המשטרה פענחה ניסיון רצח שאירע ביישוב טמרה שבמהלכו נורה ונפצע באורח קשה צעיר שישב בסלון ביתו. חודשיים לאחר המקרה, שמקורו בסכסוך שכנים, הוגש אתמול כתב אישום חמור נגד צעיר בן 18 שתועד כשהוא מגיע לביתו של הפצוע בעודו רעול פנים, פותח באש ונמלט.
החקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב גליל. בתחילת החקירה אספה המשטרה ממצאים מזירת הירי, וגילתה את זהותו של החשוד כמו גם את שמות המעורבים הנוספים במקרה. מהחקירה המסועפת, שבה נעשה שימוש גם באמצעים טכנולוגיים, עלה כי הצעיר תכנן את הרצח במשך זמן רב, ודאג להתכונן בעזרת תצפיות על הבית, ואף הצטייד ברכב עם לוחית רישוי מזויפת. פרקליטות מחוז חיפה ביקשה להשאיר אותו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד ירי ניסיון רצח בטמרה ופצוע אנוש וכתב אישום
תיעוד ירי ניסיון רצח בטמרה ופצוע אנוש וכתב אישום
היורה מגיע אל חצר הבית
2 צפייה בגלריה
תיעוד ירי ניסיון רצח בטמרה ופצוע אנוש וכתב אישום
תיעוד ירי ניסיון רצח בטמרה ופצוע אנוש וכתב אישום
ונמלט לאחר הירי
בתוך כך, מאות תושבי טמרה שבגליל התחתון הפגינו בצהריים במחאה על גל האלימות ששטף את היישוב. רק בימים האחרונים אירעו אירועי ירי לעבר עסקים ורכב ששייך לעירייה, והושלך רימון לעבר עסק מקומי. התושבים קראו להיאבק באלימות ובפשיעה הגוברת, בעוד שבמשטרה מציינים כי סכסוכי המשפחות שהובילו בתקופה האחרונה להתגברות האלימות הביאו לתגבור מסיבי של כוחות ביישובים השונים - ואף האשימו את התושבים בכך ש"הצדדים עושים הכל כדי להמשיך לפגוע זה בזה, על אף הנוכחות המשטרתית".

במשטרה הוסיפו כי "כאשר כל המשפחה מעורבת בניסיונות הפגיעה, אין נפגע פוטנציאלי בודד שניתן לעצור, ואין קורבן פוטנציאלי בודד שניתן להגן עליו. כולם עשויים להיות מפגעים או קורבנות, והמפגעים מקבלים גיבוי מכלל המשפחה המורחבת בשיבוש פעולת המשטרה". עוד ציינו כי "80% ממשאבי המשטרה בצפון מוקצים לפעילות ביישובי החברה הערבית כדי למגר את תופעת האלימות ואת השימוש בכלי מלחמה, ולמנוע פצועים והרוגים", וקראו למנהיגים המקומיים והארציים לפעול להפסקת הסכסוכים וליצירת שינוי ב"נורמות התנהגות".