היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה פשטה הבוקר (יום ג') על עירייה בצפון ועצרה ארבעה חשודים בעבירות על טוהר המידות, בהם ראש העיר. חוקרי המשטרה ערכו חיפושים במשרדיהם של החשודים באמצעות צווי חיפוש, והחרימו מסמכים, חומרי מחשב ועוד. תשעה בני אדם נוספים עוכבו לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בפרשה.
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
(צילום: shutterstock)
אחד החשודים בפרשה הוא שר בממשלה לשעבר ואחת אחרת היא מנכ"לית לשעבר של משרד ממשלתי.
חוקרי המשטרה מייחסים לחשודים שורת עבירות על טוהר המידות – ובהן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על-פי חוק איסור הלבנת הון. בין העצורים והמעוכבים נמנים עובדי ציבור בעירייה.
על פי החשד, החשודים כל אחד על פי חלקו ותפקידו, פעלו לכאורה על מנת לקדם מכרזים והיתרים שבאחריות הרשות המקומית בתמורה ללקיחת טובות הנאה בכסף ושווה כסף, וזאת לכאורה בניגוד לחוק ותוך פגיעה באינטרס הציבורי.
חקירת המשטרה נמצאת לפי שעה בעיצומה, ובהמשך היום יבחנו חוקרי המשטרה את הצורך להביא את החשודים במעורבות בפרשה לדיון בהארכת מעצרם.
2 צפייה בגלריה
עורכי הדין
עורכי הדין
עורכי הדין יוגב נרקיס, אורון שוורץ, תמיר סננס, יהלי שפרלינג, שי לוי ומשה יוחאי
(צילום: שלומי גבאי, עידו ארז, שאול גולן)
עו"ד שי לוי, המייצג שניים מהחשודים, מסר: "אין לי ספק שכאשר בדיקת המשטרה תסתיים הממצאים ילמדו על ניקיון כפיהם של מרשיי. מרשיי משתפים פעולה באופן מלא עם היחידה החוקרת וממציאים מסמכים ככל שנדרשים כאלו".
עו"ד משה יוחאי, שמייצג את מנכ"לית המשרד הממשלתי לשעבר, מסר: "מדובר במעצר סרק ושערורייתי שנועד להפעיל לחץ על מרשתי שתמסור עדות מפלילה נגד נבחר ציבור. יודגש כי מרשתי כופרת בכל החשדות ואין לה שום מידע מפליל למסור למשטרת ישראל נגד נבחר הציבור".
עורכי הדין תמיר סננס ויהלי שפרלינג המייצגים חשוד נוסף בפרשה מסרו: "מרשנו מכחיש כל קשר לחשד נגדו".
עורכי הדין אורון שוורץ יוגב נרקיס המייצגים את אחד החשודים מסרו כי "חשדות לשחיתות יש אכן לחקור, ואולם דומה כי כריכתו של כל מי שמצוי בפריפריה של החשד אינה נכונה ומסבה לו נזק אדיר. אנו בטוחים כי פרשה זו תסתיים ללא גיבוש אישום".

בחודש שעבר פשטה היחידה הכלכלית של המשטרה על עיריית אילת ועצרה בין היתר את סמנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט אמיר קליבנוב ואת סמי נופי, קבלן תשתיות מוכר מאוד בעיר הדרומית. פרט לפשיטה באילת, בוצעו גם חיפושים במשרדי בנק מרכנתיל.
במשך שנתיים פעלה בצורה סמויה היחידה הכלכלית מלהב 433 בעיר הדרומית. חוקרי המשטרה ניטרו כל שיחה יוצאת או נכנסת מהטלפון של הקבלן נופי, וכדי להתגבר על המרחק הרב ממטה להב 433 נשכרו בשנתיים האחרונות חדרי מלון ודירות ברחבי העיר, כדי לאפשר לחוקרים לעקוב מקרוב אחר הקשר החשוד בין הקבלנים בעיר ובראשם נופי, לבין בכירי עיריית אילת.
על פי החשד, נופי ניהל קשר פסול עם בכירים בעיריית אילת – בהם אבי כהן מנכ"ל החברה לפיתוח אילת (חפ"א) ומנהלת מחלקת התשתיות בעירייה, אושרת חקון – במטרה לקדם את ענייניו בעירייה בתמורה להטבות עבורם. בנוסף, על פי החשד, קיים קשר פלילי עם סמנכ"ל מרכנתיל דיסקונט אמיר קליבנוב. קליבנוב דאג לכאורה לאשראי של מיליוני שקלים לנופי, מבלי שזה ינפק את הביטחונות הכספיים הרואיים לבנק.
בתמורה, כך חושדים במשטרה, העניק נופי "פינוקים" שונים לקליבנוב - ובהם הפלגות ללא תשלום ביאכטה המפוארת שלו, טובות הנאה במסעדות יוקרה ושדרוג חדרי מלון שאליהם הגיע סמנכ"ל הבנק.