צה"ל הפציץ אחר הצהריים (שבת) את ביתו של חליל אל-חיה, סגן מנהיג חמאס ברצועת עזה, במה שנראה כעליית מדרגה בתקיפות האוויריות מאז תחילת מבצע "שומר החומות". מדובר בפעם הראשונה שביתו של בכיר בהנהגה המדינית של חמאס נפגע בתקיפות, כיוון שעד כה התמקדו בבתים של בכירים צבאיים. טרם דווח על נפגעים. הפעם האחרונה שביתו של אל-חיה הותקף הייתה בצוק איתן, אז נהרג בנו.
4 צפייה בגלריה
ביתו של אלחיה
ביתו של אלחיה
אל-חיה וביתו שהופצץ
מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר תקף את ביתו של סגן יושב ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס. "מטוס קרב תקף את ביתו של חליל אל-חיה, סגן יושב ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס ששימש כתשתית טרור", נכתב בהודעת צה"ל.
4 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
(צילום: דובר צה"ל)


זמן קצר לאחר תקיפת ביתו של בכיר חמאס נורו מטחים כבדים לכיוון עוטף עזה ועד גן יבנה. בין היתר נשמעו אזעקות בשדרות, קריית גת, אשדוד, באר טוביה, וכן ביישובים השונים בעוטף עזה.
לאחר מכן הודיע צה"ל על תקיפות נוספות של כמה עמדות שיגור על-קרקעיות ותת-קרקעיות של חמאס בכמה מוקדים ברצועת עזה, חלקן כוונו לאזור המרכז והדרום בישראל.
מוקדם יותר, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את בתיהם של תיסר מבאשר, מג"ד קרארה (מרחב חאן יונס), ועאזי טמאעה, מח"ט מחנות המרכז בדיר אל-בלח. מדובר צה"ל נמסר כי "הבתים שימשו כתשתיות צבאיות של חמאס. "פגיעה בתשתיות אלו מהוות פגיעה ביכולות הצבאיות של ארגון הטרור".

רשת אל-ערביה דיווחה מוקדם יותר היום על מגעים לרגיעה בין ישראל וחמאס, ולפיה ייקבע מועד מוסכם להפסקת אש תוך 72 שעות. הפלגים הפלסטיניים הבהירו שהם מוכנים לכל רגיעה שתוביל מצרים ויעמדו בה, במידה שייפסקו התקיפות ברצועה. משרד הבריאות בעזה עדכן כי מתחילת ההסלמה נהרגו ברצועה 139 בני אדם, בהם 39 ילדים ו-22 נשים.
תקיפות היעדים המשמעותיים ברצועה, בהם גם מגדל רב קומות, בניין אלג'אא, שבו יושבים כלי תקשורת בעזה, מגיעות לאחר שנורו מטחים כבדים למרכז הארץ מרצועת עזה באמצע השבת. אדם בן 55 נהרג מפגיעה ישירה ברמת גן. מדובר במקבץ הירי הנרחב ביותר מרצועת עזה לפחות מאז יום חמישי בצהריים. בחמאס איימו "להרעיד את תל אביב" בתגובה להשמדת מגדל התקשורת.
4 צפייה בגלריה
רגע השמדת הבניין
רגע השמדת הבניין
רגע השמדת הבניין
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
האדי עמר
האדי עמר
הנציג האמריקני טרם נפגש עם גורם ישראלי, ארה"ב תאפשר לישראל "מרחב תמרון" עד מחר
(צילום: Matty Stern / U.S. Embassy Jerusalem)
דובר צה"ל מסר כי בבניין אלג'אא פעל המודיעין הצבאי של חמאס, וכן משרדים המשמשים את ארגון הטרור ואת הג'יהאד האיסלאמי. "בבניין יושבת יחידת המחקר והפיתוח של המודיעין הצבאי של חמאס האחראית בין היתר לכמה פעולות חבלניות שבוצעו כנגד מדינת ישראל", נמסר בהודעה.
"היחידה מורכבת ממוקדי ידע שמהווים נכס ייחודי לארגון הטרור, אשר עושים שימוש בציוד טכנולוגי ערכי ביותר של חמאס כנגד ישראל", נכתב עוד. "היחידה השתמשה ביכולות אלו נגד ישראל בכמה אירועים, בכדי לנסות לחבל ולשבש את פעולות צה"ל והאזרחים שבמרחב הסמוך לעזה".
בהמשך היום צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן וגורמי ביטחון בכירים נוספים. מחר יכנס נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני.
גנץ עצמו קיים הערכת מצב בהשתתפות מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין וראש רח"ל יורם לרדו, במפקדת פיקוד העורף ברמלה. בסיום הערכת המצב ציין גנץ כי לאור התמשכות המבצע יש להגביר את מאמצי ההסברה לאוכלוסייה ולמנוע שחיקה. עוד הנחה שר הביטחון לחתור למגע מול ראשי הרשויות צמודות הגדר ולוודא כי ניתנים פתרונות לכל הצרכים לרבות אספקת ואוצ'רים להתרעננות התושבים.
עוד קודם לכן גנץ קיים הערכת מצב בפיקוד המרכז ביחד עם בכירים ביטחוניים והזהיר את הפלסטינים בגדה: "אני מבקש להעביר מסר לפלסטינים באיו"ש - למדינת ישראל אין עניין בהסלמה שם, אבל היא מוכנה לכל תרחיש". "בעזה גבינו ביממה האחרונה מחיר קשה מאוד מחמאס - ויש עוד תוכניות פעולה רבות בכדי שנביא לשקט מוחלט ויציבות ביטחונית", הוסיף.