2 צפייה בגלריה
עמיר מולנר. "ראיות כי בית העסק מנוצל לכאורה לצרכים פליליים"
עמיר מולנר. "ראיות כי בית העסק מנוצל לכאורה לצרכים פליליים"
עמיר מולנר. "ראיות כי בית העסק מנוצל לכאורה לצרכים פליליים"
(צילום: מוטי קמחי)

בית המשפט קיבל היום (חמישי) את עמדת המשטרה וסירב לתת רישיון לשני ביתנים חדשים בשוק הסיטונאי בצריפין בטענה שהם מזוהים עם העבריין עמיר מולנר. זאת על אף שחקירת להב 433 שנערכה לפני כשנתיים לא מצאה קשר בין הגורמים והוחלט אז לסגור את התיק.
2 צפייה בגלריה
"מזוהה עם מולנר". עסקים בשוק הסיטונאי בצריפין
"מזוהה עם מולנר". עסקים בשוק הסיטונאי בצריפין
"מזוהה עם מולנר". עסקים בשוק הסיטונאי בצריפין
(צילום: אבי חי)
העתירה המנהלית בנושא הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד בחודש אפריל האחרון בידי חברת "נווה ירק תוצרת חקלאית בע"מ" - חברה גדולה ומוכרת הפועלת כבר שנים בשוק הסיטונאי, לאחר שבקשתה לקבל רישיון עסק לשני ביתנים חדשים נתקלה בעבר בסירוב של משטרת רמלה. העילה לכך הייתה "חשש לפגיעה בשלום הציבור וביטחונו".
לאחר סירוב המשטרה ביקשה החברה לבחון את בקשתה שנית, אך גם הפעם סורבה והגישה את העתירה.
לפי כתב התשובה שהגישה פרקליטות מחוז ת"א (אזרחי), שייצגה את המשטרה בעתירה, הסירוב נבע בשל העובדה כי "קיימות ראיות מנהליות שמצביעות על כך שבית העסק שייך לעמיר מולנר ומנוצל לכאורה לצרכים פליליים, תוך סיכון שלומו של הציבור".
במכתב הסירוב שנשלח לחברה כעת צוין "בהתאם למידע מנהלי מעודכן ומוצלב המצוי בידי משטרת ישראל, הבעלים המקוריים של נווה ירק התקשרו עם מולנר בהסכם ועל פיו מולנר ייתן חסותו לנווה ירק. בפועל הפך מולנר לשותף מלא בבית העסק ושולט בכל פעילותיו. הוא זה שאחראי על 'פתרון בעיות' בבית העסק, כאשר העסק מהווה כסות לפעילויות פלילית אסורות נוספות של הארגון". עוד צוין כי "העסק המדובר מלבין את כספי ארגון הפשיעה".
יש לציין כי לפני כשנתיים יחידת להב 433 ניהלה חקירה פלילית נגד המקום בשל אותה טענה. בסופו של דבר התיק לא הבשיל לכדי הגשת כתב אישום - והוא נסגר. למרות זאת, כאמור, בית המשפט המחוזי החליט להשתמש בחומרים המודיעיניים של המשטרה במסגרת סירובו למתן הרישיון.
בפסק הדין קיבל השופט את עמדת הפרקליטות וקבע כי "למשטרת ישראל הסמכות למנוע מתן רישיון עסק מטעמים של שלום הציבור או ביטחונו, גם אם העסק מקיים את יתר הדרישות מכוח חוק רישוי עסקים. מקובל לערוך הבחנה בין ביטול רישיון קיים לבין סירוב למתן רישיון חדש".
השופט הסביר: "לצורך ביטול רישיון תקף נדרשת תשתית עובדתית משמעותית ולא ניתן לבטלו על סמך חשד גרידא וללא מתן זכות שימוע לבעל הרישיון. לעומת זאת, כאשר הרשות רואה לנכון לסרב לתת רישיון חדש, די ב'חשד מבוסס' כדי להצדיק סירוב שכזה'".
עו"ד חגי שלו המייצג את החברה אמר בתום הדיון: "לעמדת נווה ירק טענות הפרקליטות חסרות שחר ולא ניתן היה לבסס אותן על ראיות חסויות שהוסתרו מהחברה. זאת, בהתחשב גם בכך שבאוגוסט 2019 פרקליט המדינה כבר החליט, לאחר חקירה משטרתית מקיפה ובדיקה של רשות המסים, שאין מקום להגשת כתב אישום נגד נווה ירק ומנהליה, ואין מקום לפסילת ספריה. נווה ירק נמצאת בבעלות וניהול מלאים ובלעדיים של מר יואב לביא ומר אבי פרחי, ולא של אף גורם אחר".