ראש הממשלה נפתלי בנט המריא אחר הצהריים (יום ג') מנמל התעופה בן גוריון לביקור הראשון שלו בארה"ב מאז כניסתו לתפקיד. בנט ייוועד עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ועם שורת בכירים אמריקנים. "נטפל בהרבה חזיתות, בראשן החזית האיראנית ובמיוחד קפיצת המדרגה בשנתיים-שלוש האחרונות בתוכנית הגרעין האיראנית", אמר בנט לפני המראתו. ynet העביר את דבריו בשידור חי.
"אני יוצא לוושינגטון לפגוש את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן - ידיד ותיק, ידיד אמת של מדינת ישראל", אמר בנט בפתח דבריו. אני מתכוון לפגוש ביום רביעי גם את צמרת הממשלה, כולל מזכיר המדינה ומזכיר ההגנה. יש ממשל חדש בארה"ב, ממשלה חדשה בישראל, ואני מביא מירושלים רוח חדשה של שיתוף פעולה".
3 צפייה בגלריה
רה"מ נפתלי בנט ממריא לארה"ב
רה"מ נפתלי בנט ממריא לארה"ב
ראש הממשלה בנט לפני המראתו לארה"ב
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

בהתייחסו לאתגרי מסעו המדיני, אמר ראש הממשלה: "נטפל בהרבה חזיתות, בראשן החזית האיראנית, במיוחד נדבר על מה התוכניות לבלימתה של תוכנית הגרעין האיראנית. נטפל בכמה פעולות לביצור העליונות הצבאית הישראלית - ולצד זה נתעסק גם בתחומי כלכלה, הייטק, חדשנות, משבר האקלים שמטריד את כולנו וכמובן המאבק בקורונה.
"אני מתכוון לשתף את הנשיא ביידן בידע ובתובנות שאנו צוברים במבצע ההתחסנות השלישית פה בישראל, שאני שמח שחצה כבר את קו המיליון וחצי מתחסנים. נדמה לי שכשאני אעלה על המטוס אני משאיר אחריי את ישראל עם ניצני תקווה של התייצבות על גל הדלתא. אין לי ספק שהרוח החדשה של שיתוף הפעולה מניבה ותמשיך להניב לישראל ולביטחונה הישגים גדולים".
3 צפייה בגלריה
רה"מ נפתלי בנט ממריא לארה"ב
רה"מ נפתלי בנט ממריא לארה"ב
בנט. ישתף את ביידן במבצע ההתחסנות השלישית
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
זו טבילת האש הראשונה של בנט בתחום המדיני-הבינלאומי. בנט צפוי להציג לביידן תוכנית אסטרטגית לבלימת הגרעין האיראני וידגיש בפניו שאין טעם לחזור להסכם של המעצמות עם משטר האייתוללות, שהוא אינו רלוונטי כבר, ושאיראן נמצאת כרגע בסחרור ובאגרסיה גרועים יותר מאשר בימי המהפכה האיסלאמית ב-1979.
לנוכח העשרת האורניום לרמה של 60%, בנט יציג למארחו תוכנית לבלימת הרפובליקה האיסלאמית בכל החזיתות האפשריות - בים, באוויר וביבשה. משמעות הדברים היא הטלת סנקציות חדשות על איראן וגיוס מדינות נוספות שיבלמו את האגרסיה שלה. לא ברור כמה ביידן יהיה מוכן לקבל את עמדת בנט, מכיוון שלא ידוע אם האמריקנים הרימו ידיים מאפשרות של חזרה להסכם הגרעין.
"מה שראש הממשלה יעשה זה להציג אסטרטגיה סדורה שיש לה הרבה מרכיבים להתמודדות עם הרגע הזה בהיסטוריה, וזאת מבחינתו ליבת הדיון", אמר גורם מדיני. לדבריו, סוג הקשר שנרקם בחודשיים האחרונים בין הממשלים הוא טוב וכולל יחסי עבודה טובים ואינטימיים מאוד, ללא הדלפות, שמתבססים על הבנה הדדית של אתגרי שני הצדדים.
בנט ייפגש מחר עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, עם שר ההגנה לויד אוסטין ועם היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן. הפגישה עם הנשיא ביידן בבית הלבן תיערך ביום חמישי בשעה 11:30 לפני הצהריים שעון וושינגטון. השניים ייוועדו קודם בארבע עיניים ובהמשך יצטרפו אליה מהצד הישראלי ראש המטה לביטחון לאומי ד"ר אייל חולתא, ראש הסגל טל גן צבי, היועצת המדינית שמרית מאיר, המזכיר הצבאי אבי גיל, מזכיר הממשלה שלום שלמה ושגריר ישראל באו"ם ובארה"ב גלעד ארדן.
3 צפייה בגלריה
הפגנה של עובדי אל על לפני המראתו של רה"מ בנט לארה"ב
הפגנה של עובדי אל על לפני המראתו של רה"מ בנט לארה"ב
מחאת עובדי אל על מול מטוס רה"מ
(צילום: ועד עובדי אל על)
אחרי 12 שנה שבהן ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בחר לטוס לארה"ב במטוס של חברת בואינג 777, החליט בנט לצאת למסע המדיני עם מטוס דרימליינר. חידוש נוסף: בניגוד לקודמו בתפקיד, בנט יצא לארה"ב ללא רעייתו גילת.
עשרות מעובדי חברת אל על מחו לפני ההמראה מול מטוסו של בנט על הפקרת ענף התעופה בכלל וחברתם בפרט. כמה דקות לאחר מכן אפשרו העובדים למטוס להמריא ללא עיכובים. מהוועד נמסר: "הוחלט לאפשר את ההמראה מתוך אחריות וחשיבות הפגישה שאליה טס ראש הממשלה". יחד עם זאת, ההפגנה הובילה לעיכוב של 45 דקות בדרכו של ראש הממשלה למטוס.
בהכנת הכתבה השתתף רועי רובינשטיין