו נלחמו בישראל במהלך מבצע "שומר החומות". בנאומו הילל קאאני את חמאס ושותפיו על כך שייצרו אלפי רקטות בעצמם, וטען כי הודות להתחמשות הכבדה הזו ישראל אינה מעוניינת עוד להתמסר לפעולות של הרג ילדים פלסטינים. לדבריו, ישראל התחננה בפני ידידותיה בעולם שיעזרו לה להשיג הפסקת אש עם חמאס.
קאאני הצהיר כי "המשטר הציוני" צריך להתחיל להיערך לעזיבת הארץ, וטען כי במהלך מבצע "שומר החומות" נמנעו הפלסטינים מלתקוף תשתיות חיוניות אף שהיו מסוגלים לעשות זאת. לדבריו, הם נמנעו מתקיפות כאלה מתוך הבנה שבעתיד הקרוב הם אלה שישלטו בתשתיות הללו וינצלו אותן. המפקד האיראני טען כי המסר של הארגונים הפלסטיניים לילדים הפלסטינים הוא להיערך לשלוט ב"פלסטין כולה".
3 צפייה בגלריה
מצעד צבאי בעזה
מצעד צבאי בעזה
מפגן כוח של חמאס בעזה השבוע. "המשטר הציוני בדעיכה"
(צילום: AFP)
בתוך כך, דובר הכוחות המזוינים של איראן, אבולפאזל שקרצ'י, טען היום כי הסיבה לכך ש"המשטר הציוני", כלשונו, מנפק הצהרות מלחמה נגד איראן היא חולשתו והעובדה שהוא מתקרב לקריסה. "ארגון 'המוסד' של הציונים אומר שאיראן ניצבת בראש סדר היום שלו, והמשטר הציוני מנפק איומים משום שהוא יודע שהוא נמצא בדעיכה ובהיחלשות לאחר שורת התבוסות שנחל", טען שקרצ'י. "איומי האויב והמוסד נגד איראן חסרי ערך במציאות, משום שהאויב נמצא כרגע במצוקה, והגיע הזמן להכיר בקריסתו".
הגנרל שקרצ'י מתח ביקורת על מדינות ערביות במפרץ, בהן סעודיה, בחריין ואיחוד האמירויות, בטענה שהן משתפות פעולה עם ישראל בניגוד לרצון עמיהן. הוא טען כי המשטרים במדינות אלה פועלים בדרך זו בניסיון לשמור על כיסאם – אך סופם ליפול.
איומיהם של הבכירים האיראנים באים בשעה שבווינה מתקרבות להשלמה שיחות הגרעין בין טהרן למעצמות, שמטרתן להשיב את איראן ואת ארה"ב לקיום מלא של הסכם הגרעין מ-2015, גם אם תוך עשיית תיקונים בו. ברקע מרחפות גם הבחירות לנשיאות איראן שייערכו בחודש הבא, ושבהן צפוי לנצח איברהים ראיסי השמרן, מקורבו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי.